Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2002 #1 Del Skrevet 13. mars 2002 Jeg sitter å vurderer å søke meg som au pair i USA, er det der ute som har erfaring med dette? Eller om hvordan det er å bo og leve i usa? Jeg ønsker meg et sted som er varmt (nødvendigvis ikke 30 varmegrader året rundt), iallfall et sted uten snø og kuldegrader og jeg vet ikke så mye om hvor i usa det er et slikt klima, så er det noen som kan hjelpe meg er jeg veldig takknemlig! Hvor mye husarbeid måtte dere som har vært au pair'er gjøre? Og hvor mye jobbet dere i uka? Håper noen kan svare meg på noen av spøsmålene! *mia* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 14. mars 2002 #2 Del Skrevet 14. mars 2002 .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2002 #3 Del Skrevet 14. mars 2002 Takk for svar! Hvilket byrå brukte du? Er det noen som har et spesielt byrå å anbefale? Jeg er litt bekymret for det at jeg ikke har fullført videregående skal komme i veien, har jobbet som dagmamma det siste året isteden nemlig... *mia* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrine Skrevet 15. mars 2002 #4 Del Skrevet 15. mars 2002 Hei, jeg var ogsa au-pair i USA. Bodde i Saint Louis, og der er det ganske varmt pa sommeren, men det er jo litt vinter da. Jeg brukte ikke noe byra, men jeg vet at STS har au pair service. Jeg vet ikke om de har kontorer over hele Norge, men de har ihvertfall kontorer i Oslo. Jeg ville kontakte dem hvis jeg var deg. Og vhsi du vil reose der det er varmt sa er vel vest kysten best, eller sorover. Kommer an pa hva slags mennesker og kultur du liker. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2002 #5 Del Skrevet 16. mars 2002 Takk for svar! Jeg har dessverre funnet ut at man er nødt til å ha fullørt videregående skole for å være au pair i usa. Hvis man ordner det privat så får man ikke et visst visum som gjør det lovlig å arbeide som au pair. Hvis man ikke har dette visumet er det ulovlig, og man kan risikere utestengelse fra usa i minst fem år.... Litt kjedelig det da! Nei, det blir nok noe i Europa på meg, der er det nemlig bare aldersbestemt... Tenker litt på England.. Men hvis det er noen som har erfaringer med å være au pair i europeiske land, er jeg veldig glad for å høre om deres erfaringer! *mia* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2002 #6 Del Skrevet 20. mars 2002 Jeg har også vært au pair i USA, og reiste med STS. En annen organisasjon er EF. Var et utrolig gøy år, og jeg har veldig mange bra minner derfra. Du må ha fullført videregående, men det er jo litt lurt uansett. Var i Virginia, i nærheten av D.C. Været var helt ok der, med ca 2 uker snø (og den ene uken var jeg i Florida), og veldig varmt om sommeren (30-40 grader). Som au pair skal du ikke gjøre mye husarbeid. Jeg tok bare oppvasken sånn av og til, og det var helt naturlig. Jeg jobbet ca. 40 timer i uken, men det varierer veldig. Familien jeg var au pair hos var veldig grei, og ungene kjempesøte! Likte veldig godt å bo i USA, og kan godt tenke meg å begynne og jobbe i Virginia/USA senere! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling78 Skrevet 24. mars 2002 #7 Del Skrevet 24. mars 2002 Hei! Jeg var au-pair i 1997, i 6 mnd. Skulle egentlig være i 1 år, men jeg var uheldig med familier, så da dro jeg hjem. Jeg reiste med ATLANTIS-anbefales. Du bør ihvertfall reise organisert, da har du rettigheter. Jeg byttet familie 2 ganger, noe som var slitsomt. I 97 fungerte det slik at dine papirer blir sendt over til USA, så ønsker en familie å ha deg som au-pair. Du blir kontaktet av organisasjonen din om den familien, og da har du 24 timer på å bestemme deg om du vil til dem. Det er ting jeg ville gjort annerledes hvis jeg skulle velge familie på nytt; *foreldrene ikke jobber i huset (hjemmekontor) *ikke har yrker som krever mye jobbing (den første familien hadde amerikansk barnevakt i tillegg til meg) *har hatt au-pair før (vet hvordan ting skal være) *ikke mer enn 2 barn (helst over 4 år) *plassering av bosted (helst forstad til en større by) *"bli enige om din fritid, ferie med familien, arbeidstimer i uka/helg" Jeg husker ikke mer i farten! MEN jeg anbefaler deg å reise - det er en kjempeopplevelse. Jeg bodde på østkysten, Philadelphia og Atlanta. Lykke til!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå