AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #21 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan du utdype: Sa de med det samme at B-barna måtte bli med, da dere avtalte utflukten? Eller kom de en uke etterpå og forlangte det? Anonymkode: df236...808 De sa ingenting om det før nå, altså rett før avreise.. så visste dessverre ikke. Da hadde jeg heller naturligvis heller invitert noen av barnas bestevenner. Men synd når vi voksne ønsker å ha tid også med våre venner… Anonymkode: 72488...646 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #22 Skrevet 11. juli 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: De sa ingenting om det før nå, altså rett før avreise.. så visste dessverre ikke. Da hadde jeg heller naturligvis heller invitert noen av barnas bestevenner. Men synd når vi voksne ønsker å ha tid også med våre venner… Anonymkode: 72488...646 Men så må du jo åpne munnen og si noe. Hvis du alltid later som om det er greit, hvorfor skulle de tro det motsatte? Anonymkode: df236...808 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #23 Skrevet 11. juli 2023 Dette kunne vært mine barn. Ungene mine har fantastisk kjemi med en nabofamilies barn, lekt sammen over flere år. Vi har nettopp fått ny nabo, og jeg får meldinger av den nye naboen at deres barn også må få bli med i leken. Strengt tatt er det lite jeg kan gjøre, barna har ikke så god kjemi med den nye enda. Det kommer kanskje etter hvert Anonymkode: 6dd49...94b 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #24 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): kan ikke barna dine finne andre venner? Anonymkode: 7ce4e...277 Stemmer for denne Anonymkode: 7b1f8...058
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #25 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, dette gjelder alle andre barn også som ikke kommer inn i leken , Våre har generellt mange venner , så problemet ligger ikke der. Men foreldrene er jo en av våre beste vennepar, så ønsker jo å ha tid med hverandre siden vi foreldrene er gode venner. Anonymkode: 72488...646 Hvis dere er så gode venner. Kan du ikke snakke med foreldrene om at dine barn føler seg utenfor når barn A og B leker i sammen? Anonymkode: 50ac7...9c8 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #26 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, dette gjelder alle andre barn også som ikke kommer inn i leken , Våre har generellt mange venner , så problemet ligger ikke der. Men foreldrene er jo en av våre beste vennepar, så ønsker jo å ha tid med hverandre siden vi foreldrene er gode venner. Anonymkode: 72488...646 Nå fremstår det som du ønsker at barna deres skal være bestevenner kun fordi dere er gode venner med foreldrene og det er praktisk og kanskje «morsomt» for dere. Min samboers far hadde en god venn og de som familie reiser sammen hvert år, de har en datter på samme alder og hadde alltid drømt om at de skulle gifte seg. Dette var min samboer aldri interessert i, nå er vi gift. Sånn er det, foreldre kan ikke kontrollere forholdene barna har. Deres venners barn har bestevenner som de foretrekker å tilbringe tid med. De liker deres barn mindre. Sånn er livet. Inviter dine barns bestevenner neste gang hvis prioriteringen din ligger i at barna skal ha det gøy på utflukt ikke dere selv. Anonymkode: b3a06...ac3 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #27 Skrevet 11. juli 2023 Nå syns jeg du får mye pes her. Å invitere med seg andre barn fordi de er bestevenner og alltid sammen når en familie skal på tur med en annen, er veldig frekt og feil spør du meg. Du sier at dette er gode venner av dere, da tenkte jeg først at det må være lett å si ifra, men skjønner det ikke er det, for det du vil si er at "B"-barna ikke er velkomne. Jeg skjønner deg godt. Men det er tydelig a-barna og b-barna er en pakkeløsning, foreldrene har jo sagt det rett ut. Jeg syns du kan si til foreldrene at de godt kan snakke med sine barn angående å være mer inkluderende når de er sammen 6/3-stykk, for det er jo åpenbart at to bestevenner er vanskelig for den tredje. Ellers får du ikke gjort noe. Anonymkode: ddf68...403 1 1
AprilLudgate Skrevet 11. juli 2023 #28 Skrevet 11. juli 2023 Dere ekskluderer alle sammen her. Og ja, de må lære seg dette. Gjerne med veiledning. Dra på utflukt, og lær ungene måter å inkluderes på i forkant. Funker ikke dette er avtalen at dere sier ifra og er med i leken selv som en overgang.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #29 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ja, jeg skal skjerpe meg for at jeg tenkte tanken. Legger meg langflat. spørsmålet mitt nå er , hvordan kan jeg gjøre denne turen fin for MINE barn når de egentlig har gledet seg til denne parken med familie A? Anonymkode: 72488...646 La barna dine ta med hver sin venn, i tillegg til barna hos A og B. Da har alle noen å være sammen med😊 Anonymkode: 858f9...53d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #30 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Her i gata er det to søskenpar som leker sammen 24/7, de går i samme klasse på hvert sitt trinn.. og veldig hyggelig at de er så gode venner. men mine barn har også veldig lyst til å være med disse barna , de er jevngamle , men de utestenger og mine føler seg alltid utenfor. Det går mye bedre om de leker 2 og 2, men ser det stadig blir krasj når de er 3 stk fra hvert trinn. og jeg tar initiativ ofte til at de skal komme på besøk til oss eller leke her, problemet er at det er alltid er forventet at begge søskenparene skal få komme. Selvom vi har avtalt med den ene familien, så er det «automatikk» for de andre at de også er innvitert , siden barna fra familie A og familie B alltid er sammen uansett. og da ønsker ikke mine barn likevel å ha besøk , for da blir jo ikke de inkludert likevel.. og nå i ferien har vi avtalt en hyggelig utflukt med familie A, men da sier de at barna fra Familie B må få bli med , siden de er sammen 24/7. så har ikke orket å si til mine barn at barna fra familie B også skal være med, for da vet jeg mine blir lei seg. hvordan håndterer man dette ? Eller bør barna mine bare prøve å lære seg å inkludere seg selv inn ? Anonymkode: 72488...646 Er dette jenter? Gutter kan gjerne leke sammen i en gruppe, men tre jenter skjærer seg ofte Anonymkode: 27f6b...0b0
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #31 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): kan ikke barna dine finne andre venner? Anonymkode: 7ce4e...277 De fleste har jo andre venner, men det er jo noe med nabo barna da Anonymkode: 1c92a...546
Drizzt Skrevet 11. juli 2023 #32 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 11.7.2023 den 0.00): Her i gata er det to søskenpar som leker sammen 24/7, de går i samme klasse på hvert sitt trinn.. og veldig hyggelig at de er så gode venner. men mine barn har også veldig lyst til å være med disse barna , de er jevngamle , men de utestenger og mine føler seg alltid utenfor. Det går mye bedre om de leker 2 og 2, men ser det stadig blir krasj når de er 3 stk fra hvert trinn. og jeg tar initiativ ofte til at de skal komme på besøk til oss eller leke her, problemet er at det er alltid er forventet at begge søskenparene skal få komme. Selvom vi har avtalt med den ene familien, så er det «automatikk» for de andre at de også er innvitert , siden barna fra familie A og familie B alltid er sammen uansett. og da ønsker ikke mine barn likevel å ha besøk , for da blir jo ikke de inkludert likevel.. og nå i ferien har vi avtalt en hyggelig utflukt med familie A, men da sier de at barna fra Familie B må få bli med , siden de er sammen 24/7. så har ikke orket å si til mine barn at barna fra familie B også skal være med, for da vet jeg mine blir lei seg. hvordan håndterer man dette ? Eller bør barna mine bare prøve å lære seg å inkludere seg selv inn ? Anonymkode: 72488...646 1. Du forklarer foreldrene i familie A og B at deres barn ekskluderer dine og at dine vil bli venner med deres, men at de ekskluderer. 2. Dine barn finner seg andre venner og familiene A og B fortsetter med ekskluderingen av alle andre. I denne situasjonen ville jeg trolig satset på variant 2. Det er tydelig at familiene A og B har nære bånd og barna er tette på hverandre, så det blir for mye styr å inkludere en familie til på en likeverdig måte.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #33 Skrevet 12. juli 2023 Jeg synes ikke det er ekskludering å invitere familie A men ikke B. Alle kan ikke være med til enhver tid. Det har mine barn vokst opp med i et nabolag hvor noen familier holdt på slik. Da de kom til ungdomsskolen var det stort sett slutt på at naboer var bestevenner og foreldrene kunne ikke styre det, lenger. Familie B må denne gangen være hjemme uten at det er ekskludering. Anonymkode: 5abbf...a46 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #34 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Dette kunne vært mine barn. Ungene mine har fantastisk kjemi med en nabofamilies barn, lekt sammen over flere år. Vi har nettopp fått ny nabo, og jeg får meldinger av den nye naboen at deres barn også må få bli med i leken. Strengt tatt er det lite jeg kan gjøre, barna har ikke så god kjemi med den nye enda. Det kommer kanskje etter hvert Anonymkode: 6dd49...94b Selvsagt kan du gjøre noe, bare tafatte foreldre sier de ikke kan det Anonymkode: 20723...e53
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #35 Skrevet 12. juli 2023 Synes det er helt crazy at vi forventer mer av være barn enn vi gjør av oss selv. Det er jo ikke slik at vi voksne inkluderer, eller sørger for at alle voksne har noen å "leke med". I tillegg fører jo foreldres inngripen i slike saker til at ungene aldri utvikler sosiale mestringsstrategier selv, og/eller lærer seg sosial selvregulering for å tilpasse seg jevnaldrende. En kan da ikke forvente at alle barn skal fungere og trives sammen med alle andre barn, på samme måte som hos oss voksne. Anonymkode: 60b6b...805
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #36 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes det er helt crazy at vi forventer mer av være barn enn vi gjør av oss selv. Det er jo ikke slik at vi voksne inkluderer, eller sørger for at alle voksne har noen å "leke med". I tillegg fører jo foreldres inngripen i slike saker til at ungene aldri utvikler sosiale mestringsstrategier selv, og/eller lærer seg sosial selvregulering for å tilpasse seg jevnaldrende. En kan da ikke forvente at alle barn skal fungere og trives sammen med alle andre barn, på samme måte som hos oss voksne. Anonymkode: 60b6b...805 Men her er det jo foreldrene i familie A som griper inn og inviterer med barna fra familie B. Det er nok av tråder under vennskap som går ut på «skulle gå tur med min venninne, hun tok med sin og jeg ble lei meg»»venninne tok med sin venninne på min fest» osv som gjelder voksne. Anonymkode: ddf68...403 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #37 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 11.7.2023 den 1.45): Ok, ja, mulig ordvalget var feil. bare litt kjedelig når vi har avtalt en utflukt sammen med familie A, men de må absolutt ha med barna fra familie B. Det er jeg som sitter på gullkortet til severdigheten , slik at de har ikke anledning til å dra uten oss.. har jo selv lyst å inkludere alle , men er vel det at det er vondt å se at mine egne barn ikke kan få komme inn i leken når barna fra familie A og B er sammen 24/7.. Anonymkode: 72488...646 Jeg synes det er helt greit å si nei til barn B i dette tilfelle. Men når de leker hos A/B eller i gata kan du ikke blande deg inn i hvem de leker med. Anonymkode: e6c3c...433
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå