AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #1 Skrevet 7. juli 2023 Hvis jeg kokte egg i går morges for å ha med på tur, og de har ligget i sekken til i Dag (24t). Er det trygt å spise dem? Anonymkode: e3df8...ae5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #2 Skrevet 7. juli 2023 Nei, de bør ikke ligge mer enn to timer i romtemperatur. Anonymkode: 7a8de...f73
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #3 Skrevet 7. juli 2023 Jeg spiste kokt egg til lunsj i går som var kokt på morgenen. Det gikk helt fint. Anonymkode: e3df8...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #4 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, de bør ikke ligge mer enn to timer i romtemperatur. Anonymkode: 7a8de...f73 Så rart jeg aldri har blitt alvorlig syk, da. Koker opp en del søndag. Og gjennom uka er de med på jobb, til lunsj eller mellommat ut på dagen. Etter 24 timer ville jeg begynt å bli skeptisk, noe avhengig av hvor varmt de har ligget. Men jeg ville luktet - et dårlig egg merker du raskt. Anonymkode: 71f8d...5e7 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #5 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så rart jeg aldri har blitt alvorlig syk, da. Koker opp en del søndag. Og gjennom uka er de med på jobb, til lunsj eller mellommat ut på dagen. Etter 24 timer ville jeg begynt å bli skeptisk, noe avhengig av hvor varmt de har ligget. Men jeg ville luktet - et dårlig egg merker du raskt. Anonymkode: 71f8d...5e7 Det er så mange sånne folk her: "Nei, dette har ikke skjedd med meg og da er det jo ikke sånn" Kjenner jeg blir matt Anonymkode: d1877...5fc 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #6 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er så mange sånne folk her: "Nei, dette har ikke skjedd med meg og da er det jo ikke sånn" Kjenner jeg blir matt Anonymkode: d1877...5fc Heller motsatt. Er så mange som kaster helt fin mat, bare den har ligget litt på benken, eller mer enn et-par døgn i kjøleskap. Det er et helt hinsides matsvinn. Når man bare kan lukte, og smake, og tenke seg om. Anonymkode: 71f8d...5e7 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #7 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Heller motsatt. Er så mange som kaster helt fin mat, bare den har ligget litt på benken, eller mer enn et-par døgn i kjøleskap. Det er et helt hinsides matsvinn. Når man bare kan lukte, og smake, og tenke seg om. Anonymkode: 71f8d...5e7 Det er ikke alltid bare å lukte og smake, skjønner du. Pasta er et eksempel på det. Den blir fort dårlig dersom man har den på kjøkkenbenken, men ser helt fin og lukter helt fint. Allikevel kan man, selv om kanskje ikke du har blitt det, bli svært syk av å spise det Anonymkode: d1877...5fc 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #8 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke alltid bare å lukte og smake, skjønner du. Pasta er et eksempel på det. Den blir fort dårlig dersom man har den på kjøkkenbenken, men ser helt fin og lukter helt fint. Allikevel kan man, selv om kanskje ikke du har blitt det, bli svært syk av å spise det Anonymkode: d1877...5fc Pasta er noe annet enn egg, skjønner du. Pasta og ris kan utvikle en spesiell type bakterier. Egg - det lukter du. Hva skjer med kunnskapen om holdbarhet mat her inne... Anonymkode: 71f8d...5e7 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #9 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke alltid bare å lukte og smake, skjønner du. Pasta er et eksempel på det. Den blir fort dårlig dersom man har den på kjøkkenbenken, men ser helt fin og lukter helt fint. Allikevel kan man, selv om kanskje ikke du har blitt det, bli svært syk av å spise det Anonymkode: d1877...5fc Ikke sant. Jeg oppbevarer aldri ferdig kokt ris eller spaghetti i kjøleskap. Prøver å porsjonere(litt vanskelig med boil in bag). Pga mage tarm sykdom kaster jeg trolig litt for mye, men heller det enn å risikere flere uker med kvalme og diare mm. Anonymkode: bf725...3de
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #10 Skrevet 7. juli 2023 55 minutter siden, AnonymBruker said: Så rart jeg aldri har blitt alvorlig syk, da. Koker opp en del søndag. Og gjennom uka er de med på jobb, til lunsj eller mellommat ut på dagen. Etter 24 timer ville jeg begynt å bli skeptisk, noe avhengig av hvor varmt de har ligget. Men jeg ville luktet - et dårlig egg merker du raskt. Anonymkode: 71f8d...5e7 Men da oppbevarer du vel eggene i kjøleskap, bortsett fra akkurat mens du frakter dem hjemmefra og til jobb. Anonymkode: 36368...68c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #11 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men da oppbevarer du vel eggene i kjøleskap, bortsett fra akkurat mens du frakter dem hjemmefra og til jobb. Anonymkode: 36368...68c Ja, ser det falt ut av innlegget mitt. Men som sagt ville jeg vært skeptisk til 24 timer, så fremgår jo indirekte i andre avsnitt håper jeg Har pakket på morgenen, og så har jeg eller mannen først spist egget sen ettermiddag om det aldri ble spist i løpet av dagen. Men om jeg fant det i veska dagen etter ville jeg nok kastet. Derfor jeg spør om temperatur. Har TS vært ute på tur og telt i ca 12 grader ville jeg nok likevel spist. Anonymkode: 71f8d...5e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå