Gå til innhold

Laptop- studier


Gjest TamaraHK

Anbefalte innlegg

Gjest TamaraHK

Hei!

Har nå begynt på studiene mine..og tror jeg kommer til å trenge en bærbar-pc etterhvert.

Problemet mitt er vel at jeg egentlig kan veldig lite om data og denslags og trenger derfor

hjelp. Jeg kommer til å bruke den til å laste ned musikk, studier(må ikke bråke>>lesesaler),

gjerne storskjerm og prisen vil nok også ha en del å si(Billig billig!).

Noen som kan hjelpe?? Er 50 GB nok?? Hvor stor skjerm er vanlig?? Vet dere om noen nettsider

som har gode tilbud..det beste hadde vært om dere kunne vist til noen bra tilbud..

Hvilke merker er bra osv..hva må jeg passe på..

Takk på forhånd.

Har funnet to pc'r nå..hos multicom..har dere noen meninger om disse? Er de greie?Virker veldig billig hvertfall :)

Er 2,85 kg mye eller lite når det gjelder laptop?:)

1) Pris pr. stk: 6,995.00 inkl. mva. Frakt kommer i tillegg.

På lager:

Bestill antall:

Beskrivelse: Elitegroup 331 er en bærbar datamaskin med internt batteri beregnet for deg som ønsker kraftig bærbar teknologi til en meget lav pris. 331 er basert på Mobile AMD teknologi som gir god ytelse med et minimalt strømforbruk.

15,4" WXGA TFT skjerm, 1280x800 oppløsning med Clear-vivid display teknologi

AMD Sempron Mobile 2800+ prosessor med PowerNow! teknologi

512MB DDR 333MHz (PC2700) minne

80GB harddisk

8x DVD±RW Double Layer brenner som leser og skriver alle typer CD- og DVD-plater. Støtter også to-lags brenning på DVD.

ATI Radeon Xpress PCI Express 200M skjermkort med opptil 128MB delt minne

5.1 lydkort og stereo høyttalere, intern mikrofon

IR port

Trådløst 54Mbit nettverkskort (802.11b/g)

10/100Mbit nettverkskort

56k faks/modem integrert (V.92)

4x USB 2.0 porter 1.5Mbps/12Mbps/480Mbps

Synaptics touchpad

Hodetelefonuttak / 5.1 utgang (SPDIF utgang)

Mikrofon inngang

Utgang for ekstern skjerm

TV-utgang (S-video)

Kensington låsespor

Aluminiumslokk i skjermen gir ekstra beskyttelse

Norsk 220V strømforsyning/lader følger med

Norsk tastatur

Internt li-ion batteri

Driftstid på batteri ca. 3 timer

Opplading fra tomt batteri ca. 2 timer

Leveres uten operativsystem, krever Windows XP SP2

Størrelse: 355 x 273 x 40 mm

Vekt kun 2,85kg

2) Pris: 7000

Elitegroup 331 er en bærbar datamaskin med internt batteri beregnet for deg som ønsker kraftig bærbar teknologi til en meget lav pris. 331 er basert på Mobile AMD teknologi som gir god ytelse med et minimalt strømforbruk.

15,4" WXGA TFT skjerm, 1280x800 oppløsning med Clear-vivid display teknologi

AMD Sempron Mobile 2800+ prosessor med PowerNow! teknologi

512MB DDR 333MHz (PC2700) minne

80GB harddisk

8x DVD±RW Double Layer brenner som leser og skriver alle typer CD- og DVD-plater. Støtter også to-lags brenning på DVD.

ATI Radeon Xpress PCI Express 200M skjermkort med opptil 128MB delt minne

5.1 lydkort og stereo høyttalere, intern mikrofon

IR port

Trådløst 54Mbit nettverkskort (802.11b/g)

10/100Mbit nettverkskort

56k faks/modem integrert (V.92)

4x USB 2.0 porter 1.5Mbps/12Mbps/480Mbps

Synaptics touchpad

Hodetelefonuttak / 5.1 utgang (SPDIF utgang)

Mikrofon inngang

Utgang for ekstern skjerm

TV-utgang (S-video)

Kensington låsespor

Aluminiumslokk i skjermen gir ekstra beskyttelse

Norsk 220V strømforsyning/lader følger med

Norsk tastatur

Internt li-ion batteri

Driftstid på batteri ca. 3 timer

Opplading fra tomt batteri ca. 2 timer

Leveres uten operativsystem, krever Windows XP SP2

Størrelse: 355 x 273 x 40 mm

Vekt kun 2,85kg

det står også at pcnene leveres uten operativsystem??? Må jeg innstallere dette selv..

