AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Jeg ser med jevne mellomrom her inne at folk spør om det er lov å ha med drikke gjennom sikkerhetskontrollen. Teoretisk er det ikke lov, MEN du har din fulle rett til å ha med det du trenger av drikke i forbindelse med reisen hvis du har diabetes. Om du skal fly i 8 timer og trenger 3 halvlitere med brus så kan vi ikke nekte deg det. Kommer du med en kasse med brus for en tur til Trondheim blir det nok noen spørsmål. Kjøp drikke på butikken og si i sikkerhetskontrollen at du har diabetes. Vi har ikke hjemmel til å be om bevis på det. Flaskene blir sjekket av kontrolløren og det er fort gjort. Jeg jobber selv på Gardermoen og har absolutt ikke diabetes. Allikevel benytter jeg med av denne muligheten når jeg reiser til Gardermoen. Jeg tør ikke ut fra Gardermoen fordi det er så fort gjort å forglemme seg en dag i pausen og at det da plumper ut at jeg ikke har diabetes. Jeg anbefaler dere alle, det er en formue å tjene på å kjøpe på Kiwi istede. Alkohol er IKKE lov, bare til info. Anonymkode: e69ab...ff7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Terrorister kan også ha diabetes eller påstå at de har det, ergo er hele væskeregelen overmoden for skroting. Anonymkode: f093a...309 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 Er det virkelig verdt det? Anonymkode: 842e1...060 3 2
Paisley Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 Seriøst? hvem gidder å lyve på seg en sykdom for nå spare noen kroner. 13 5
Tone83 Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 Du kan også ta med deg litt dopapir hjem fra jobb hver dag. Du kommer til å bli rik! 6 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ser med jevne mellomrom her inne at folk spør om det er lov å ha med drikke gjennom sikkerhetskontrollen. Teoretisk er det ikke lov, MEN du har din fulle rett til å ha med det du trenger av drikke i forbindelse med reisen hvis du har diabetes. Om du skal fly i 8 timer og trenger 3 halvlitere med brus så kan vi ikke nekte deg det. Kommer du med en kasse med brus for en tur til Trondheim blir det nok noen spørsmål. Kjøp drikke på butikken og si i sikkerhetskontrollen at du har diabetes. Vi har ikke hjemmel til å be om bevis på det. Flaskene blir sjekket av kontrolløren og det er fort gjort. Jeg jobber selv på Gardermoen og har absolutt ikke diabetes. Allikevel benytter jeg med av denne muligheten når jeg reiser til Gardermoen. Jeg tør ikke ut fra Gardermoen fordi det er så fort gjort å forglemme seg en dag i pausen og at det da plumper ut at jeg ikke har diabetes. Jeg anbefaler dere alle, det er en formue å tjene på å kjøpe på Kiwi istede. Alkohol er IKKE lov, bare til info. Anonymkode: e69ab...ff7 Er kanskje litt dumt å oppfordre til å lyve sånn? Hvem vet hvem som leser det du skriver 🤦🏼♀️ Anonymkode: e9762...66e 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 Du er klar over at du ikke er den eneste som jobber i SK som er her på KG? Anonymkode: 19ff2...381 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 Har jeg betalt mange tusen for en reise så er et par tiere ekstra i kiosken på Gardermoen det siste jeg tenker på... Anonymkode: 511f6...a11 9 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Terrorister kan også ha diabetes eller påstå at de har det, ergo er hele væskeregelen overmoden for skroting. Anonymkode: f093a...309 Flasken de har med blir også sjekket. Årsaken til at denne regelen om væske gjennom sikkerhetskontrollen er fordi noen hadde med seg flytende sprengstoff. Nå i dag har vi maskiner som sjekker innholdet for nettopp sprengstoff. Anonymkode: e69ab...ff7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du er klar over at du ikke er den eneste som jobber i SK som er her på KG? Anonymkode: 19ff2...381 Med så mange medlemmer på kg og hvor mange det er som jobber i sk, så er det ikke rart om vi er flere her inne. Anonymkode: e69ab...ff7 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #11 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg ser med jevne mellomrom her inne at folk spør om det er lov å ha med drikke gjennom sikkerhetskontrollen. Teoretisk er det ikke lov, MEN du har din fulle rett til å ha med det du trenger av drikke i forbindelse med reisen hvis du har diabetes. Om du skal fly i 8 timer og trenger 3 halvlitere med brus så kan vi ikke nekte deg det. Kommer du med en kasse med brus for en tur til Trondheim blir det nok noen spørsmål. Kjøp drikke på butikken og si i sikkerhetskontrollen at du har diabetes. Vi har ikke hjemmel til å be om bevis på det. Flaskene blir sjekket av kontrolløren og det er fort gjort. Jeg jobber selv på Gardermoen og har absolutt ikke diabetes. Allikevel benytter jeg med av denne muligheten når jeg reiser til Gardermoen. Jeg tør ikke ut fra Gardermoen fordi det er så fort gjort å forglemme seg en dag i pausen og at det da plumper ut at jeg ikke har diabetes. Jeg anbefaler dere alle, det er en formue å tjene på å kjøpe på Kiwi istede. Alkohol er IKKE lov, bare til info. Anonymkode: e69ab...ff7 Du kan ha med deg flytende medisin, men ikke brus. Har du diabetes kan du drikke vann. Har du, som andre, behov for å drikke på turen, må du drikke det som er tilgjengelig Noen kjøper cola, andre cola light. Ikke noe problem. Anonymkode: c9699...d34
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #12 Skrevet 10. juli 2023 Skal du først spare penger, så er det ikke den ene flaska som er avgjørende. Om man virkelig trenger tre flasker brus for en flytur, så burde man heller se på brus-avhengigheten, og vurdere begynne drikke vann i stedet. Tre halvlitre for en flytur? Det tilsvarer ett årsforbruk for meg. Anonymkode: c6932...3de 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #13 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du kan ha med deg flytende medisin, men ikke brus. Har du diabetes kan du drikke vann. Har du, som andre, behov for å drikke på turen, må du drikke det som er tilgjengelig Noen kjøper cola, andre cola light. Ikke noe problem. Anonymkode: c9699...d34 Flytende medisin er selvfølgelig lov også. Du har også lov å ha med brud, vann, saft, juice etc også om du har diabetes. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skal du først spare penger, så er det ikke den ene flaska som er avgjørende. Om man virkelig trenger tre flasker brus for en flytur, så burde man heller se på brus-avhengigheten, og vurdere begynne drikke vann i stedet. Tre halvlitre for en flytur? Det tilsvarer ett årsforbruk for meg. Anonymkode: c6932...3de Selv om du drikker maks tre halvlitere med brus i året, så er ikke alle andre som deg. Jeg drikker Fanta hver eneste dag. Anonymkode: e69ab...ff7 1
Illuminatum Skrevet 10. juli 2023 #14 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du kan ha med deg flytende medisin, men ikke brus. Har du diabetes kan du drikke vann. Har du, som andre, behov for å drikke på turen, må du drikke det som er tilgjengelig Noen kjøper cola, andre cola light. Ikke noe problem. Anonymkode: c9699...d34 Vann øker nok ikke blodsukkeret 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #15 Skrevet 10. juli 2023 Illuminatum skrev (46 minutter siden): Vann øker nok ikke blodsukkeret Nei, men det er brus å få kjøpt. Anonymkode: c9699...d34
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #16 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du har også lov å ha med brud, vann, saft, juice etc også om du har diabetes. Anonymkode: e69ab...ff7 Det er ingen slike tillatelser. Hvis du fortsatt skal påstå det, hvis oss forskriften som gir denne tillatelsen. Anonymkode: c9699...d34 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #17 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ingen slike tillatelser. Hvis du fortsatt skal påstå det, hvis oss forskriften som gir denne tillatelsen. Anonymkode: c9699...d34 Det går under denne regelen og som du ser står det væske som trengs av medisinske årsaker. Diabetikere trenger kanskje å få i seg sukker for å få blodsukkeret opp og da kan de jo drikke Fanta eller annet. Bildet er NHI. Anonymkode: e69ab...ff7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #18 Skrevet 11. juli 2023 Brus har aldri vært medisinsk væske. Har du en så dårlig regulert diabetes, skal du ikke fly i det hele tatt… Anonymkode: 62e84...b21 3
Mt3 Skrevet 11. juli 2023 #19 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Terrorister kan også ha diabetes eller påstå at de har det, ergo er hele væskeregelen overmoden for skroting. Anonymkode: f093a...309 Den regelen endres vel så snart alle kontrollposter har oppdatert utstyret sitt til den nyeste teknologien. Planlagt allerede i 2024 i Storbritania, men Norge venter såklart en 3-4år til 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #20 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Brus har aldri vært medisinsk væske. Har du en så dårlig regulert diabetes, skal du ikke fly i det hele tatt… Anonymkode: 62e84...b21 Jo, det kan gå som medisinsk væske. Har opplevd noen diabetikere som skal igjennom sk og som sliter med blodsukkeret. Vi har også tilkalt ambulanse og da kommer passasjeren tilbake 20-30 min sende og blodsukkeret er bra igjen. Har jobbet i sk i snart 8 år, så du kan velge selv om du tror meg eller ikke. Selv ifra flyplasser ute i verden kan du ha med væske ombord på grunn av diabetes. Anonymkode: e69ab...ff7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå