AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #81 Skrevet 10. juli 2023 bedre enn å kaste det bort i uganda, eller somalia Anonymkode: f1475...dd1
NiceOrNothing Skrevet 10. juli 2023 #82 Skrevet 10. juli 2023 doomer skrev (20 timer siden): Hva tenker dere om det? Riktignok så har man ikke de samme sikkerhetsnettene i USA, men ellers tror jeg det er et MYE mer spennende sted å bo hvor man har større potensiale for å finne seg selv og skape sitt beste liv. Norge er bra hvis man absolutt ikke vil ta risiko i livet, og egentlig bare ønsker seg et A4 liv med familie, barn, og sydenferie fra tid til annen. Bare se på forskjellen på hvor ofte Amerikanere og nordmenn spiser ute på restauranter; de vet å nyte livet og komme seg ut og prøve nye ting. Tja , spennende og spennende fru blom . Masse fattigdom , trailerparks, fedme . Ikke så mange velferdsgoder , minimal fødselspermisjon etc . Men hvis man er blandt de 20% med god økonomi , har de nok et spennende liv . Men ellers ville jeg ikke byttet . 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #83 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Middelklassen i land som Kina og India har det bedre enn oss. Bedre matkultur, mer variert kulturtilbud, bedre bolig, bedre tilgang til GODE helsetjenester, mer frihet , osv. Livet i Norge er oppskrytt, vi er slaver fra vugge til grav. Anonymkode: 10916...ad7 Kina, mer frihet? Tuller du? Anonymkode: 3c83a...64e 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #84 Skrevet 11. juli 2023 Jeg flytter litt inn og ut av landet. Jobber i Norge noen år, sparer så mye jeg klarer. Også finner jeg meg en dårlig betalt jobb i et mer spennende land, og flytter dit. Lengste oppholdet var 8 år i øst-asia. Aller helst vil jeg aldri være i Norge i det hele tatt. Kjeder meg ihjel her. Men det er ikke lett å finne en jobb i utlandet som er godt betalt, og gir meg mye fritid. I Norge er det kjempelett. Anonymkode: 2b9cd...63c
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #85 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg flytter litt inn og ut av landet. Jobber i Norge noen år, sparer så mye jeg klarer. Også finner jeg meg en dårlig betalt jobb i et mer spennende land, og flytter dit. Lengste oppholdet var 8 år i øst-asia. Aller helst vil jeg aldri være i Norge i det hele tatt. Kjeder meg ihjel her. Men det er ikke lett å finne en jobb i utlandet som er godt betalt, og gir meg mye fritid. I Norge er det kjempelett. Anonymkode: 2b9cd...63c Så bra du har funnet noe som fungerer for deg! Og så nevner du jo en av tingene som er veldig bra med Norge. Fritid og greit betalt jobb er jo goder mange setter pris på. Anonymkode: 75a6c...c83 1
Eva-Lena Skrevet 11. juli 2023 #86 Skrevet 11. juli 2023 Jeg har drømt om å reise til USA siden jeg var ungdom og hadde planer om å bli sangstjerne eller skuespiller 🤪 Ble ingen av delene. Nå er det så mye dritt i USA og lysten til å reise på ferie dit er svært liten. Folk dreper hverandre for ett godt ord og jeg er ikke interessert i å bli skutt fordi jeg uheldigvis så ett sekund for lenge på en person. USA blir bare mer og mer drap. Trur jeg takker nei til USA og har ett bra liv i Norge. Du blir sikkert lei av å spise på restaurant hver dag. Jeg kunne ikke tenkt meg det iallefall.