.Å gUd..HJELP..hehe..kan man evt betale de ekstra for å innstallere alt av programmer

på forhånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sjekk ut dell.no

Eller ikke. Siden mange klager på sørvisen.

Men du kan få studentkonto hos expert iallefall dersom du trenger å kjøpe på avbetaling. Er greie pcer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ikke. Siden mange klager på sørvisen.

Men du kan få studentkonto hos expert iallefall dersom du trenger å kjøpe på avbetaling. Er greie pcer der.

Trenger ikke betaler på avbetaling..har sett litt på dell..men så fant jeg jo disse to på multicom..noen som kan kommentere de?? er det bra kjøp??og isåfall hvilke av de to??hvordan vet jeg om støynivået er ok osv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse Apple bærbare maskinene virker veldig fine. :) Noen som vet om man kan få kjøpt dem på avbetaling. Jeg skal nemlig kjøpe meg en laptop også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse Apple bærbare maskinene virker veldig fine. :) Noen som vet om man kan få kjøpt dem på avbetaling. Jeg skal nemlig kjøpe meg en laptop også ;)

Deal.no tilbyr avbetaling, men de har ganske stive priser så det lønner seg kanskje heller på ta det på kredittkort. Eller aller helst hjemmepc-ordning hvis man har mulighet for det.

Forøvrig antar jeg de fleste butikker tilbyr en eller annen form for finansieringsløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen må alltid ødelegge tråden? Hvis du skal kjøpe pc og lurer på det med avbetaling..lag din egen tråd.

Beklager..men vet ikke så mye om pc til å svare. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen må alltid ødelegge tråden? Hvis du skal kjøpe pc og lurer på det med avbetaling..lag din egen tråd.

Beklager..men vet ikke så mye om pc til å svare. Lykke til.

Og du mener du gjør?

Til trådstarter. Jeg har ikke peiling. Men du bør vel ha 512 RAM dersom du er som meg og blir gal av trege pcer som ikke tåler at det skjer flere ting på en gang. 60gb holder sikkert. Min er 2,5kg og jeg synes vekten er helt grei. Mer aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSdata sine Tundra-PC'er er gode bærbare til en god pris.

De er meget stillegående og har god batterilevetid.

Her finner du et godt tilbud

512 mb er et minimum, men er holdbart..

Denne maskinen har ikke operativsystem, men det kan du kjøpe i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sinnsykt usikker nå...vil helst ha noe som har operativsystem...hva ville dere valgt...en av de fra multicom eller den fra elkjøp..? eller den andre under her?Hvordan er denne...4 timers levetid virker bra:)

Varenummer: TUNPO1500N

Produsent: Tundra

Forsendelsesvekt: 5.00

Link til produsent: Tundra

Lager: 17.01.2006

5995,- inkl. mva

Intel Celeron-M 360 1.4GHz Prosessor

512MB DDR2 PC-533 Minne

60GB 5400RPM Harddisk

DVD Brenner

Skjerm: 15" XGA 1024x768

Grafikk: Intel 915GM 64MB integrert

Nettverk: 10/100Mbit

Batteri: ca 4 Timer

Garanti: 2år

Vekt: 2.8KG

Dimensjon:

Bredde 330mm

Dybde: 275mm

Høyde: 40mm

Tilkoblings porter

1x FireWire

1x Kortleser (MS/MMC/SD/XD)

1x Cardbus type II

1x Line in/Mic in

1x Line ut

1x Paralell port

1x RJ-11 for modem

1x RJ-45 for 10/100 LAN

1x S-Video TV-ut

3x USB 2.0

1x VGA for ekstern skjerm/projektor

Leveres med engelsk manual

NB! Operativsystem er ikke inkl. i prisen, dette kan velges fra tilbehør under

også denne fra elkjøp:

PACKARD BELL ENR3400

Bærbar PC med AMD Sempron 3000+ prosessor(1,8 GHz), 512 MB minne, 50 GB harddisk og 15.4" WXGA skjerm

6 995,-

Packard Bell EasyNote R3400D leveres med 15” widescreen skjerm, hele 512 MB minne, en kraftig AMD Sempron 3000+ mobile prosessor og DVDRW Multidrive Dual Layer brenner(8,5GB) som tar både + og – format, og er et ekte mobilt underholdningssenter. Med DVD-brenneren er det mulig å brenne musikk, film og foto, samt ta backup av viktige data. Med en harddisk på 50 GB får du plass til det meste av filmer, bilder, musikk og andre personlige filer.

orker ikke mer..er så forvirrende...vurderer å gjøre det enkelt å handle hos elkjøp...kan noen anbefale en konkret en??under 7000 takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jus..

kommer til å bruke den mye til surfing og nedlasting av musikk også sikkert...(har en stasjonærpc i tillegg)..er ordentlig forvirret nå...vil johelst ha noe under eller til ca 7000 med operativsystem:(!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 2,85 kg mye eller lite når det gjelder laptop?:)

En bærbar PC veier vanligvis 2.5-3 kg med en skjerm på 15-17". Mindre PCer på 13" kan veie ca 2 kg. Min er 12" og veier 1.3 kg med det minste batteriet i.

Endret av proxomitron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av det du skal gjøre vil jeg tro er å skrive dokumenter og lese på lovdata, i tillegg til å laste ned musikk som du sier. (Jeg antar at du ikke bruker fildeling du som studerer jus...) Da er de maskinene du har sett på helt greie. Det kan være litt tricky å installere operativsystem dersom du aldri har gjort det før. Det gode er det er billig å kjøpe operativsystem når du kjøper ny pc, så pass på å kjøpe samtidig og fra samme sted dersom du velger den løsningen.

Jeg har selv handlet hos både expert, elkjøp og hos komplett. Er særlig fornøyd med komplett.

Det er relativt liten forskjell i vekt. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en pc-sekk, ikke veske. Det er mye lettere å bære på ryggen, og da spiller de 500 grammene svært liten rolle.

Denne hos elkjøp kunne kanskje være et alternativ?

Jeg har forkortet linken. Trille (mod)

Endret av Trille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Vel, uansett hva du gjør, så IKKE KJØP PC HOS MULTICOM!

Hvorfor?

De er den mest useriøse butikken online.

Les svaret jeg skreiv i denne tråden her:

Multicom Pc!

.

Endret av Gobi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne. Den holder i massevis til studentbruk. Elsker laptopen min. :hjerte: En venninne har nylig kjøpt seg en ganske tilsvarende en fra Dell, og ser ut til å være like fornøyd som jeg er med min. (Men jeg har ennå ikke hatt med min på forelesning, så jeg er egentlig ikke helt sikker på hvor stillegående den er, for her hjemme er det gjerne mer lyder.)

Må også bare si at jeg har kjøpt en del forskjellig hos Komplett nå, blant annet mp3-spiller, mobil og pc-veske, og er kjempefornøyd med dem. Med mindre du bestiller sent på kvelden sender de alltid ut varen samme dagen som du bestiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående operativsystem, en del skolesteder tilbyr studentlisens på XP pro til en rimelig penge eller gratis, hør med noen som har ansvar innen IT avdelingen angående dette.

Mulig du kan trenge en pc som har trådløst nettverkskort hvis du skal hente dokumenter etc over trådløst nett på skolestedet.

Elkjøp har en del allrighte pc`r i din klasse som inkluderer operativsystem, jeg har denne her

Bærbar PC

fungerer helt greit til mitt bruk, klarer fint å kjøre 5-6 programmer samtidig (NB, jeg har oppdatert til XP pro via skolestedet), ikke så alt for gal vekt og et utseende som tiltaler meg.

skjermen er nydelig å jobbe på, blir minimalt sliten i øynene i forhold til tidligere pc`r jeg har hatt.

Vil dog anbefale at du kjøper en tilleggsmus for å unngå mye slitasje på hender/fingre hvis du blir jobbendes en del på den.

Endret av smulemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...