Gå til innhold

Fortsatt marked for gullnummer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Jytte skrev (2 timer siden):

Verdi, prisantydning. Kall det det du vil, jeg selger ikke. 

Det har nada å si hva "prisantydning" du har fått. Markedet rår.

Anonymkode: b4ce1...992

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan jo grupperes på flere måter, selv om det ikke er slik man tradisjonelt oppgir telefonnummer:

A BBB C AAA

Anonymkode: 70eb9...49f

TS her

Slik jeg har skjønt, så skal tlfnr deles slik. Fast telefon: xx xx xx xx

Mob nr slik: xxx xx xxx

Men er nummeret et gullnummer på annen deling, så bruker man jo det på den måten. 

Min er altså: AAB CA AAB.

Delt på fasttelefon måte så blir det jo 

AA BC AA AB, ikke så veldig gullnummer. 

Anonymkode: e56dc...31b

AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (7 timer siden):

Hadde ikke ramlet meg inn å betale for et telefonnummer. Forstår ikke hensikten. Jeg husker jo mitt eget uansett.

Det er meningsløst for privatpersoner, men for bedrifter kan det være nyttig å ha et nummer som folk husker lett, som er lett og raskt å taste inn/si uten å knote.

Anonymkode: 367ca...a98

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Er bare nysgjerrig. Har et nummer som er ganske lett å huske. Ingen nuller, men mange like tall 

ABB CB ABB

Ville det vært av interesse, eller er det bare noe jeg tror er gullnummer, men er ikke det 

Altså nysgjerrig bare. Hatt nummeret i mer enn 20 år, så er ikke interessert i å selge, med mindre det er et virkelig høyt beløp. 

Nei gullnummer har ikke samme verdi som for 20 år siden, ingen bryr seg om å huske nummer lenger, man googler jo firmaet raskere enn man taster inn nummeret

Anonymkode: 4370c...a0b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at der er et marked for telefonnummeret 0118999881999119725 3.

Anonymkode: e7b1e...909

AnonymBruker
Skrevet

Hadde A'ene vært 8 tall kunne du sikkert solgt det for en del til en rik kineser 😅 Men det hadde vært mer verdt dersom det var det første eksemplet du hadde, der nummeret avsluttet med like tall.

Anonymkode: 2633f...d0e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er meningsløst for privatpersoner, men for bedrifter kan det være nyttig å ha et nummer som folk husker lett, som er lett og raskt å taste inn/si uten å knote.

Anonymkode: 367ca...a98

Jeg solgte en del gullnummer for ~15-20 år siden. Ikke sånn rusk man stort sett finner på finn til 100.000,- men skikkelig bra.

Jeg solgte tre stykker ("sammenhengende" for 20k samlet til en fyr, og det ene er nå nummeret til sentralbordet for et stort industrikonsern innen olle og gass med 1000+ ansatte. Tipper han solgte det videre.

Jeg har også et selv, 5 nuller (og attraktiv serie) og slutter på -000 som jeg tipper jeg kunne fått 10k for om det var ubrukt (i alle fall den gang), men nå er det jo mitt. Helt ubrukelig for min del 🫠 Ingen som husker numre lengre.

Har ikke tenkt å dele nummeret mitt her, men jeg hadde ingen problemer med å få solgt mine fordi de faktisk var bra og relativt rimelige. De fleste som selges har helt vanvittige priser og er elendige....

Anonymkode: 3652b...2fe

Skrevet

Kanskje for bedrifter som ønsker å ha et nummer som er lett å huske? Hvis bedriftens virksomhet forutsetter at så mange som mulig ringer dem ...

Men jeg som privat person vil ikke betale ekstra for et sånt nummer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

TS her

Slik jeg har skjønt, så skal tlfnr deles slik. Fast telefon: xx xx xx xx

Mob nr slik: xxx xx xxx

Men er nummeret et gullnummer på annen deling, så bruker man jo det på den måten. 

Min er altså: AAB CA AAB.

Delt på fasttelefon måte så blir det jo 

AA BC AA AB, ikke så veldig gullnummer. 

Det er ikke noe skal på deling av mobiltelefonnummer.

Noen deler XX XXX XXX, andre XXX XX XXX, tredje XX XX XX XX. Noen telefonnumre er lettere å huske ved 1 type inndeling og da er naturlig at man foretrekker den.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg solgte en del gullnummer for ~15-20 år siden. Ikke sånn rusk man stort sett finner på finn til 100.000,- men skikkelig bra.

Jeg solgte tre stykker ("sammenhengende" for 20k samlet til en fyr, og det ene er nå nummeret til sentralbordet for et stort industrikonsern innen olle og gass med 1000+ ansatte. Tipper han solgte det videre.

Jeg har også et selv, 5 nuller (og attraktiv serie) og slutter på -000 som jeg tipper jeg kunne fått 10k for om det var ubrukt (i alle fall den gang), men nå er det jo mitt. Helt ubrukelig for min del 🫠 Ingen som husker numre lengre.

Har ikke tenkt å dele nummeret mitt her, men jeg hadde ingen problemer med å få solgt mine fordi de faktisk var bra og relativt rimelige. De fleste som selges har helt vanvittige priser og er elendige....

Anonymkode: 3652b...2fe

For 20 år siden så hadde "gullnummer" now for seg, det har det ikke lenger 

Anonymkode: 4370c...a0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2023 den 20.04):

Det har nada å si hva "prisantydning" du har fått. Markedet rår.

Anonymkode: b4ce1...992

Ja, jeg tror jeg har et sølvnummer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...