doomer Skrevet 11. juli 2023 Forfatter #87 Skrevet 11. juli 2023 Fin reportasje i NRK i dag om en jente som fant inspirasjonen i USA, kom hjem til Norge med store ambisjoner, ble latterliggjort, og så reiste tilbake til USA for å realisere drømmen. AKKURAT det jeg snakker om i denne tråden. Mens løsningen i Norge for å få flere kvinner i viktige bedriftsroller er å bruke tvang gjennom lover og bøter, viser hun her hvor viktig og kritisk et inspirerende samfunn kan være. https://www.nrk.no/osloogviken/xl/rikke-gajda-forlot-norge-for-a-folge-drommen---na-star-kjendisene-i-ko-for-henne-1.16289263 Mange gull-sitater her. Noen utvalgte: 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #88 Skrevet 11. juli 2023 Ja jøss, alt er bedre i junaiten. Landet hvor det er sjefen din med loven i hånd bestemmer hvor mange feriedager du får pr år og hvor folk i verste fall må jobbe tre år for en ukes ferie og du ikke tør å melde deg inn i fagforeningen i redsel for å miste jobben. Hvor du risikerer å bli kastet råtne egg på av kristne maniacs og ropt morder etter hvis du må ta abort. USA er fantastisk hvis du har råd til å kjøpe eller bestikke deg ut av trøbbel, men for folk flest er det ikke det. Anonymkode: bb89d...47b 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #89 Skrevet 11. juli 2023 USA er kanskje et av de landene jeg har minst lyst å reise til 😂 God tur, dumt å ikke ha fagforening, NAV, velferd, gratis helse osv. Tipper sykehusregningene blir store når du går på kino, kjøpesenter, festival, til parken, osv og en masseskyter plaffer hull i deg. Har du sett hvor mange masseskytinger de har hatt i år? Anonymkode: ddf28...afd
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #90 Skrevet 11. juli 2023 doomer skrev (På 9.7.2023 den 22.20): Hva tenker dere om det? Riktignok så har man ikke de samme sikkerhetsnettene i USA, men ellers tror jeg det er et MYE mer spennende sted å bo hvor man har større potensiale for å finne seg selv og skape sitt beste liv. Norge er bra hvis man absolutt ikke vil ta risiko i livet, og egentlig bare ønsker seg et A4 liv med familie, barn, og sydenferie fra tid til annen. Bare se på forskjellen på hvor ofte Amerikanere og nordmenn spiser ute på restauranter; de vet å nyte livet og komme seg ut og prøve nye ting. Det morsomme er at de som klager med på Norge er de som aldri vil klare å flytte til et annet land. Enten så har de ikke mulighet for jobb,eller så har de ikke penger.....og veeldig mange av de som klager mest er de som er trygda,ironisk nok. De som er trygdet her til lands ville aldri klart seg noe annet sted. Anonymkode: 78a0d...75e 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #91 Skrevet 11. juli 2023 Men om du drømmer om å gjøre det stort i USA, så er det jo bare å reise og satse, TS. At andre ikke har den drømmen betyr bare at vi mennesker er ulike. Og gå ut å spise på resturant ofte kan du faktisk gjøre hvor som helst i verden, det er helt opp til deg. Anonymkode: 29116...0f2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #92 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jøss, alt er bedre i junaiten. Landet hvor det er sjefen din med loven i hånd bestemmer hvor mange feriedager du får pr år og hvor folk i verste fall må jobbe tre år for en ukes ferie og du ikke tør å melde deg inn i fagforeningen i redsel for å miste jobben. Hvor du risikerer å bli kastet råtne egg på av kristne maniacs og ropt morder etter hvis du må ta abort. USA er fantastisk hvis du har råd til å kjøpe eller bestikke deg ut av trøbbel, men for folk flest er det ikke det. Anonymkode: bb89d...47b Det er ikke alle stater som tillater abort heller og det blir flere av slike stater. Anonymkode: ba5e8...751
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #93 Skrevet 11. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Men om du drømmer om å gjøre det stort i USA, så er det jo bare å reise og satse, TS. At andre ikke har den drømmen betyr bare at vi mennesker er ulike. Og gå ut å spise på resturant ofte kan du faktisk gjøre hvor som helst i verden, det er helt opp til deg. Anonymkode: 29116...0f2 Restaurant-tilbudet her i Norge er dårlig. Vi er ikke nok folk til å få alle mulige kulturers restauranter til å gå rundt. I hvert fall ikke så konservative som Nordmenn er. Anonymkode: 2b9cd...63c 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #94 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 9.7.2023 den 22.22): Norge er trygt og stabilt. Verden er spennende å fantastisk, OM du er rik. Middelklasse og fattige har det mye verre i USA og andre land som er ultra-kapitalistiske. Anonymkode: d7be9...689 Middelklassen i USA har større kjøpekraft enn middelklassen i Norge. USA er ikke ultrakapitalistisk heller. Anonymkode: 63f20...9ba
