Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #1 Skrevet 14. januar 2006 Jeg spiser sunt og godt, men det jeg lurer på angående trening er: Om jeg trener (går/jogger) på tredemølle hver dag, ca. 45 min. vil jeg da gå ned i vekt? eller altså forbrenne fett?
Tirill Skrevet 14. januar 2006 #2 Skrevet 14. januar 2006 Klart du vil forbrenne kalorier... Men om du går ned i vekt er en annen sak. Når man trener får man ofte mer musker. Muskler er tunge de å. Men tren! Om du ikke liker treningssenter, så er det mye du kan gjøre selv. Evt meld deg på swing / dansekurs eller noe. Trening gir mer energi, forbrenner kalorier, hjelper hjerte og lunger, + + + + + Du får en langt bedre selvfølelse når du vet du gjør noe fysisk. (eh, i allefall gjør jeg det :-) )
-Mia- Skrevet 14. januar 2006 #3 Skrevet 14. januar 2006 Det er mer enn aktivititetsnivået ditt som avgjør om du går ned i vekt så det er det litt vanskelig å svare på.. Det jeg derimot kan svare på er at om man har fettforbrenning som mål for sin trening så er det bedre å gå fort/jogge/sykle med litt lavere intensitet og heller holde på lenge, enn å trene raskt og eksplosivt. Hmm, dårlig formulert, men jeg regner med du skjønner. Svaret kunne vel egentlig bare vært; "ja, du forbrenner fett ved å gå/jogge i 45 min hver dag" (mer enn om du ikke hadde trent iallefall)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå