Gå til innhold

Lovbrudd i trafikken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Jeg anser meg selv som en helt ok sjåfør, ikke over gjennomsnittet men helt midt på treet. Har nok kjørt på rødt lys ved en feil en gang eller to i tomt lyskryss -men følger reglene og er svært opptatt av trafikksikkerhet.

Men i dag trodde jeg at jeg gjorde en feil, fikk panikk og gjorde deretter den største feilen jeg har gjort i trafikken: Kjørte ut i kjørefeltet på vei ut på motorvei, og ble møtt av «STOPP»-skilt. Bråbremset, fordi jeg tenkte jeg lå i motgående kjøreretning og valgte deretter i panikken å snu og kjøre tilbake i det som da faktisk var motgående. Møtte èn bil på turen tilbake til rundkjøringen, og skjønte dermed feilen jeg faktisk hadde gjort. Kom meg ut av veien og tok en pause før jeg kjørte hjem gråtende. 

Stopp-skiltet var for å unngå kollisjon på grunn av dårlig sikt og mangel på rampe, av samme type som for eksempel i uoversiktlige kryss. Jeg burde åpenbart skjønt det med en gang, men koblet det altså ikke og tok valg jeg nå ikke føler jeg kan stå inne for. Nå klarer jeg ikke roe meg ned. Jeg er ikke redd for å miste lappen eller få bot/straff, har ingen behov for å skjule feilen jeg gjorde eller å ikke skulle stå i selve lovbruddet om det så skulle kommet noe, jeg skapte en potensiell kjempefarlig situasjon og har ingen andre å legge det på enn meg selv. MEN jeg er så redd for at det skal bli skrevet om, komme i media eller følge meg «utad», fordi jeg allerede er i en situasjon og er så nedbrutt personlig, grunnen til at det skjedde i utganspunktet var nok nettopp at jeg er så umåtelig utslitt. Jeg orker ikke så mye som bittelitt press fra omverdenen nå og frykten for dette spiser meg opp helt enormt. 

Kan jeg spørre om råd til å håndtere det, eller i det minste spørre hva dere her inne tror er sannsynligheten for at det ender opp i media? 

Anonymkode: 495ae...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva skal ende opp i media?

Anonymkode: 3b9b3...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...