AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #1 Skrevet 9. juli 2023 Hei Skal begynne på videregående midt i Stavanger og er avhengig av bil til skolen. Kan noen hjelpe meg med hvor det er billigst å parkere eller om det er noen områder i nærheten av Bergeland vgs der en kan parkere gratis? Soneparkering? Anonymkode: 95b85...104
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #2 Skrevet 9. juli 2023 Parkering i sentrum er vanskelig, spesielt ved populære steder som vgs. Kanskje du kan være heldig å finne en til leie i nærheten av skolen. Hvor det er billigst vet jeg ikke for jeg bruker aldri bilen i sentrum siden jeg bor der men nærmeste er jo jernbanelokket, eventuelt nede ved jorenholmen. Du kan jo og ta sjansen på å finne en ledig parkering i gata men da må du passe på å flytte bilen hver andre time eller noe slikt. Vet at lærerne ved Bergeland og Storhaug skole gjøre det, men det er skikkelig stress. Anonymkode: 7e000...c68 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #3 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hei Skal begynne på videregående midt i Stavanger og er avhengig av bil til skolen. Kan noen hjelpe meg med hvor det er billigst å parkere eller om det er noen områder i nærheten av Bergeland vgs der en kan parkere gratis? Soneparkering? Anonymkode: 95b85...104 Hvor langt borte bor du? Kan tog og eller buss være et alternativ. Stavanger sentrum er først og fremst lagt opp til det. Vi har jo til og med gratis buss i Stavanger kommune nå. De liker rett og slett ikke biler i sentrum. På Storhaug er de fleste parkeringer private og dyre avgifter å parkere i sentrum. Anonymkode: 4fdb4...6b1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #4 Skrevet 9. juli 2023 Ts, jeg fant denne kanskje den kan være aktuell, rett ved skolen din og. https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=309217556&ci=2 Anonymkode: 7e000...c68 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #5 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvor langt borte bor du? Kan tog og eller buss være et alternativ. Stavanger sentrum er først og fremst lagt opp til det. Vi har jo til og med gratis buss i Stavanger kommune nå. De liker rett og slett ikke biler i sentrum. På Storhaug er de fleste parkeringer private og dyre avgifter å parkere i sentrum. Anonymkode: 4fdb4...6b1 Gratis buss gjelder bare for de som er folkeregistrert innbyggere i stavanger, og hvis TS er avhengig av bil til skolen er det nærliggende å tro at TS ikke bor i Stavanger kommune. Anonymkode: 827d3...449
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #6 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ts, jeg fant denne kanskje den kan være aktuell, rett ved skolen din og. https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=309217556&ci=2 Anonymkode: 7e000...c68 Trolig det beste alternativet. Sentrum er dyrt og vanskelig å parkere i. Anonymkode: ab1fd...d15
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #7 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvor langt borte bor du? Kan tog og eller buss være et alternativ. Stavanger sentrum er først og fremst lagt opp til det. Vi har jo til og med gratis buss i Stavanger kommune nå. De liker rett og slett ikke biler i sentrum. På Storhaug er de fleste parkeringer private og dyre avgifter å parkere i sentrum. Anonymkode: 4fdb4...6b1 Gratis buss er bare en midlertidig prøveordning. Dumt å basere seg på det. Ts skriver uansett at hun er avhengig av bil, så er da kanskje forflytningshemmet eller at det ikke går buss dit hun bor. Anonymkode: ab1fd...d15
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 Takk for svar dere🤗 Jeg bor ut på jæren med dårlige bussforbindelser og langt fra tog, så det er dessverre ikke et alternativ. Vet det er noen plasser på Storhaug som har gratis gateparkering, men vet ikke hvor🤷🏼♀️for da kunne jeg hatt en sparkas med meg for å komme meg raskt til skolen. Jernbanelokket koster 120,- minimum for en skoledag, så det blir fort dyrt. Uff, burde kanskje se om det er andre alternative skoler til neste år🫣 Anonymkode: 95b85...104
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå