Gå til innhold

Jotunfargene er så blasse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg, eller er alle fargene fra Jotun så blasse? Alle ser utvaskete ut og med LITE pigment i. Liker alle det sånn da?

Anonymkode: 1de84...38b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes de er flotte og vakre, og helt i tiden! Jotun lanserer jo et nytt fargekart en gang i året, og det er stadig nye "kulører" og fargetoner. Du MÅ heller ikke velge de ferdige fargene med navn. Du kan be fargeforhandleren blande en egen farge til deg, tilsett mer sort eller mer rødt eller hva du nå vil ha forsterket og skarpere. 

Du kan f.eks ta med deg en sofapute du liker fargen på, så scanner de den og kan mikse en korrekt farge på malingen av det.  

Endret av Million
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jotun har flere farger enn dem du finner i det nyeste fargekartet 😂 

Anonymkode: 5e98d...dd1

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Blasse? Kommer jo an på hva du velger det. Alle er da ikke blasse, det finnes sikkert flere hundre nyanser innen samme farge.

Anonymkode: 32e0c...2f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jotun har flere farger enn dem du finner i det nyeste fargekartet 😂 

Åååå deeeet visste jeg ikke! 

:sarkasme:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Åååå deeeet visste jeg ikke! 

:sarkasme:

Så hvorfor påstår du «Jotunfargene» er blasse?

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Blasse? De har da alt fra skrikende skarpe gylne farger, til duse og "forsiktige" farger. 

Anonymkode: b1e05...6b8

• Liker 7
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Det er mote med grå farger. 

Anonymkode: 0de93...934

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nei. Fargesterke farger er det som har vært mote i lengre tid. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, grått er på vei ut, men noen tviholder på grått interiør fremdeles. I mange år var det grått, hvitt og svart som gjaldt. Heldigvis har vi fått mere farger inn i bildet nå, og folk velger fargerike hjem mer og mer.

Personlig kunne jeg aldri tenkt meg å male noe som helst hjemme grått, eller ha grå sofa etc.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dra til fargerike eller flügger, de har masse fargesterke farger 😊 Vi så på jotunfarger i lys grønn (ja, også de som ikke fins på det vanlige fargekartet) og de var blassere enn de andre leverandørene sine farger i samme nyanser.

Anonymkode: 3a1a0...a6b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Dra til fargerike eller flügger, de har masse fargesterke farger 😊 Vi så på jotunfarger i lys grønn (ja, også de som ikke fins på det vanlige fargekartet) og de var blassere enn de andre leverandørene sine farger i samme nyanser.

Anonymkode: 3a1a0...a6b

Blassere på fargelappen?

Skrevet

Neste år skal jeg beise huset i Vestlandsrød har valgt og gå for Beckers Perfekt Plus :D 

AnonymBruker
Skrevet

Snakket med en fagkyndig som sa at Jotun har mer grått i sine farger/fargebase enn feks Flugger, Beckers og Fargerike. 
Jeg har aldri funnet en Jotun-farge jeg liker, gikk opp et lys for meg når jeg fikk høre dette.

Anonymkode: 2b966...cab

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Snakket med en fagkyndig som sa at Jotun har mer grått i sine farger/fargebase enn feks Flugger, Beckers og Fargerike. 
Jeg har aldri funnet en Jotun-farge jeg liker, gikk opp et lys for meg når jeg fikk høre dette.

Anonymkode: 2b966...cab

Nettopp dette, alt er grålig og dusjet ned. Som om de har mindre pigmenter som betyr at de er billigere å lage enn F eks barrow and ball-farger som er mye rikere i fargene sine.

AnonymBruker
Skrevet
On 7/11/2023 at 7:51 PM, AnonymBruker said:

Det morsomme er at alle disse farger inneholder mer svarte pigmenter enn fargepigmenter. Det er bare se på NCS kode.

Ja, slike "dempete" farger er nå i vinden, og ikke bare hos Jotun. Jeg synes de er mye finere på veggene enn klare, sterke farger ville vært.

Anonymkode: b375a...ddb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig. Jotuns farger er utrolig blasse og kjedelige, selv om jeg vet at de har eldre farger som er litt friskere. Da jeg skulle male veggene på kjøkkenet mitt, så ønsket jeg meg en skikkelig farge. D måtte gå til Nordsjøs fargekart for å finne den rette fargen.

Anonymkode: 28851...5de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig. Jotuns farger er utrolig blasse og kjedelige, selv om jeg vet at de har eldre farger som er litt friskere. Da jeg skulle male veggene på kjøkkenet mitt, så ønsket jeg meg en skikkelig farge. D måtte gå til Nordsjøs fargekart for å finne den rette fargen.

Anonymkode: 28851...5de

Hvilken farge valgte du? 

Anonymkode: 78377...54a

Skrevet

Motefarger er triste greier. Jeg hadde valgt en farge som kom en i møte når en så den, ikke slike unnvikende blasse farger som alle skal ha. :) 

En kan vel ta med hva som helst som har en farge en liker og så få butikken til å bruke måleapparat på det og lage så mye maling en vil ha. 

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...