Gå til innhold

Jeg vurderer anskaffelse av mann. Hvor mye arbeid er det egentlig å ha mann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det virker jo koselig å ha en, men mannehold virker også som veldig mye arbeid, og jeg er ikke helt sikker på om jeg har kapasitet.

Hva bør jeg tenke på før jeg skaffer en?

Stor avgjørelse, dette å skaffe seg mann.

Anonymkode: 9f5d0...fee

• Liker 25
  • Hjerte 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du parkeringsplass til bilen hans? Det kan være dyrt å skaffe men gjør manehold endel lettere.

Anonymkode: b1bfc...fc8

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn er som tobakk. Mange ulemper, få fordeler.

Anonymkode: 88cc4...ff6

• Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den mannen du vurderer, ta av de rosa brillene og prøv å se worst case utgaven 5 år frem i tid. Dvs når spensten er gått ut av ham, sofaen har taket på ham og han knapt gjør mer enn å grynte til svar på en god dag. Hvis du fortsatt er interessert,  da er du klar for mannehold. 

Anonymkode: 3c23b...d38

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn er som tobakk. Mange ulemper, få fordeler.

Anonymkode: 88cc4...ff6

Ja du sier noe der. Det kunne vært fint med en turkamerat og noen å kose på sofaen med etter jobb, men til hvilken pris?

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du vil sikkert høre fra andre både med og uten mann at du bør skaffe flere en bare en. Da den første kan bli ensom. Dette må du selvsagt kjenne på selv om du har overskudd, tid og penger til. Man skal ha tid til dem også😄

Anonymkode: 35599...774

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skaffer deg en som er ferdig dressert til å rydde etter seg så holder det som regel med en 20 minutters luftetur etter leggetid. 

Og send han ut på luftetur i flokk med samme art et par ganger i måneden så blir de som regel enda lettere å ha med å gjøre. 

Jeg har vurdert å skaffe meg en kvinne, men selv om jeg elsker utfordringer så vet jeg at sjansen er stor for å mislykkes med dem. Bengaltiger var Ok, klapperslangen fikk jeg til å gi labb, men kvinne er jeg litt skeptisk til.... Men fascinerende vesen er det jo. 

• Liker 26
  • Hjerte 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vil sikkert høre fra andre både med og uten mann at du bør skaffe flere en bare en. Da den første kan bli ensom. Dette må du selvsagt kjenne på selv om du har overskudd, tid og penger til. Man skal ha tid til dem også😄

Anonymkode: 35599...774

Ja, det er viktig å tenke på at mannen er et levende vesen med egne følelser og behov.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tiuren skrev (Akkurat nå):

Om du skaffer deg en som er ferdig dressert til å rydde etter seg så holder det som regel med en 20 minutters luftetur etter leggetid. 

Og send han ut på luftetur i flokk med samme art et par ganger i måneden så blir de som regel enda lettere å ha med å gjøre. 

Jeg har vurdert å skaffe meg en kvinne, men selv om jeg elsker utfordringer så vet jeg at sjansen er stor for å mislykkes med dem. Bengaltiger var Ok, klapperslangen fikk jeg til å gi labb, men kvinne er jeg litt skeptisk til.... Men fascinerende vesen er det jo. 

Det var gode tips. Jeg skal være åpen for å skaffe omplasseringsmann. 

• Liker 31
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var gode tips. Jeg skal være åpen for å skaffe omplasseringsmann. 

Så sant han ikke er omplassert grunnet problemadferd. 

• Liker 15
  • Hjerte 5
  • Nyttig 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør grundig research på forhånd, pass på at det er gunstige returmulighet, og plukk en du liker selv.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er mange hakk være å ha dame, men alt i alt er forhold slitsom og absolutt ikke verdt det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilke egenskaper bør man vektlegge i valg av mann, hvis man er nybegynner? Noen erfaringer?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Velg en liten selskapsmann. De spiser ikke så mye, og kan være trivelig selskap. Pass på at han er fra en god oppdretter, sånn at han er vant med barn og takler nye situasjoner.

Anonymkode: 73573...dfe

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Velg en liten selskapsmann. De spiser ikke så mye, og kan være trivelig selskap. Pass på at han er fra en god oppdretter, sånn at han er vant med barn og takler nye situasjoner.

Anonymkode: 73573...dfe

Det var lurt. Store menn kan noen ganger være farlige, har jeg hørt. Trenger jo ikke vaktmann. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ut i fra hva jeg har lest så var aldri trollfar noe særlig til stedet. Så med unntak av at han selvfølgelig var delaktig i skapelsen av de 12 små så er det ikke så mye ekstra jobb med mannen i seg selv. 

Anonymkode: 59d77...ac8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør beregne en del timer i uka til foring og lydighetstrening.

Anonymkode: 21501...691

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det virker jo koselig å ha en, men mannehold virker også som veldig mye arbeid, og jeg er ikke helt sikker på om jeg har kapasitet.

Hva bør jeg tenke på før jeg skaffer en?

Stor avgjørelse, dette å skaffe seg mann.

Det er langt mindre jobb å ha en hund.

Anonymkode: d42d2...141

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...