AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Del Skrevet 10. juli 2023 Hei, jeg har begynt å jogge 1 time 3 ganger i uka, går ikke så veldig fort, kanskje 7,5 km på en time. Av bestemte årsaker har jeg noen dager per uke hvor jeg ikke spiser mer enn 900 kcal, og når jeg jogger dagen etter er det så utrolig tungt. Er det uheldig å jogge da, eller er det greit selv om det er så tungt? Merker stor forskjell på energien når jeg har spist ca. 2000 kcal. Anonymkode: 18066...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg har begynt å jogge 1 time 3 ganger i uka, går ikke så veldig fort, kanskje 7,5 km på en time. Av bestemte årsaker har jeg noen dager per uke hvor jeg ikke spiser mer enn 900 kcal, og når jeg jogger dagen etter er det så utrolig tungt. Er det uheldig å jogge da, eller er det greit selv om det er så tungt? Merker stor forskjell på energien når jeg har spist ca. 2000 kcal. Anonymkode: 18066...e6c Høres ut som oppskriften på å gjøre noe som hverken gir glede eller fremgang over tid og dermed noe som er vanskelig å opprettholde. Kroppen din trenger energi til joggingen, så det er ikke rart det er utrolig tungt. Kroppen din har jo ingenting lett tilgjengelig. Snakk med noen som kan trening og ernæring og få et helhetlig opplegg du kan følge over tid. Anonymkode: 8d648...901 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Del Skrevet 10. juli 2023 Nei, dette er ikke lurt. Kroppen trenger næring, glykogenlagrene trenger tilgjengelig energi til å utføre noe av det tyngste du kan gjøre - å flytte hele kroppen fremover i fart i en time eller mer. Vet ikke hva slags opplegg du holder på med som gjør at du spiser 900 kcal noen dager og 2000 andre. Men dersom du ønsker å prioritere jogging (som er en super treningsform!) så må du gi kroppen energi. Jeg har løpt regelmessig i 15 år, og fueler alltid godt før en langtur. Anonymkode: d8e91...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 10. juli 2023 #4 Del Skrevet 10. juli 2023 Nei det er ikke okei, du må få i det nok og riktig energi hver eneste dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #5 Del Skrevet 10. juli 2023 Høres ut som en form for periodisk faste som 5:2? Nei, det er i utgangspunktet ikke farlig, men det vil være mer slitsomt på lavt inntak og du får mindre utbytte av treningen i form av fremgang. Vis planen kun er vektredusksjon og kaloriforbrenning er kanskje ikke det så viktig for deg. Man må jo gjerne velge mellom rask vektnedgang og fremgang på trening. Farlig er det hvis totalen over tid med trening og lite mat gir et helseskadelig underskudd, men det vet du vel. Anonymkode: beb09...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå