Raven.Writingdesk Skrevet 13. juli 2023 #1 Skrevet 13. juli 2023 (endret) En av hans ekser har lagt ut en lang tirade av SMS kommunikasjon mellom dem og anklager ham for emosjonell mishandling. Noen som har lest SMSene og har en formening? https://www.newsweek.com/jonah-hill-sarah-brady-text-messages-full-transcript-1812193?amp=1 https://www.buzzfeednews.com/amphtml/stephaniesoteriou/jonah-hill-ex-sarah-brady-more-alleged-text-screenshots Endret 13. juli 2023 av Full Ugle 1
Gjest Refreng Skrevet 13. juli 2023 #2 Skrevet 13. juli 2023 Ser ikke at han sa noe galt i den linken. Var ganske rotete nettside, så mulig det var noe jeg ikke så. Det eneste jeg ser er at i forhold så mener han det er ugreit å vise seksualiserte bilder av seg selv til offentligheten. Jeg har de samme grensene i mitt forhold. Hadde ikke vært ok med den type oppførsel i partner, og gjør det ikke selv.
Stonegiant Skrevet 13. juli 2023 #3 Skrevet 13. juli 2023 For en forferdelig nettside. Jeg leste bare første halvpart. Ser ingenting galt her? Faktisk er han veldig respektful ovenfor kvinnen. 6
Raven.Writingdesk Skrevet 13. juli 2023 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2023 Stonegiant skrev (8 minutter siden): For en forferdelig nettside. Jeg leste bare første halvpart. Ser ingenting galt her? Faktisk er han veldig respektful ovenfor kvinnen. Ja det var en dårlig nettside, denne er kanskje litt bedre, den har hele teksten mellom dem litt lengre ned. https://www.newsweek.com/jonah-hill-sarah-brady-text-messages-full-transcript-1812193?amp=1
Bringebærsyltetøy Skrevet 13. juli 2023 #5 Skrevet 13. juli 2023 https://www.dagbladet.no/kjendis/nye-anklager-livredd/79849186 Jeg tror på damene 1
Macro Skrevet 13. juli 2023 #6 Skrevet 13. juli 2023 (endret) Jeg tror ikke på damene. Det går sport i å sverte kjente menn. Om de faktisk har en sak så får de gå rettens vei, ikke via amatør-medier. Endret 13. juli 2023 av Macro 5
Raven.Writingdesk Skrevet 13. juli 2023 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2023 Bringebærsyltetøy skrev (25 minutter siden): https://www.dagbladet.no/kjendis/nye-anklager-livredd/79849186 Jeg tror på damene Hun her har visst anklaget flere.. 1 2
Raven.Writingdesk Skrevet 13. juli 2023 Forfatter #8 Skrevet 13. juli 2023 Macro skrev (20 minutter siden): Jeg tror ikke på damene. Det går sport i å sverte kjente menn. Om de faktisk har en sak så får de gå rettens vei, ikke via amatør-medier. Jeg synes det blir feil at man skal være ukritisk til de som henger ut offentlige personer. Av det hun har delt av SMS ser jeg ikke noe som jeg tenker er helt hinsides ugreit. Han vil ikke at hun skal være såpass avkledd i SoMe pga jobben sin. Hun mener tydeligvis det er «toxic». Samtidig er eneste årsaken til at hun deler SMS’ene i sosiale media: jobben hans. Ingen hadde brydd seg om denne meldingsutvekslingen om den ikke var knyttet til Jonah Hill. Hvis hun mener det er greit å henge ham ut offentlig fordi han er en offentlig person, hvorfor mener hun det er toxic at han trenger en kjæreste som kan verne om hans offentlige status? 8 3
herzeleid Skrevet 13. juli 2023 #9 Skrevet 13. juli 2023 Jeg er generelt skeptisk til å akseptere de delene den ene parten i et forhold har valgt å publisere som "bevis" på en vag og litt udefinerbar form for "mishandling". I en de fleste tilfeller der en har kranglet og det har skåret seg har nok begge parter noe skyld, og ingen har antagelig hatt dårlige intensjoner. Når en forsøker å "ødelegge" hverandre i ettertid tenker jeg omverdenen bør være svært forsiktig med å blande seg, og kanskje burde mediene holde seg for gode til å sluke slikt. 3 2
Magrat Skrevet 13. juli 2023 #10 Skrevet 13. juli 2023 Jeg synes han skrev veldig høflig og fint jeg. https://www.google.com/amp/s/www.newsweek.com/jonah-hill-sarah-brady-text-messages-full-transcript-1812193%3famp=1 4 1
Thanos Skrevet 13. juli 2023 #11 Skrevet 13. juli 2023 Bringebærsyltetøy skrev (1 time siden): https://www.dagbladet.no/kjendis/nye-anklager-livredd/79849186 Jeg tror på damene Ja det tenker jeg nok. Å vurdere er selvsagt bortkastet. Er hun kvinne, er det sant. 🙄 Den første meldingen hun la ut gav henne masse rettmessig sympati. Utifra den virket han som en kontrollerende psycho! Men så gjorde hun tabben med å legge ut masse tilleggsmeldinger som gav kontekst. Og har man IQ høyere enn skonummeret sitt, så ser man tydelig at det er hun som er psycho her! Vinden har snudd og nå får hun så ørene flagrer på twitter! Det er ingenting disrespektfullt ved noen av meldingene Jona skrev. 6
Thanos Skrevet 13. juli 2023 #12 Skrevet 13. juli 2023 Å bare det å legge ut masse private meldinger ut i offentligheten er et gedigent overgrep i seg selv! 6 2
Bringebærsyltetøy Skrevet 13. juli 2023 #13 Skrevet 13. juli 2023 Thanos skrev (23 minutter siden): Ja det tenker jeg nok. Å vurdere er selvsagt bortkastet. Er hun kvinne, er det sant. 🙄 Den første meldingen hun la ut gav henne masse rettmessig sympati. Utifra den virket han som en kontrollerende psycho! Men så gjorde hun tabben med å legge ut masse tilleggsmeldinger som gav kontekst. Og har man IQ høyere enn skonummeret sitt, så ser man tydelig at det er hun som er psycho her! Vinden har snudd og nå får hun så ørene flagrer på twitter! Det er ingenting disrespektfullt ved noen av meldingene Jona skrev. Nei, jeg tror ikke på damene fordi de er damer. Noen damer tar feil. Jeg tror på DISSE damene.
likestilling Skrevet 13. juli 2023 #14 Skrevet 13. juli 2023 Hun virker egentlig ganske psycho. Ingen stor fan av Jonah Hill heller, så det har ikke noe med det å gjøre. 1
Billiebi Skrevet 13. juli 2023 #15 Skrevet 13. juli 2023 (endret) Jeg støtter Sarah! Han blir blir sammen med en profesjonell surfer og modell, men klager på at hun har bikinibilder og surfer med menn? Det er jobben hennes! Dette visste han godt da han tok kontakt med henne. Tenk hvis Sarah sin jobb hadde vært på kontor. Hadde det da vært ok at han ba henne ikke delta i møter med menn eller sende e-post med menn? NEI! Det er IKKE en «healthy boundary», men kontrollerende. Jeg forstår godt hun gikk til media. Her får han masse ros for å gå i terapi, men sannheten er at han bruker terapispråk - boundary - for å manipulere og kontrollere kvinner. Se denne filmen, den er på kornet: https://www.instagram.com/reel/CudPVQssiRh/?igshid=OGIzYTJhMTRmYQ== Endret 13. juli 2023 av Billiebi 5
Billiebi Skrevet 13. juli 2023 #16 Skrevet 13. juli 2023 Refreng skrev (3 timer siden): Ser ikke at han sa noe galt i den linken. Var ganske rotete nettside, så mulig det var noe jeg ikke så. Det eneste jeg ser er at i forhold så mener han det er ugreit å vise seksualiserte bilder av seg selv til offentligheten. Jeg har de samme grensene i mitt forhold. Hadde ikke vært ok med den type oppførsel i partner, og gjør det ikke selv. Ingen av bildene hennes er seksualiserte. Det er bilder av henne - en profesjonell surfer- som surfet eller er på stranden. Veldig classy. 2
