Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dine barn omtrent samme høyde? Eller mye forskjell?

Anonymkode: bd979...ac9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begge er på 10-percentilen. Jeg er 175 høy. De slekter nok på sin far som er 176 cm.

Anonymkode: 26014...fcd

AnonymBruker
Skrevet

Noen som også legger merke til at om man har flere barn av samme kjønn, er den yngste nesten alltid høyere enn den eldste? og om man har flere enn 2 av samme kjønn så er de i stigende rekkefølge? Nr2 er høyere enn nr1. Nr3 et høyere enn nr2. Nr4 er høyere enn nr.3. Veldig artig, og det er sant hos mange jeg kjenner.

Men over til spørsmålet. Jeg er 156. Min lillesøster er 160. Min bror er 175. Så vi varierer litt.

Anonymkode: 413ac...91f

AnonymBruker
Skrevet

Min eldste på 20 er 180 høy. Lillebror på 16 er bare 160. Er spent om han blir like høy som storebror 

Skrevet

Eldste har stort sett alltid ligget et sted mellom 90. og 97. percentil på høyde, mellomste ligger mellom 50. og 75. og yngste rett over 50. Vi får se hva de ender på, men de har alle vært relativt stabile på høydepercentil så langt i livet. :) 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Noen som også legger merke til at om man har flere barn av samme kjønn, er den yngste nesten alltid høyere enn den eldste? og om man har flere enn 2 av samme kjønn så er de i stigende rekkefølge? Nr2 er høyere enn nr1. Nr3 et høyere enn nr2. Nr4 er høyere enn nr.3. Veldig artig, og det er sant hos mange jeg kjenner.

Det er ingen logikk i den teorien så jeg tenker at du nok heller lettere legger merke til de søskenflokkene som stemmer med teorien din og glemmer alle de andre. :) For alle søskenflokker av samme kjønn jeg kjenner er det helt tilfeldig hvem som har blitt høyest og lavest. F.eks. har min mann to brødre. Eldstemann er 181, mellomste (mannen min) er 188 og yngste er 174. Bare ett av mange eksempler. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv gutt og jente, så vanskelig å sammenligne, men selv er jeg mellom 5 og 10 cm lavere enn storesøsteren min. 

Anonymkode: 22b93...f2a

AnonymBruker
Skrevet

Mine tre døtre er 179, 174 og 174 cm.

Anonymkode: 7a321...fd2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Men over til spørsmålet. Jeg er 156. Min lillesøster er 160. Min bror er 175. Så vi varierer litt.

Nei. Motsatt hos oss, mine søsken og de fleste jeg kjenner, stemmer hos min mann.

Anonymkode: 89c36...d24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 1.73 og far 1.77.. barna er 1.70 og 1.68

Min eldste flyttet nå ilag med kjæresten som er 1.95 så spent på hvordan deres barn blir i høyde 

Anonymkode: 3c7b9...797

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Sønnen min på 4,5 ligger på høyeste kurven på helsestasjon. Lillesøster på 2, 5ligger på kurven rett under gjennomsnitt. Hun er bare 90 cm, sønnen var 103 cm på samme alder. 

Mor 180 cm

Far: 182 cm

Anonymkode: 7b210...329

• Liker 1
Skrevet

I vår søskenflokk har jeg to brødre som er 193 og 195cm og jeg, søsteren er 180

så vi er ganske like høye hvis man tenker i forhold til gjennomsnittet på kjønn. 

AnonymBruker
Skrevet

Mine er veldig forskjellige, men det kan jo hende det jevner seg ut. Skiller ca. 10cm på meg og min helsøster i voksen alder. 

Anonymkode: 8eb97...7b7

AnonymBruker
Skrevet

Stor forskjell på mine barn. Begge er jenter. Over 18 år begge to. Den ene er kjempe lav, og den andre er høyere enn meg. Trolig tatt etter sin far. 

Anonymkode: 7d92c...7f9

AnonymBruker
Skrevet

Ikke mine, men tre søstre i omgangskretsen. De er 173, 164 og 159 høye. Ganske stor forskjell! Moren og faren er ikke spes høye. Moren litt høyere enn nr 2, kanskje 167-ish. Faren er ca 10 cm høyere enn moren, dvs ca 177 +/- et par cm. 

Anonymkode: 68ea5...2b1

AnonymBruker
Skrevet

Våre sønner (mellomtrinnet) ligger begge over 100-percentilen.

Anonymkode: df79f...3c2

AnonymBruker
Skrevet

Det skiller 15cm på meg og min søster. 

Og mine voksne døtre har en høydeforskjell på 20cm. 

Anonymkode: a36d3...8c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Våre sønner (mellomtrinnet) ligger begge over 100-percentilen.

Anonymkode: df79f...3c2

Over 100? Virkelig😂 

Anonymkode: 8eb97...7b7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to gutter der den eldste alltid har vært mye høyere enn den yngste. Den eldste er nå 15 år og 186 cm. Den yngste er 13 år og drøye 160 cm. Da den eldste var på samme alder, var han rundt 175 cm. Den yngste har ikke kommet i puberteten ennå, så det blir spennende å se når vekstspurten hans kommer, og om han ender opp med å bli like høy (eller høyere) enn broren.

Jeg og min søster er for øvrig nøyaktig like høye. 

For jenter har det stor betydning når man kommer i puberteten, fordi den bremser høydeveksten (motsatt for gutter, det er da vekstspurten kommer). Jenter som kommer tidlig i puberteten vil dermed ofte ende opp med å bli forholdsvis mye lavere enn jenter som kommer sent i puberteten (selvsagt avhengig av hvor høye de var før puberteten begynte).

Anonymkode: 492df...68e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har dine barn omtrent samme høyde? Eller mye forskjell?

Sønnene mine har cirka samme høyde som faren (rundt 183 cm). Døtrene er litt lavere enn meg. Hun laveste 1.63, hun andre 1,65. Hun laveste har annen far enn de andre,  hennes far var 1.75.

Anonymkode: 5c951...dc1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 12-14 cm lavere enn lillesøster. Barna mine er lave, ligger på nederste percentil. Begge var litt små (terminfødte), på 43 og 46 cm.

Anonymkode: 3e04b...328

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...