Gå til innhold

Vedr sikkerhetskontrollen på flyplass

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (59 minutter siden):

Den regelen endres vel så snart alle kontrollposter har oppdatert utstyret sitt til den nyeste teknologien. Planlagt allerede i 2024 i Storbritania, men Norge venter såklart en 3-4år til

Det gleder jeg meg til. Som du skriver så må vi nok vente i noen år til.

Anonymkode: e69ab...ff7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det gleder jeg meg til. Som du skriver så må vi nok vente i noen år til.

Det blir fort kaos på Gardermoen når det begynner å komme turister som er vant med å slippe væskeregler i sine land. Og så kommer Norge med mini-tannkremen sin igjen. 😅 Merkelig at vi skal henge så langt etter på dette, kan vel ikke stå på økonomi i Norge skulle en tro. Mer at alt her skal være så himla byråkratisk.

Anonymkode: f093a...309

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ser med jevne mellomrom her inne at folk spør om det er lov å ha med drikke gjennom sikkerhetskontrollen.

Teoretisk er det ikke lov, MEN du har din fulle rett til å ha med det du trenger av drikke i forbindelse med reisen hvis du har diabetes. Om du skal fly i 8 timer og trenger 3 halvlitere med brus så kan vi ikke nekte deg det. Kommer du med en kasse med brus for en tur til Trondheim blir det nok noen spørsmål.

Kjøp drikke på butikken og si i sikkerhetskontrollen at du har diabetes. Vi har ikke hjemmel til å be om bevis på det. Flaskene blir sjekket av kontrolløren og det er fort gjort. 

Jeg jobber selv på Gardermoen og har absolutt ikke diabetes. Allikevel benytter jeg med av denne muligheten når jeg reiser til Gardermoen. Jeg tør ikke ut fra Gardermoen fordi det er så fort gjort å forglemme seg en dag i pausen og at det da plumper ut at jeg ikke har diabetes.

Jeg anbefaler dere alle, det er en formue å tjene på å kjøpe på Kiwi istede.

Alkohol er IKKE lov, bare til info.

Moren min har diabetes type 1 og blir alltid nektet brus på Gardermoen, selv om hun viser legeerklæring. Hun må alltid kjøpe det på flyplassen.

Anonymkode: 66104...6be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (3 timer siden):

Den regelen endres vel så snart alle kontrollposter har oppdatert utstyret sitt til den nyeste teknologien. Planlagt allerede i 2024 i Storbritania, men Norge venter såklart en 3-4år til

Det blir nok mer enn 3-4 år. Gardermoen har per 2023 ingen planer. Jeg gjentar - ingen planer - om å innføre de nye maskinene. 

Når de en gang i fremtiden får ut fingeren og bestemmer seg, først da, kan det være snakk om 3-4 år. Men mest sannsynlig 8-10 år. 

Anonymkode: 1c138...97a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Moren min har diabetes type 1 og blir alltid nektet brus på Gardermoen, selv om hun viser legeerklæring. Hun må alltid kjøpe det på flyplassen.

Anonymkode: 66104...6be

Det har vi ikke lov å nekte. Neste gang ber hun om å få snakke med en leder. Det er lenge siden denne rettigheten kom. Nå begynner og slutter det ansatte hele tiden, så kan være en helt ny ansatt som har hengt seg opp i at det ikke er lov for de uten diabetes. Hun kan si hun trenger den pga blodsukkeret og at de har maskiner som fort kan klarere flasken.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det blir fort kaos på Gardermoen når det begynner å komme turister som er vant med å slippe væskeregler i sine land. Og så kommer Norge med mini-tannkremen sin igjen. 😅 Merkelig at vi skal henge så langt etter på dette, kan vel ikke stå på økonomi i Norge skulle en tro. Mer at alt her skal være så himla byråkratisk.

Anonymkode: f093a...309

Alt går i slow motion på Gardermoen, spesiellt saker som kan gjøre set bedre for de ansatte. Det er veldig viktig at passasjerene får en flott opplevelse på flyplassen, da punger Avinor ut millioner av kroner. De ansatte kan drømme om å bli tatt hensyn til om noen år.

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Det går under denne regelen og som du ser står det væske som trengs av medisinske årsaker. Diabetikere trenger kanskje å få i seg sukker for å få blodsukkeret opp og da kan de jo drikke Fanta eller annet.

Bildet er NHI.

650E6411-11F6-4F58-9839-4BB65FF91262.jpeg

Brus går ikke under medisinske væsker så her tar du helt feil 

Anonymkode: 7ae1d...8da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2023 den 20.41):

Brus går ikke under medisinske væsker så her tar du helt feil 

Anonymkode: 7ae1d...8da

Da kan du se bort fra mitt tips, jeg ville bare være grei og opplyse de som spør om dette innimellom. De som vil spare penger kjøper drikke på kiwi, du kan gjerne kjøpe det på flyplassen. 

At du nekter for dette er bare dumt. Jeg har flere ganger hatt med brus igjennom sk i utlandet. Hvorfor jeg ikke gjør det ut fra Gardermoen er fordi de ansatte der er mine kolleger. Jeg har familie i Stavanger. Til tross for kort flytur fra Stavanger, så tar jeg med meg drikke derfra også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...