Anonymjente94 Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Ønsker meg så inderlig en English Cream Dachshund men klarer ikke finne oppdretter eller til salg noe sted!! 😪 Er det noen som kan hjelpe meg?! 💜😫
Leo Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Fargen er ikke godkjent på dachs iht. til FCI-standarden så du vil neppe finne noen seriøs oppdretter som har valper med denne fargen i Norge. 5
Anonymjente94 Skrevet 10. juli 2023 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2023 Leo skrev (Akkurat nå): Fargen er ikke godkjent på dachs iht. til FCI-standarden så du vil neppe finne noen seriøs oppdretter som har valper med denne fargen i Norge. Ååh, da kan jeg vel bare legge vekk den tanken.. 😬
Leo Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 Anonymjente94 skrev (4 minutter siden): Ååh, da kan jeg vel bare legge vekk den tanken.. 😬 Det er vel noen oppdrettere som har veldig lyse hunder, men på en annen side vil du sannsynligvis bli møtt med skepsis hvis du henvender deg og ønsker å kjøpe hund kun basert på fargen. Alternativet er å importere hund fra UK eller USA, men da bør man helst vite hva man driver med for genetikken bak denne fargen er ikke helt ukomplisert og kan gi helseproblemer. 6
Leo Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 Denne oppdretteren har de lyseste hundene jeg har sett og kan mye om dette, så du kan jo evt. kontakte henne. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 Jeg er også totalt forelsket i den farven😍 har ikke sett noen i Norge dessverre….☹️ Tror det er den fineste hunden jeg noen gang har sett🤩 Anonymkode: d82eb...688
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 Fin farge ja, men håper du har satt deg inn i hva en dachs trenger. Det er en ganske krevende rase. Den er kjent for å være både aggressiv og gneldrete. Sta er den også, man trener gjerne ikke lydighet med en dachs. Anonymkode: 19a39...f9a 5
Gjest Linny111 Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 4 hours ago, Leo said: Det er vel noen oppdrettere som har veldig lyse hunder, men på en annen side vil du sannsynligvis bli møtt med skepsis hvis du henvender deg og ønsker å kjøpe hund kun basert på fargen. Alternativet er å importere hund fra UK eller USA, men da bør man helst vite hva man driver med for genetikken bak denne fargen er ikke helt ukomplisert og kan gi helseproblemer. Finner ikke noen til salgs på noen av de vanlige sidene her i UK, så det er ikke noe det er lett å skaffe seg her heller. Høres ut som en amerikansk greie. De liker rare farger på hunder, som "silver labrador" 😅
Nutz Skrevet 11. juli 2023 #9 Skrevet 11. juli 2023 21 hours ago, Linny111 said: Finner ikke noen til salgs på noen av de vanlige sidene her i UK, så det er ikke noe det er lett å skaffe seg her heller. Høres ut som en amerikansk greie. De liker rare farger på hunder, som "silver labrador" 😅 Silver lab er heller ikke godkjent i FCI, det er et resultat av at man blandet inn weimeraner. Ser du en sølvfarget lab er det altså en blandingshund.
Gjest Linny111 Skrevet 11. juli 2023 #10 Skrevet 11. juli 2023 2 minutter siden, Nutz said: Silver lab er heller ikke godkjent i FCI, det er et resultat av at man blandet inn weimeraner. Ser du en sølvfarget lab er det altså en blandingshund. Jepp, jeg vet det. Har blitt diskutert en del i labradorgruppene jeg er i. Det har blitt litt fremvekst av det i UK. Kjenner noen som fikk en nylig, og man ser tydelig at det er Weimaraner i den, selv om de påstår det bare er labrador.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #11 Skrevet 15. juli 2023 Hva med en Dachshund i rød eller black tan eller de mer sjeldne merle? Anonymkode: be447...91a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #12 Skrevet 15. juli 2023 Rød er den nobleste fargen på dachs, tradisjonelt sett, men merle er mer "in" for tiden. Råtoppen er et godt forslag. Avlslinjene er primært røde, noen (et fåtall) røde valper er lyse som små men blir som regel rødere etterhvert. Har du noen erfaring med dachs fra før? Anonymkode: 1491f...d74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå