Gå til innhold

Hvordan utføres narkose?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste tips, snakk med de som skal utføre det. Jeg får alltid personlig tilrettelegging fordi jeg er så redd. Vi snakker da om hva som kan hjelpe og jeg har alltid fått en løsning som funker for meg. Det er alltid mulig. 

Anonymkode: 821d4...a36

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du får venekateter der gis premedisinering som gjør at man sovner, masken er oksygen da medisinene kan senke respirasjonsfrekvensen. Deretter legges du på gass, blir intubert (tube i halsen).

Gjorde dette på aleris for noen uker siden, og spurte anestesilegen som hadde ansvar for operasjonen. 

Anonymkode: aff56...879

Alle slutter å puste av narkose. Tube brukes også ved intravenøs narkose. Evt brukes larynxmaske. 

Anonymkode: 41c63...360

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mitt barn fikk kun veneflon. De sa: nå kjører jeg inn væsken så no sovner han mens han satt på fanget mitt. 
du kan be de sette veneflon på forhånd før su trilles inn til operasjon. Da setter de bare inn sovemiddelet, og det kjenner du ikke når du allerede har fått veneflon. Masken er oksygen. 
Jeg har tatt narkose en gang, og slik var det for meg. Jeg merket ikke at jeg ble trøtt, du blir bare borte på sekundet uten å merke det. 
Jeg var full av angst og livredd. Redd for å gi fra meg kontrollen. Det er jo skummelt at noen gir deg medisin som du sovner av og de skal skjære i deg. 
tror de fleste kjenner litt nerver når de setter i gang med å legge deg i narkose. 

Anonymkode: 7aac8...223

Vi legger selvsagt venflon hvis barnet samarbeider og synes det er greit. Ellers sovner de med maske. 

Anonymkode: 41c63...360

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...