Raven.Writingdesk Skrevet 13. juli 2023 Forfatter #17 Skrevet 13. juli 2023 Billiebi skrev (3 timer siden): Jeg støtter Sarah! Han blir blir sammen med en profesjonell surfer og modell, men klager på at hun har bikinibilder og surfer med menn? Det er jobben hennes! Dette visste han godt da han tok kontakt med henne. Tenk hvis Sarah sin jobb hadde vært på kontor. Hadde det da vært ok at han ba henne ikke delta i møter med menn eller sende e-post med menn? NEI! Det er IKKE en «healthy boundary», men kontrollerende. Jeg forstår godt hun gikk til media. Her får han masse ros for å gå i terapi, men sannheten er at han bruker terapispråk - boundary - for å manipulere og kontrollere kvinner. Se denne filmen, den er på kornet: https://www.instagram.com/reel/CudPVQssiRh/?igshid=OGIzYTJhMTRmYQ== Han sier at for at de skal bli sammen er det faktorer som er viktig for ham som må være på plass. Han sier også at hvis det ikke er noe du er på bølgelengde med så respekterer jeg det men da passer det ikke for meg. - Hva er problemet med det? Hun har jo selv valget om å drite i det han sier eller imøtekomme hans behov. Blant annet ingen lettkledde bilder på sosiale media og han sier ikke ønsker at hun tar en viss type kunde. Han sier vel ikke «alle mannlige kunder» men viser til en type kunder vi ikke vet hvem er; fra hennes perspektiv kan hun hevde han mener absolutt alle menn, (selv om det ikke er hva han sier) - fra hans perspektiv kan han si det er bestemte kunder som åpenlyst vil ha henne for flørt/seksuell undertone. Jeg synes det er helt legit å stille krav til hva man tolererer og ikke før man innleder et forhold. Hvor mange eksempler finnes det ikke på damer «vet» at mannen følger en rekke Instagram babes men krever at han slutter å følge dem når de blir sammen? Jeg ser virkelig ikke at han gjør noe galt og mener at hun via å dele så intime samtaler med hele verden for å henge han ut; faktisk utviser emosjonell mishandling mot ham. Amber Heard gjorde nøyaktig det samme med Johnny Depp men hun tok det enda lengre: hun faket blåøyne og hevdet han mishandlet henne fysisk. Det er dog liten forskjell mellom videoen A.H «lekket» av en beruset Johnny Depp på sitt private kjøkken og det denne dama gjør. Jeg synes faktisk slike saker viser det motsatte: at en rekke menn kan bli emosjonelt misbrukt av kvinner og kvinner slipper unna med det via å spille offer. Eller sagt på en annen måte: Når kvinner utover emosjonell vold gjør de det ofte via å spille på sitt kjønn; den svake, og offeret i historien, hvor mannen dermed blir demonisert. Dette er en av de mest vanlige måtene kvinner mishandler på, og de slipper unna med det. 5
AprilLudgate Skrevet 13. juli 2023 #18 Skrevet 13. juli 2023 Stonegiant skrev (7 timer siden): For en forferdelig nettside. Jeg leste bare første halvpart. Ser ingenting galt her? Faktisk er han veldig respektful ovenfor kvinnen. Tenkte det samme fra det jeg klarte lese 🤷♀️ Mulig han var kontrollerende o relasjonen, men klarer ikke se det her. 1
GammelKaktus Skrevet 13. juli 2023 #19 Skrevet 13. juli 2023 Synes denne damen leter etter noe å ta han på. Han er klar og tydelig i hva han ønsker og det er ikke emosjonell mishandling, det er preferanser og hva man ønsker i et eventuelt forhold. Ser ikke helt problemet her jeg, er vel heller mer denne damen som vil ha sine 15 minutter i rampelyset. 4
Billiebi Skrevet 13. juli 2023 #20 Skrevet 13. juli 2023 FrøkenMånestråle skrev (26 minutter siden): Synes denne damen leter etter noe å ta han på. Han er klar og tydelig i hva han ønsker og det er ikke emosjonell mishandling, det er preferanser og hva man ønsker i et eventuelt forhold. Ser ikke helt problemet her jeg, er vel heller mer denne damen som vil ha sine 15 minutter i rampelyset. Hvis han ønsker en kvinne som er tildekket, ikke poster bilder og ikke surfer med menn, bør han kanskje ikke velge en profesjonell surfeinfluencer? Det blir for dumt. Det var hans preferanse, helt til han fikk henne, da skal han plutselig endre henne og hun skal legge karrieren på is. Tragisk. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå