Gå til innhold

Hvilket boyband var eller er din favoritt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkedykker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei. Begrepet «boyband» er meningsløst om alle band med mannlige medlemmer skal bli kalt for boyband. Er Beatles, Queen, Led Zeppelin boybands i dine øyne? Det er ikke det 99% mener når de sier boyband. Og hvilke band og artister har ikke skrevet kjærlighetssanger🙄

Anonymkode: d6351...1a4

Hadde led zeppeling og queen for det meste unge kvinnelige fans? Der ser du forskjellen. Beatles, er boyband i mine øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noen som husker 5ive? 😀❤️

Anonymkode: 06d48...a13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lykkedykker skrev (7 timer siden):

Hadde led zeppeling og queen for det meste unge kvinnelige fans? Der ser du forskjellen. Beatles, er boyband i mine øyne. 

I dine øyne. Alle disse bandene hadde både kvinnelig og mannlige fans, men det var heller ikke poenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (21 timer siden):

Boyzone! Min første konsert ever var dem i Oslo spektrum, med Westlife som oppvarmere 😄 

Der var jeg og!! 🤩🤩🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykkedykker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dine øyne. Alle disse bandene hadde både kvinnelig og mannlige fans, men det var heller ikke poenget. 

Er ikke bare i mine øyne. 

https://www.cheatsheet.com/entertainment/were-the-beatles-technically-a-boy-band.html/

https://www.saturdayeveningpost.com/2022/02/were-the-beatles-a-boy-band/

IMG_6348.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lykkedykker skrev (45 minutter siden):

Beatles er ikke det man i dag anser som boyband, punktum. Det man i dag forbinder med boydband er gruppene son ble populære på 90-tallet, med heavy koreografi og masse masseprodusert låter, ikke låtskriving og eksperimentell musikk, noe Beatles var/er kjent for. De var også det bandet som laget den første heavy metallåten og inspirerte band som Zeppelin og Pink Floyd. Derfor er det skivebom å nevne Beatles i samme setning som 90-talls boyband. Merkelig å ikke klare å se forskjellen og gjentatte ganger nevne at de var populære og skrev kjærlighetslåter (igjen, hvilke band har ikke gjort det?)

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Beatles er ikke det man i dag anser som boyband, punktum. Det man i dag forbinder med boydband er gruppene son ble populære på 90-tallet, med heavy koreografi og masse masseprodusert låter, ikke låtskriving og eksperimentell musikk, noe Beatles var/er kjent for. De var også det bandet som laget den første heavy metallåten og inspirerte band som Zeppelin og Pink Floyd. Derfor er det skivebom å nevne Beatles i samme setning som 90-talls boyband. Merkelig å ikke klare å se forskjellen og gjentatte ganger nevne at de var populære og skrev kjærlighetslåter (igjen, hvilke band har ikke gjort det?)

Les linkene nøye du, så forstår du nok til slutt poenget mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nokså inkluderende på det området og hørte på det meste og de fleste, men NKOTB, Take That og Westlife var de som primært kom opp på veggen. Må jeg velge ett blir det utvilsomt Take That - vel å merke 90-tallsutgaven. Å se dem i dag er egentlig mest trist (Mark, hva har skjedd?! :grine:). Av de som fortsatt holder det gående i dag, er det utvilsomt A1 som har holdt seg best, på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lykkedykker skrev (42 minutter siden):

Les linkene nøye du, så forstår du nok til slutt poenget mitt. 

Jeg trenger ikke å lese innlegget. Det er helt tullete å sammenligne Beatles med boybandene på 90-tallet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som husker det norske boybandet L8R? Digga dem. De ga ut bare et album.

Anonymkode: a7dbb...95d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg likte det meste av boyband, men Backstreet Boys var favoritten. Men likte også Boyzone, Westlife, Nsync, Five, Take That, Boys II Men, Ultimatum Kaos ++

Anonymkode: 009ef...384

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

911 på førsteplass, de dro venninna mi og jeg flere ganger til England for å se.

Ellers Westlife og Boyzone.

Har så utrolig mye merchandise, utklipp, cd-singler og videoopptak fra tv med disse. De har overlevd tre flyttinger. Har kasta litt, men det meste blir med selv om jeg ikke ser på det.

Har møtt alle. Og A1 likte jeg.

Og Take That, da.

Nå er jeg 42 og hører fortsatt mye på britiske og irske boyband. Vet jeg liksom burde være flau over det, men det er så behagelig med musikk jeg kan hele teksten på og som gir gode minner.

Anonymkode: d3a32...3bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, Lykkedykker said:

Hvis du ser lenken. Så står det også "especially in the early 1960s".  Det kan sikkert argrumenteres for at Beatles var et boyband i tidlig på 60-tallet. Nå spilte Beatles instrumenter og  de danset ikke så de var ikke som 90-talls boyband. Men de hadde stort sett kjærlighetssanger og kvinnelige fans og konsertene bestod av tenåringsjenter som skrek. 

Men Beatles utviklet seg ekstremt utover i karrieren og de utviklet seg raskt(fra album til album), De fleste albumene til Beatles minner ikke om Boyband-album og de ble svært eksperimentelle senere i karrieren.  Når musikken ikke er boyband-musikk, de skrev sine egne sanger, de spilte instrumenter, de var ikke satt sammen av et platestudio, de hadde full aunonomi når det kom til hvordan de ville ha musikken og hvordan de ville fremstå,  de danset ikke, de hadde ikke lenger konserter med skrikende tenåringsjenter. Så blirboyband-stempelet helt malplassert om Beatles, selv om det kanskje kunne gitt noe mening å gi stempelet Boyband til Beatles i 1963.

At noe journalister skulle mene at Beatles er et boyband endrer ikke på det. At noen kaller seg journalist betyr selvsagt ikke at de vet hva de snakker om. Om noe så vet de svært ofte ikke hva de snakker om og de kan ha interesse av å si noe som er helt bakvendt kun for å skaffe klikk.  

Anonymkode: 3b8ed...cd3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lykkedykker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg trenger ikke å lese innlegget. Det er helt tullete å sammenligne Beatles med boybandene på 90-tallet! 

Da er dine argument irrelevante. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Nettop. Nærmest alle store band som kom like etter Beatles oppgir Beatles som inspirasjon. Det er helt åpenbart at Beatles hadde mer enn kun kvinnelige fans. 

Anonymkode: 3b8ed...cd3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...