Gå til innhold

Kaste bort livet sitt i Norge

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stemmer det, ja. Jeg var helt ute av folketrygden og alt. Derfor jeg nevnte "ung og frisk".

Litt risiko må man ta i livet, ellers lever man ikke.

Anonymkode: 2b9cd...63c

Jeg er enig med deg at man skal leve livet men så vil den norske stat at man skal jobbe til 67 år. For å få full pensjon må man ha jobbet i 40 år og ja det er grusomt lenge. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
doomer skrev (19 minutter siden):

For dere som mener Norge er et så perfekt land; ville dere anbefalt utlendinger å reise hit på ferie? Og ville det vært for noe annet enn for å oppleve naturen?

Jeg tror Oslo er ihvertfall sykt kjedelig for turister, og andre byer er ikke særlig bedre, bare "penere".

Norge har mamge ettertraktete byer. Mange er veldig glad i å se på bryggerekkene vi har i f.eks Bergen og Trondheim. Fjellheisen i Tromsø. Fløybanen. Sherpatrappene. Roseslottet. Vigelandsparken. Festningene i ulike byer. Festivalene. Og i tillegg har vi en del unik krigshistorie med f.eks Narvik og Finnmark.

Naturen er en stor del av landet også, og kan brukes på mange måter. Jeg kjenner flere som drømmer om å få råd til en tur til Norge, for å kunne drive med skisport, frikjøring, på vinteren. Møtte en kroat her om dagen, som har gått Mount Everest og trener til Kilimanjaro nå, og høyt oppe på listen hans står en tur til Lyngsalpene.

Anonymkode: ceb7b...765

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er fint å være på ferie men i hverdagen tror jeg ikke det er mer spennende andre steder enn her. Man må bruke store deler av dagen på å jobbe og sikkert enda lengre dager i USA enn her. 

Anonymkode: e68e1...e08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, doomer said:

Så basically tror du ikke at du har det i deg å skape noe som helst verdig utover å ha en vanlig lønnet jobb?

Det var et eksempel på hvordan Amerikanere har et mer spennende liv selv når det gjelder grunnleggende ting som å spise mat. Hva hadde du til middag, lapskaus?

Tror du at du automatisk får et mer spennende liv ved å flytte til feks USA?

Anonymkode: 3679c...6ed

• Liker 3
Skrevet
doomer skrev (13 timer siden):

Hva tenker dere om det? Riktignok så har man ikke de samme sikkerhetsnettene i USA, men ellers tror jeg det er et MYE mer spennende sted å bo hvor man har større potensiale for å finne seg selv og skape sitt beste liv.

Jeg sier som Per Sandberg: 

«Bon voyage!»

Skrevet

Jeg har bodd i forskjellige land og det er klart det at Norge er definitivt ikke verdens beste land å bo i.

Det er dyrt

Nordmenn er ofre sinnsvakt sære og snerpete

Og det er mørkt her store store deler av året. 

Så hvorfor bor jeg her? Fordi jeg kjenner kulturen. Det var slitsomt å bo i utlandet og aldri helt forstå de interne vitsene og aldri helt høre hjemme.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror du at du automatisk får et mer spennende liv ved å flytte til feks USA?

Spørs hvordan du definerer 'automatisk'. Jeg tror Amerikanere er jevnt over langt mer sosiale enn nordmenn. Tilbud av spennende restauranter, fritidsaktiviteter, kulturopplevelser osv. tror jeg er på et annet nivå. Bor du i en spennende by vil det være ukentlige interessante messer å dra på, konserter av de største artistene, osv.

Kanskje deres vennegjenger er langt mer spennende enn mine, men min oppfatning av nordmenn generelt er at de stort sett ikke gjør mye spennende, og ikke har hobbyer. Sosialisering går utelukkende ut på å henge hjemme hos noen, eller pilse i helgen.

Snok1 skrev (3 minutter siden):

Jeg sier som Per Sandberg: 

«Bon voyage!»

Per Sandberg 🤦‍♂️ Du er for inngrodd i den kjipe kulturen her til lands.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, doomer said:

Spørs hvordan du definerer 'automatisk'. Jeg tror Amerikanere er jevnt over langt mer sosiale enn nordmenn. Tilbud av spennende restauranter, fritidsaktiviteter, kulturopplevelser osv. tror jeg er på et annet nivå. Bor du i en spennende by vil det være ukentlige interessante messer å dra på, konserter av de største artistene, osv.

Kanskje deres vennegjenger er langt mer spennende enn mine, men min oppfatning av nordmenn generelt er at de stort sett ikke gjør mye spennende, og ikke har hobbyer. Sosialisering går utelukkende ut på å henge hjemme hos noen, eller pilse i helgen.

Per Sandberg 🤦‍♂️ Du er for inngrodd i den kjipe kulturen her til lands.

Har du vært i Usa? Det er ganske store forskjeller der også akkurat som i Norge.

Er forskjellig på å bo i Øst Kentucky og NYC for å si det slik 

• Liker 3
Skrevet
doomer skrev (5 minutter siden):

Amerikanere er jevnt over langt mer sosiale enn nordmenn. Tilbud av spennende restauranter, fritidsaktiviteter, kulturopplevelser osv. tror jeg er på et annet nivå. Bor du i en spennende by vil det være ukentlige interessante messer å dra på, konserter av de største artistene, osv.

Du har aldri vært i USA, har du vel?

Kanskje en langhelg i NYC eller en annen by? Tror du har møtt tverrsnittet av borgerne på et helt kontinent?

Strålende!

Igjen: Bon voyage.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du vært i Usa? Det er ganske store forskjeller der også akkurat som i Norge.

Er forskjellig på å bo i Øst Kentucky og NYC for å si det slik 

Hva er poenget ditt? Jeg snakker selvfølgelig om spennende byer/stater. Mener ikke at hvert eneste sted i USA er kjempegøy eller trivelig å bo på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, doomer said:

Hva er poenget ditt? Jeg snakker selvfølgelig om spennende byer/stater. Mener ikke at hvert eneste sted i USA er kjempegøy eller trivelig å bo på.

Hva er poenget ditt da? Såklart er det mer som skjer i en verdensmetropol enn andre steder? Og spennende stater? Hvilke er det ?

• Liker 3
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Du har aldri vært i USA, har du vel?

Kanskje en langhelg i NYC eller en annen by? Tror du har møtt tverrsnittet av borgerne på et helt kontinent?

Strålende!

Jeg har vært i USA flere ganger, reist verden rundt, var i subsaharisk Afrika senest tidligere i år, og har bodd i utlandet. Spørsmålet er heller om du har opplevd noe særlig av verden utover en kort uke eller to på kjipe turist-steder fra tid til annen?

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, doomer said:

Jeg har vært i USA flere ganger, reist verden rundt, var i subsaharisk Afrika senest tidligere i år, og har bodd i utlandet. Spørsmålet er heller om du har opplevd noe særlig av verden utover en kort uke eller to på kjipe turist-steder fra tid til annen?

Du må ty til hersketeknikker ja...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd mye i USA de siste  årene, og jeg er så langt ikke imponert.

Kulturmessig er nordmenn og amerikanere veldig ulike. Amerikanere er VELDIG tradisjonelle og konservative. Jeg synes de er pripne og kjedelige. Det eneste de gjør er å drikke vin, shoppe og ta seg av ungene (kvinnene). Menn er flinkere til å ha det mer gøy, men jeg som kvinne har ikke samme innpass i denne "gøyen" som i Norge. Der reiser de stadig på gutteturer hvor kvinner selvfølgelig må være hjemme med barna.

Menn (og kvinner forsåvidt) jobber også helt sinnsykt lange dager, så hverdagen deres blir spist opp av jobben. Takke meg til norsk arbeidskultur hvor man lett kan ta seg fri eller avspasere når man vil ha fri.

Amerikanere treffer stort sett venner over et junkfood-måltid. Et måltid som er så usunt at det suger energien ut av deg. Off, nei. Det der orker jeg ikke, men hver sin smak selvfølgelig. 

Da synes jeg det er bedre å være hjemme i Norge hvor folk har flere sunne hobbier og er flink til å lage gode middager sammen hjemme, gå på tur eller se serverdigheter i egen by.

Og ja, jeg var en del av øvre middelklasse hvor pengene satt løst. Det er ikke et liv jeg tiltrekkes av, men det spørs hvilke verdier man har i livet sitt.

Jeg setter SÅ mye mer pris på Norge nå og de grunnverdiene vi har ❤️ 

Heia Norge!!!

Anonymkode: 795cd...fd5

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Blizz1 skrev (13 timer siden):

De amerikanerne som "koser seg" i Norge lever ikke på lærerlønn eller jobber i helsevesenet som er vanlige, men godt betalte jobber i Norge og svært underbetalte jobber i Usa. Og hvordan i all verden klarer du å sammenligne skoleskytinger med norsk skolevesen? I hvilke filmfantasiverden har du forvillet deg inn i?

Det er feil. Sykepleiere i USA tjener mye mer enn her. Godt over en million i snitt.

Anonymkode: e4755...771

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er feil. Sykepleiere i USA tjener mye mer enn her. Godt over en million i snitt.

Anonymkode: e4755...771

På private sykehus ja

• Liker 1
Skrevet
doomer skrev (27 minutter siden):

Jeg har bodd i USA over flere år og reist i over halvparten av delstatene både som turist og som halvlange arbeidsopphold.

Jeg kan gi deg denne tilbakemeldingen: Ditt syn på «amerikanere» slik det kommer til uttrykk i HI er omtrent like stereotypt og håpløst som deres syn på «europeere». 
Du hørte det først fra meg.

• Liker 4
Skrevet
Snok1 skrev (17 minutter siden):

Jeg har bodd i USA over flere år og reist i over halvparten av delstatene både som turist og som halvlange arbeidsopphold.

Jeg kan gi deg denne tilbakemeldingen: Ditt syn på «amerikanere» slik det kommer til uttrykk i HI er omtrent like stereotypt og håpløst som deres syn på «europeere». 
Du hørte det først fra meg.

Dummeste jeg har hørt. Jeg har vokst opp med Amerikanske venner, og kjenner amerikanere som bor der nå, så jeg vet selv hvordan de er.

Den hyggelige tilbakemeldingen din beviser bare at du har den typiske trassige norske arrogansen, og at ingenting kommer til å få opp øynene dine for realiteten.

Skrevet

Er enig med deg sånn sett, men ville aldri flyttet til USA!!!

Kunne fint tenkt meg å bo i Italia eller Spania. Liker ikke klimaet og den lange vinteren i Norge. Sommeren her kan jo være riktig fin når man er heldig da.

• Liker 1
Skrevet
doomer skrev (3 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt. Jeg har vokst opp med Amerikanske venner, og kjenner amerikanere som bor der nå, så jeg vet selv hvordan de er.

Har en håndfull amerikanske venner ->
Har inngående kjennskap til kulturen på et helt kontinent.

Hva holder deg tilbake dersom det er jeg som representerer den norske kulturen?

😁

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...