AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Del Skrevet 12. juli 2023 Jeg skal kjøpe meg ny bil og vurderer for første gang elektrisk. I den forbindelse har jeg kikket litt på Jeep Avenger. Dette er Jeep sin første fullelektriske bil. Den er fortsatt ikke på markedet, men lurer på om noen har noen råd likevel. Dette er jo en amerikansk bil, men understellet er fra Stellantis. Det er på en måte trygt og greit, men også litt kjedelig da den kjøremessig sikkert ligner en haug andre biler i det segmentet. Blir dette en litt sånn smak-og-behag bil eller er det noen reelle grunner til å velge eller ikke velge denne? Anonymkode: 21f50...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #2 Del Skrevet 12. juli 2023 Hehe, Stellantis er det bare det nye navnet på alt som er dritt i bilverdenen. Ikke forvent kvalitet fra hverken Jeep eller deres moderskip! Anonymkode: fee7d...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #3 Del Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hehe, Stellantis er det bare det nye navnet på alt som er dritt i bilverdenen. Ikke forvent kvalitet fra hverken Jeep eller deres moderskip! Anonymkode: fee7d...46b Stellantis-konsernet eier i alt 14 bilmerker: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citröen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram og Vauxhall(Wikipedia). Jeg tenker at det blir litt kjedelig hvis alt av motor og understell er likt. Men jeg vil tro at det også betyr kvalitet siden dette er skikkelig gjennomprøvd. Hvorfor mener du det er dritt? Og hvorfor er Jeep dritt? Denne Jeepen jeg sikter til er jo årets bil i Europa, men det kan hende du sitter på annen info. Anonymkode: 21f50...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #4 Del Skrevet 12. juli 2023 Siden jeg har hatt Jeep tidligere og siden dette er deres første vill ejeg i alle fall forventet en del innkjøringsissues når den først kommer på markedet.. Anonymkode: cd889...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #5 Del Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citröen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram og Vauxhall Anonymkode: 21f50...704 Ok, pek på ett av merkene her som ikke har et elendig rykte når det gjelder kvalitet. Ja, gamle PSA med Peugeot og Citroën er ok biler, men ingen her produserer noe som du kan forveksle med en bil som har lave vedlikeholdsutgifter og forutsigbar og pålitelig drift. Disse selskapa har alltid slitt med god produktutvikling, med å tiltrekke seg oppegående kompetanse, med å finne produksjonsmetoder som gir mening. Noe som også forklarer at Jeep er så sent ute med elbil. Sjekk ut resten av lineuppet i den amerikanske grenen...det er for det meste elendige biler fra årtusenskiftet som fortsatt er i produksjon. En liten godbit om produksjonsmetodene: Sitat From the factory service manual to change the rear lower control arms in Chrysler 200s/Alfa Romeo 4C: On all wheel drive models, the spring link to cradle bolt (1) will contact the rear differential unit when attempting to remove it. To remove it, partially remove the bolt, cut it in half, then remove the remaining portion of the bolt. Install the new bolt and cam nut in the opposite direction from which it was removed. I know this is crazy talk, but maybe just put the bolt in the right way at the factory? FCA/Stellantis doin FCA/Stellantis things. Anonymkode: fee7d...46b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #6 Del Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, pek på ett av merkene her som ikke har et elendig rykte når det gjelder kvalitet. Ja, gamle PSA med Peugeot og Citroën er ok biler, men ingen her produserer noe som du kan forveksle med en bil som har lave vedlikeholdsutgifter og forutsigbar og pålitelig drift. Disse selskapa har alltid slitt med god produktutvikling, med å tiltrekke seg oppegående kompetanse, med å finne produksjonsmetoder som gir mening. Noe som også forklarer at Jeep er så sent ute med elbil. Sjekk ut resten av lineuppet i den amerikanske grenen...det er for det meste elendige biler fra årtusenskiftet som fortsatt er i produksjon. En liten godbit om produksjonsmetodene: Anonymkode: fee7d...46b Ok, det er mulig du har rett. Når det gjelder de oppramsede bilene så har jeg kun erfaring med Opel som jeg har hatt to av. Svært fornøyd med begge bilene, men det var nok før Stellantis. Nå har jo både Opel Mokka og Peugeot e-2008 fått gode anmeldelser og Jeep er kåret til Årets Bil i Europa, men de har jo sannsynligvis ikke hatt tilgang til å sjekke driftssikkerhet over lang tid. Anonymkode: 21f50...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #7 Del Skrevet 12. juli 2023 Årets Bil har ingenting med kvalitet å gjøre. Årets Bil kårer spennende nyheter. Er det ingen gode alternativer det året, må de fortsatt kåre Årets Bil. Det er litt som Årets Kjendis. Har ingenting med det biltekniske eller fremtidige kvaliteter å gjøre. Anonymkode: fee7d...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #8 Del Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Årets Bil har ingenting med kvalitet å gjøre. Årets Bil kårer spennende nyheter. Er det ingen gode alternativer det året, må de fortsatt kåre Årets Bil. Det er litt som Årets Kjendis. Har ingenting med det biltekniske eller fremtidige kvaliteter å gjøre. Anonymkode: fee7d...46b Det er nok sant. Det er mye rart som har blitt kåret til årets bil. Og etter det har det vært stille. Anonymkode: 21f50...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå