Gå til innhold

Dyrehår i strikketøyet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan unngår dere som strikker og har kjæledyr å få strikketøyet fult av dyrehår? Jeg har katter og hund (langhåret) men er mest plaget med hundehårene.

Jeg plukker av alle hår jeg ser på nøstet samtidig som jeg strikker, men det hjelper lite når strikketøyet blir fult av hår under bruk..  er det noen gode metoder for å få fjernet hårene?

Føler jeg mister motivasjonen for å strikke når det meste blir ødelagt av hårene..

Anonymkode: 8a32a...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unngår å ha garnet der hvor det er dyr. Garnet har egne vesker som står utilgjengelig for katten når jeg ikke strikker. Når jeg strikker har jeg nøstene enten i nøstekopp eller jeg drar garnet rett opp fra strikkevesken. Har aldri hatt problemer med dyrehår (katten er langhåret). 

Anonymkode: 3e314...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flere katter,så det hender at det dukker opp et og annet hår🙈

De pleier jeg bare ta bort,ikke verre enn det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la dyrene få tilgang til strikketøyet ditt, og oppbevar garnet i en pose eller noe.

Er dette forresten snakk om en ekstrem røyteperiode? For jeg har dyr selv, og det er jo ikke SÅ mye hår overalt at det er noe problem, med mindre jeg lar dyrene gjøre hva de vil med strikketøyet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har garnet i en tøypose med snøring i toppen, men noe sniker seg inn uansett da jeg har en dobbelpelset hund som røyter massivt et par ganger i året 😁

Anonymkode: 10691...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi hadde katt kunne jeg ikke strikke til noen uten å informere om at ville følge med kattehår, for pusen var vill etter strikketøy og garn. Prøvde å holde det utenfor hans rekkevidde, men han fant det likevel og skulle kose med det og ligge på det. 🐈🧶

Anonymkode: 5e51f...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...