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #95 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): USA er kanskje et av de landene jeg har minst lyst å reise til 😂 God tur, dumt å ikke ha fagforening, NAV, velferd, gratis helse osv. Tipper sykehusregningene blir store når du går på kino, kjøpesenter, festival, til parken, osv og en masseskyter plaffer hull i deg. Har du sett hvor mange masseskytinger de har hatt i år?Anonymkode: ddf28...afd Bedre at folk sørger for seg selv med forsikringer, billigere er det også. USA har velferd og gratis sykehus de også for enkelte, men de fleste forventes å ta ansvar for egne liv. I USA kan man ha våpen for å forsvare seg, i Norge ble ungdommer skutt i fillebiter på Utøya uten at noen kunne forsvare seg. Anonymkode: 63f20...9ba
Drizzt Skrevet 11. juli 2023 #96 Skrevet 11. juli 2023 doomer skrev (På 9.7.2023 den 22.20): Hva tenker dere om det? Riktignok så har man ikke de samme sikkerhetsnettene i USA, men ellers tror jeg det er et MYE mer spennende sted å bo hvor man har større potensiale for å finne seg selv og skape sitt beste liv. Norge er bra hvis man absolutt ikke vil ta risiko i livet, og egentlig bare ønsker seg et A4 liv med familie, barn, og sydenferie fra tid til annen. Bare se på forskjellen på hvor ofte Amerikanere og nordmenn spiser ute på restauranter; de vet å nyte livet og komme seg ut og prøve nye ting. Jeg kan svare kun fra mitt eget ståsted. Jeg har bodd i flere land i løpet av mitt liv. Når det gjelder trygghet typ mindre uro, mindre kriminalitet, noenlunde A4 liv med jobb, barn, hus med hage og en bil (og en del kjedelige greier), så er Norge det mest tilrettelagte av dem. Men det ER kjedelig her og det ER ikke tilrettelagt for det du er på jakt etter. Er du opptatt av spenningen i livet og uendelig med muligheter er Norge ikke stedet for deg - da er USA bedre. Vil du ha et rolig og kjedelig liv hvor ingenting spennende skjer og ting går i sitt vanlige spor, da er Norge du trenger. Jeg er ikke opptatt av spenningen i livet og uendelig med muligheter, så for meg er det kjedelige livet her i småbarnsfasen til å foretrekke. Men jeg ser ikke for meg en like kjedelig pensjonisttilværelse i Norge når den tiden kommer, nei. Da skal jeg bo et annet sted 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #97 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 10.7.2023 den 12.11): På private sykehus ja Anonymkode: 3679c...6ed ....... Og da jobber de hvor mange timer ? Anonymkode: bb935...173
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #98 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Restaurant-tilbudet her i Norge er dårlig. Vi er ikke nok folk til å få alle mulige kulturers restauranter til å gå rundt. I hvert fall ikke så konservative som Nordmenn er. Anonymkode: 2b9cd...63c Kommer nok helt an på hvor du bor det. Anonymkode: 29116...0f2
Fant80 Skrevet 12. juli 2023 #99 Skrevet 12. juli 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Det morsomme er at de som klager med på Norge er de som aldri vil klare å flytte til et annet land. Enten så har de ikke mulighet for jobb,eller så har de ikke penger.....og veeldig mange av de som klager mest er de som er trygda,ironisk nok. De som er trygdet her til lands ville aldri klart seg noe annet sted. Anonymkode: 78a0d...75e Hvorfor bor det da så mange Trygdede Nordmenn i land som Spania,Thailand etc. Og det ser ut som de stortrives. Er vel heller her de ikke klarer seg pga klima er verre for helsa. Det er blitt tabu og si at man har noe med NAV å gjøre. Ting er vesentlig dyrere her. Tror du tar veldig feil i påstanden din. 1
Fant80 Skrevet 12. juli 2023 #100 Skrevet 12. juli 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Bedre at folk sørger for seg selv med forsikringer, billigere er det også. USA har velferd og gratis sykehus de også for enkelte, men de fleste forventes å ta ansvar for egne liv. I USA kan man ha våpen for å forsvare seg, i Norge ble ungdommer skutt i fillebiter på Utøya uten at noen kunne forsvare seg. Anonymkode: 63f20...9ba Å her har man jo tankesettet til Amerikanere. Fight fire with fire. Hvor mange masseskytinger skjer her i landet sa du? I Merika skjer det ukentlig flere. Alt pga Amerikanere skal ha rettigheter til å "forsvare" seg. Dette gjerne med svære maskingevær må vite. Forsikringer er ofte så dyrt at man har ikke råd til det. Men en ting har du riktig: Alle mann for seg selv. Landet er helt ut av kurs,og ingen vil gjøre noe med det. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå