Gå til innhold

Klimakrisen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke hvorfor så mange bare bestemmer seg for at ditt og datt ikke er sant uten noe motbevis. Kverulanthjerner.

Anonymkode: 48f40...35a

De bør kunne finne bevis som "forskere" har kommet med.

Anonymkode: 15b20...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ordner seg,vi betaler masse miljøavgifter for at det skal bli bedre.

Anonymkode: 15b20...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De bør kunne finne bevis som "forskere" har kommet med.

Anonymkode: 15b20...f4c

Hva om det plutseligt ble ekstremt kald i norge nå på sommeren mener du at vi trenger forskere til å bevise for oss at det blir eksktemt kaldt på sommeren for å kunne se det og merke det selv?

Anonymkode: 35e14...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Mange her som faktisk tror på dette?

Anonymkode: 37aa3...27c

Trenger ikke tro, det er fakta og noe jeg vet. Dessverre. Prøver å ikke tenke så mye på det, for det finnes lite som er mer tragisk. Profitten regjerer og myndighetene sitter på hendene. 

Anonymkode: e6acf...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trenger ikke tro, det er fakta og noe jeg vet. Dessverre. Prøver å ikke tenke så mye på det, for det finnes lite som er mer tragisk. Profitten regjerer og myndighetene sitter på hendene. 

Anonymkode: e6acf...43f

Arroganse gjør det blind

Anonymkode: 35e14...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trenger ikke tro, det er fakta og noe jeg vet. Dessverre. Prøver å ikke tenke så mye på det, for det finnes lite som er mer tragisk. Profitten regjerer og myndighetene sitter på hendene. 

Anonymkode: e6acf...43f

Noe av det enkelte profitterer særdeles mye på er dette hysteriet.

Se på utviklingen av formuen til hysterigeneralen Al Gore f.eks etter han fikk etablert dette hysteriet som forretningsidé. 

Anonymkode: ed14c...15f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Noe av det enkelte profitterer særdeles mye på er dette hysteriet.

Se på utviklingen av formuen til hysterigeneralen Al Gore f.eks etter han fikk etablert dette hysteriet som forretningsidé. 

Anonymkode: ed14c...15f

Du får kose deg i din alternative virkelighet så lenge det varer. 

Anonymkode: e6acf...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får kose deg i din alternative virkelighet så lenge det varer. 

Anonymkode: e6acf...43f

Er ikke akkurat en alternativ virkelighet at noen tjener grovt på dette hysteriet.

Og hysterikerne lar dem gjøre det.

Anonymkode: ed14c...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Og verden har ikke vært kaldere flere andre plasser er jo det jeg sier

Anonymkode: 35e14...e8a

Javisst. Jeg leste deg feil. Beklager. :)

Anonymkode: 0fbf8...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva faen er dette for en tråd? Ja jeg tror selvfølgelig på klimaendringer. Det er ikke et spørsmål engang, bevisene er overveldende.

Anonymkode: 63d0a...53b

Jeg tror selvfølgelig også på klimaendringer. Du har rett i at bevisene er overveldende her.

Det jeg ikke har sett overveldende beviser for er at dette er menneskeskapt. Vi vet at jorden har hatt utallige slike perioder før mennesker begynte å frigjøre klimagasser.

Jeg tror jorden "lever sitt eget liv" og at magnetfelter som skifter (poler som flytter rundt), havstrømmer etc. påvirker klimaet mye mer enn vi får høre. Bare se "El Nino" i år. Skulle golfstrømmen endre seg vil klimaet her endre seg vesentlig.

Jeg tror også at mennesket forurenser, og at vi muligens kan være en katalysator, men ikke at det hadde vært et fjellstabilt klima i millioner av år om det ikke var for mennesker, for det vet vi jo ikke stemmer.

100,000-year problem - Wikipedia

2560px-Delta-O-18_in_deep_sea_sediment-s

 

Magnetic North Pole | Why the Magnetic North Pole Is Moving (popularmechanics.com)

Om forskerne "våre" hadde forstått kompleksiteten av dette systemet ("klimaet") hadde de LETT kunnet se El Nino komme for et par år siden, men det kommer jo som julekvelden på kjerringa igjen fordi ingen kan skjønne et så komplekst system fullt ut. Jeg klandrer dem ikke, de mangler jo tusenvis av variabler i et ekstremt komplekst system. Alt fra stråling fra verdensrommet, til solens aktivitet på virker klimaet. En liten endring kan gi store utfall fordi jordens vannstrømmer endres og flyttes etc.

 

 

Anonymkode: e1e6f...2f5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 av 5 tror faktisk ikke på klimakrisen. Jeg tror at det er en måte å fraskrive seg ansvar på, siden vi har såpass mye bevis på at den eksisterer. 

Selv om vi ikke har merket så mye her oppe i nord, skjer det daglig nye naturkatastrofer nede i landene i sør. Dette er ofte fattige land som ikke har ressurser og penger til beskytte seg eller bygge seg opp igjen. Grunnet dette vil det bare bli mere og mere forskjell på fattige og rike land, og vi vil få mye klimaflyktninger. 
 

Mange av disse landene er muslimske, og har ganske forskjellige tro i forhold til oss. Med tanke på at mange som benekter klimakrisen også er rasister, lurer jeg på hvordan de vil takle det når det kommer millioner av muslimer til vesten.

Husk at å hjelpe til litt er bedre enn ingenting!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjest283 skrev (27 minutter siden):

1 av 5 tror faktisk ikke på klimakrisen. Jeg tror at det er en måte å fraskrive seg ansvar på, siden vi har såpass mye bevis på at den eksisterer. 

Selv om vi ikke har merket så mye her oppe i nord, skjer det daglig nye naturkatastrofer nede i landene i sør. Dette er ofte fattige land som ikke har ressurser og penger til beskytte seg eller bygge seg opp igjen. Grunnet dette vil det bare bli mere og mere forskjell på fattige og rike land, og vi vil få mye klimaflyktninger. 
 

Mange av disse landene er muslimske, og har ganske forskjellige tro i forhold til oss. Med tanke på at mange som benekter klimakrisen også er rasister, lurer jeg på hvordan de vil takle det når det kommer millioner av muslimer til vesten.

Husk at å hjelpe til litt er bedre enn ingenting!!:)

Disse naturkatastrofene er ikke noe nytt fenomen som er kommet de siste 200 årene. Forskjellen er at vi hører om dem nå. La oss ikke glemme det.

Anonymkode: ed14c...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Disse naturkatastrofene er ikke noe nytt fenomen som er kommet de siste 200 årene. Forskjellen er at vi hører om dem nå. La oss ikke glemme det.

Anonymkode: ed14c...15f

Tror du ikke klimaforskerne er klar over det?

Anonymkode: 0fbf8...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du ikke klimaforskerne er klar over det?

Anonymkode: 0fbf8...09d

Langt fra alle. Men jeg tror absplutt ikke hysterikerne er klar over dette.

Anonymkode: ed14c...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Mange her som faktisk tror på dette?

Anonymkode: 37aa3...27c

Ja tror på det, men bryr meg ikke 

Anonymkode: 1a1d0...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...