liv Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #441 Del Skrevet 6. mars 2006 Synes egentlig sosialpedagogikk høres mer spennende ut enn spes.ped.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. mars 2006 #442 Del Skrevet 6. mars 2006 Åja... leste litt fort jeg... Link til sos ped?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #443 Del Skrevet 6. mars 2006 Står om det på side 35 i heftet jeg linket til i første innlegget om videreutdanning. Ellers så fant jeg noe annet veldig relevant; Systemisk familiearbeid, 30 stp Opptakskrav: 3-årig høgskoleutdanning på relevante profesjons- og fagområder. Studiestart: Uke 38. Semester/varighet: 2 semestre. Studiested: På en av høgskolens avdelinger. Målgruppe: Personale i barnevernsinstitusjoner, sosialsektoren, helsesektoren, skoleverket, PP-tjenesten, og andre yrker hvor arbeidet med mennesker og systemer står sentralt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. mars 2006 #444 Del Skrevet 6. mars 2006 Ja sosialpedagogikk hørtes jo også interessant ut!!! :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #445 Del Skrevet 6. mars 2006 Så var det den videreutdanningen i barnevern da Men det tror jeg får vente et par tre år.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. mars 2006 #446 Del Skrevet 6. mars 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. mars 2006 #447 Del Skrevet 6. mars 2006 Lurer på om vi må time det til at vi får barn i februar vi da... da har jeg gått på skolen i over 6 mnd som lånekassa krever for å få fødselsstipend.. :klø: Jeg har så vanskelig for å skjønne alle disse reglene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #448 Del Skrevet 6. mars 2006 Men en må ha minst 60 studiepoeng da, for å få stipend. så da må du eventuelt ta to fag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. mars 2006 #449 Del Skrevet 6. mars 2006 Hmm.... Søndagsengel kan dette vel?? vi får ta oss en tur!! Når er søknadsfristen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #450 Del Skrevet 6. mars 2006 15.april Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. mars 2006 #451 Del Skrevet 6. mars 2006 Tror vi må ta oss en tur da ja Trenger veiledning av dere jeg!! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #452 Del Skrevet 6. mars 2006 Har bestilt studiekatalogene jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. mars 2006 #453 Del Skrevet 6. mars 2006 Da må du minne meg på å gjøre det samme i mårra!! Sove godt vennen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 7. mars 2006 #454 Del Skrevet 7. mars 2006 Du, jeg og søndagsengel på spes ped!!!! ← JAAA!!!! Jeg har nettopp fylt ut søknadsskjemaet, faktisk Søkte på Norsk 1 i tillegg, for å få 60 stp. Har bare tenkt å følge spes.ped. På andre prioritet har jeg interkulturelle studier 1 og 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 7. mars 2006 #455 Del Skrevet 7. mars 2006 god morgen søs! så hyggelig med besøk da! Er det han på min alder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. mars 2006 #456 Del Skrevet 7. mars 2006 Innom å snikleser litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 7. mars 2006 #457 Del Skrevet 7. mars 2006 Bare innom og titter litt jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #458 Del Skrevet 7. mars 2006 Hei alle sammen! Alt bra etter en slitsom dag. Har hatt to timer om TRAS etter arbeidstid og det var veldig interesant. Men jeg kunne sikkert lest meg til samme på en halv time da.. Og du søndagsengel?, du er klar over at du kun har lov til å ligge etter et år i studiepoeng når det gjelder lånekassen? Så står du ikke på alle fag nå så får du heller ikke gjort om lån til stipend! Siss, ja han på din alder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 7. mars 2006 #459 Del Skrevet 7. mars 2006 :klø: Jeg har kjøpt siste blad av gravid, og der står det : "Hvis du akkurat er ferdig med å studere når barnet blir født, har du ikke rett på fødselsstipend selv om du har vært støtteberettiget de siste seks månedene. En måte å løse dette på er å søke om opptak til en ny utdanning og etterpå søke om permisjon fra studiet. Lånekassen gir støtte i opptil åtte år utover vanlig videregående opplæring. Hvis du ikke har overskredet denne grensen er det ingenting i veien for å sikre seg økonomisk på denne måten. -Så lenge en student fremdeles har rett til støtte fra lånekassen, kan hun søke på et nytt studium og få permisjon derfra. Da vil hun få fødselsstipend på vanlig måte, bekrefter solbjørg sørensen, informasjonsrådgiver i lånekassen. Lånekassen stiller ingen krav om at du avlegger eksamener i permisjonstiden. Fødselsstipendet vil heller ikke bli omgjort til lån selv om du ikke fullfører utdanningen du har fått permisjon fra" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #460 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Jo det er greit å søke om permisjon men det er ikke det Søndagsengel har gjort Hun er fortsatt student, hun bare møter ikke til eksamen. Og det er det samme som å stryke. En kan bare stryke 60 studiepoeng totalt. Stryker du et poeng mer enn det vil du ikke ha rett på mer stipend/lån. Og det stipendet du får utbetalt vil bli gjort om til lån For det har mannen opplevd. Endret 7. mars 2006 av liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg