Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvordan Revolut funker når det kommer til Norge og skatt? Samarbeider Revolut og Norge sammen? Tenker på ang om jeg kan bruke Revolut til ekstra jobb, uten at skattetaten får greie på det. 

Anonymkode: 57239...8d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

de er vel basert i London. Og med UK har Norge temmelig sikkert informasjonsutveksling. 

Anonymkode: 788b4...2d8

AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg ikke akkurat satset på. Revolut er jo et velkjent selskap (jeg tror ikke det har base i London lenger, men i Litauen). 

Jeg bruker min konto sjelden, men gikk inn og sjekket appen nå. Jeg ser at jeg har måttet oppgi "skattemessig tilhørighet" under mine opplysninger. Jeg bruker som sagt Revolut lite, og har bare overført til kontoen fra meg selv og til min far og sønn via appen og til en venninne i utlandet via IBAN-nummer (hun har ikke Revolut). Men jeg kan ikke se at jeg har et vanlig kontonummer tilknyttet kontoen, bare et IBAN-nr? Uansett må jo inntektene dine overføres fra et sted, og arbeidsgiver vil jo hente skattekort og overføre lønn og er pliktig til å oppgi dette til skattemyndighetene og registrere ditt arbeidsforhold i Aa-registeret. Hvis ikke du planlegger å jobbe svart da. 

Men: For moro skyld gikk jeg inn og sjekket siste skattemelding, altså fra i fjor. Det året hadde byttet jeg bank,  i tillegg har jeg aktivt kundeforhold i flere banker (sparing, brukskonto, fond etc i flere ulike) samt mange kredittkort, så det var en lang liste oppført, inkludert 59 kroner i gjeld på et kredittkort jeg har 5000 i grense på. Revolutkontoen, med sine 122 kroner i innskudd, sto imidlertid ikke oppført. Så det er jo litt rart. 

Nå synes jeg jo det er en god ting å betale skatt, jeg gjør det til en sport å finne ut av og benytte meg av alle fradrag jeg kan, men sin skatt skal man betale hvis man ønsker å bo i dette landet. Hvis du ønsker til å gjøre deg til en ynkelig snylter og kriminell pga småinntekter (?) fra en ekstrajobb, så er det en risiko du tar. Håper du blir tatt i så fall. 

Anonymkode: 1dad4...eb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nå synes jeg jo det er en god ting å betale skatt, jeg gjør det til en sport å finne ut av og benytte meg av alle fradrag jeg kan, men sin skatt skal man betale hvis man ønsker å bo i dette landet. Hvis du ønsker til å gjøre deg til en ynkelig snylter og kriminell pga småinntekter (?) fra en ekstrajobb, så er det en risiko du tar. Håper du blir tatt i så fall. 

Det er fordi Revolut ikke er en bankkonto. Det er mer som Paypal

Anonymkode: f6635...28e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er fordi Revolut ikke er en bankkonto. Det er mer som Paypal

Anonymkode: f6635...28e

ja, det var nok en god sammenligning. :) 

Jeg ville uansett ikke satset på at skattemyndighetene ikke oppdaget det. 

Anonymkode: 1dad4...eb5

AnonymBruker
Skrevet

Som flere har nevnt. Revolut er som Paypal. Norske myndigheter har ikke oversikt over hvor mye du har på slike tjenester, men de har full kontroll over alle penger som går inn og ut av Norge, uansett hvor de kommer fra. Eneste unntak er kontanter som gjemmes i underbuksene. 

Anonymkode: 71ddb...f20

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...