Gå til innhold

Livs liv som mamma

liv

Anbefalte innlegg

Å, så kjekt å ha deg heime att! :)

Godt å lesa at formen er betre og fantastisk å sjå bilder av vesle nurket! :hjerter_rundt:

Måtte visa mannen også. Me blir berre meir og meir klare til å få ein KG-fetter... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei til alle som har vært innom for å hilse.

Ja da var den første natten og hele dagen hjemme over. Natten gikk veldig fint, han sov masse, spiste en del og så koset vi oss i sengen helt til 11...

I dag har vi trillet en tur på Rudo for å kjøpe et par ting vi har manglet og så innom butikken for å kjøpe mat!

Nå har den lille gutten spist masse og ligger i senga si og sover!

Den festen nede hører vi veldig lite til enda, håper ikke volumet går mye opp!

Ellers så har jeg vondt i brystene! Kjempe vondt! De er steinharde, selv etter at han har spist fra et bryst i over en halv time... Noen som har et tips eller ti? Lurer på om jeg skulle hatt litt hjelp med å få til melkeutdrivingen lettere. Har søkt litt på nettet og Nylander anbefaller Lecitin, naturmiddel, Lecitin skal kunne forebygge tilstoppede melkeganger. Oksytosin er vel sånn spray som legen skriver ut, det kan jo kanskje hjelpe så melken kommer lettere ut?

Får se det ann litt, han skal forresten veies på mandag når vi skal opp for å ta den helprøven... Så da får jeg jo se om han bare suger eller om det faktisk kommer melk og.

Ellers så ser det ut til at Markus skal få en nevø eller niese i slutten av mai. Damen til broren testet positivt i morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Skjønte ikkje heilt det du meinte med at Markus skulle få niese eller nevø, antar at du meinte at det var du som skulle få niese eller nevø, mens han skulle få fetter eller kusine. Er det mannen din sin bror som ventar liten? :)

Det med harde puppar har eg liten peiling på, men jordmora på fødselsforberedande kurset sa noko om at viss puppen vart hard når du amma, skulle ein massera han medan ein amma. Liksom stryke nedover mens barnet låg ved brystet. På ein måte hjelpa melka ut... Om du skjønar.. Veit ikkje om det hjelper i ditt tilfelle, det var berre det fyrste eg kunne komma på. Håpar det kjem seg snart uansett!

Ellers håpar eg alt står bra til i livheimen, med alle fire! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint at dere koser dere! :)

Jeg hadde også harde og vonde pupper i begynnelsen. Tror det er fordi kroppen ikke vet hvor mye melk den skal produsere med en gang, så den bare kjører på. Når den finner ut hvor mye og ofte Markus spiser, regulerer den seg etter det. (Men lurt å sjekke det hvis du har på følelsen at det kan være tilstoppede melkeganger eller noe annet!)

Jeg ønsker dere en fin søndag, og gleder meg til å høre mer fra deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og Markus vært på lang trilletur, mens liv og mannen har fått noen timer på øyet. Markus ville nemmelig ikke sove i natt.

Han er så god. Får ikke sett meg mett på han jeg :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og Markus vært på lang trilletur, mens liv og mannen har fått noen timer på øyet. Markus ville nemmelig ikke sove i natt.

Han er så god. Får ikke sett meg mett på han jeg :hjerter_rundt:

De er jammen heldige som har trillepiketante-E rett ned trappa! :) Og du er sikkert like fornøyd med at de bor så nærme deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

Tror det bare er sånn jeg liv, puppene er helt sprø en par-tre dager, og så går det seg til. De blir ikke sånn igjen, trøst deg med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er pc'n på for første gang i dag... Markus sover!!! Så nå skal jeg legge meg å sove også. Trøtt ja!

Men først må jeg ordne med stellebaggen til i morgen. Vi skal på sykehuset og ta blodprøve av Markus til den testen de tar av alle nyfødte, og så skal han veies! Skal ta blodprøve av meg til Mor og Barn undersøkelsen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse med den lille gutten. Jeg er helt sikker på at han er skjønn.

Kos deg masse i tiden framover! :)

:blomst:

Endret av iingvild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Markus har vært veldig snill i natt, og i dag... Men han sovner hver gang han skal ha pupp, suger seg aldri ferdig. Prøver å vekke han men har ikke sjans. Og så våkner han etter en veldig liten stund (kvarter - 20 min.) og skal ha mer pupp. Litt irriterene at han ikke kan spise ferdig og så sove litt lenger av gangen for jeg bruker jo mer tid på å sovne så jeg får ikke sovet noe særlig på dagen.

Ellers så har vi, Markus og jeg, vært på sykehuset og tatt blodprøve og veid han. Han veier 200g mindre nå enn fødselsvekten. Så det er jo ikke ille i det hele tatt! Var vist vanlig å gå mer ned enn det. Ellers så har viste jordmoren meg en annen ammestilling som gjør det lettere for oss begge. Het vist "Omvendt Madonna". Enkel og grei stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markus er så god han :hjerte:

Snakket akkurat med J. Hun hadde akkurat kommet til byen, men hun er ikke helt i form, så hun lurer på om hun må utsette besøket til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...