Hoppetaujenta Skrevet 7. juli 2023 #1 Skrevet 7. juli 2023 (endret) Jeg har smattet og smakt på flere farger og jeg syns det smaker ganske likt alt sammen. Er det virkelig meningen at det skal se nusselig ut, men ikke smake noe annet enn søtt? Endret 7. juli 2023 av Hoppetaujenta 1
Eva-Lena Skrevet 7. juli 2023 #2 Skrevet 7. juli 2023 Jøss, jeg har kjøpt makroner på Meny flere ganger og de er iallefall forskjellig i smaken. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #3 Skrevet 7. juli 2023 Det er kremen inni som gir smak. Fargen på makronen/kjeksen er bare farge, uten smak. Anonymkode: d7458...753
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #4 Skrevet 7. juli 2023 Min erfaring er at det er stor forskjell på makroner. GODE makroner har definert smak, og smaker markant forskjellig fra smak til smak. En makron med bringebær, smaker bringebær. En makron med sjokolade smaker (god) sjokolade En makron med sitron smaker sitron. Andre makroner smaker bare søtt, som du sier. De blir som en søt, farget kake, der konsistens og utseende passer med en makron, mens smaken like gjerne kunne vært "sukkerkrem" Anonymkode: fe1d0...64c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #5 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Min erfaring er at det er stor forskjell på makroner. GODE makroner har definert smak, og smaker markant forskjellig fra smak til smak. En makron med bringebær, smaker bringebær. En makron med sjokolade smaker (god) sjokolade En makron med sitron smaker sitron. Andre makroner smaker bare søtt, som du sier. De blir som en søt, farget kake, der konsistens og utseende passer med en makron, mens smaken like gjerne kunne vært "sukkerkrem" Anonymkode: fe1d0...64c Akkurat det jeg skulle skrive. Har bare en sjelden gang fått en god makron i Norge. Og det er lite som slår Ladurée. Det å gå på dagligvaren å forvente å kjøpe gode makroner, er som å kjøpe rimeligste sjokoladen på en butikk i øst-europa når du er vant med norsk melkesjokolade. Anonymkode: c7764...68d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå