AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #1 Skrevet 7. juli 2023 Fikk nettopp sms fra banken min (DNB) om at de har sperret kortet mitt pga mistanke om svindel. Ikke misforstå meg, jeg er utrolig glad for at ting evt fanges opp! Jeg ser ikke noe unormale bevegelser på kontoen min, og det er jo bra. MEN: da har jeg jo ikke mitt vanlige bankkort når vi reiser på ferie sannsynligvis. Vi reiser på torsdag, og damen sa det tar en uke å få nytt kort.... Noen som har vært borti at DNB tilfeldigvis har vært lynraske til å sende ut nytt? Trenger litt håp her så jeg slipper å leve på MasterCard.... Anonymkode: acbe1...2fc
Mokkilokki Skrevet 7. juli 2023 #2 Skrevet 7. juli 2023 Du må for all del ikke trykke på noen link du får. Ring Dnb og sjekk om dette stemmer. Dette kan være svindel meling 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #3 Skrevet 7. juli 2023 Mokkilokki skrev (Akkurat nå): Du må for all del ikke trykke på noen link du får. Ring Dnb og sjekk om dette stemmer. Dette kan være svindel meling Jeg var veldig skeptisk, men avsender (på sms) var samme som andre meldinger fra DNB. Og damen bekreftet at det stemte. Anonymkode: acbe1...2fc
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #4 Skrevet 7. juli 2023 Kan du ikke ringe DNB å spørre hva du skal gjøre nå da? Og hva de eventuelt "flagget" som mistenkelig/svindel? Postgangen angående nytt kort tar den tiden det tar.. Anonymkode: a0f2f...d53 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #5 Skrevet 7. juli 2023 OG kan du ikke sette inn penger på mastercardet da? Så du slipper å bruke kreditt? Anonymkode: a0f2f...d53
Leitz Skrevet 7. juli 2023 #6 Skrevet 7. juli 2023 Hva er faren med å bruke kredittkort? Om du vet du har pengene på konto, er det jo bedre å bruke kredittkort som har bedre beskyttelse mot alt man kan bli lurt av.. Da er det jo kredittkortutsteder sitt problem, og ikke dine penger som har forsvunnet.. 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #7 Skrevet 7. juli 2023 Hvis du har ungt DNB på tlf deres som står på nettsidene deres så er dette reelt. nytt kort tar den tiden det tar, lite de kan gjøre for å få fortgang i det. Men, reiser du torsdag kan det være at du rekker det. Men, så lenge du har Mastercard er det jo ikke stort problem, bare overfør penger fra brukskontoen og dit hvis du er redd for å gå bananas på kreditt. utover det opplevde jeg det samme med bank Norwegian. De sperret kortet 27.juni, og allerede 30.juni lå nytt kort i postkassen. Kortet jeg hadde i ApplePay oppdaterte seg på dagen 27., så jeg trengte ikke vente på det fysiske kortet heller. Har du en mobilbetaling variant i DnB? Isåfall kan det kanskje også der legges til nytt kort før man har fått det fysiske i posten? Anonymkode: b1c61...072
Snublefot62 Skrevet 7. juli 2023 #8 Skrevet 7. juli 2023 Ser ikke problemet med å kun bruke kredittkortet så lenger du betaler regningen før det påløper renter. Uansett er det ikke noe å gjøre fra eller til. Postgangen tar den tiden det tar. Er derfor det er greit å ha to kort en ikke er redd for å bruke i tilfelle ett av de blir ødelagt, mistet eller stjålet. Eller som her, forsøkt misbrukt. Ellers ville jeg jo ha spurt banken om hva de legger i mistanken. Har noen forsøkt å misbruke det eller har du handlet i en butikk uten for regionsperren? 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #9 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg var veldig skeptisk, men avsender (på sms) var samme som andre meldinger fra DNB. Og damen bekreftet at det stemte. Anonymkode: acbe1...2fc Betyr ingenting. Kan være "phishing" (hvis jeg skriver det riktig). Ring banken! Anonymkode: b615f...86c 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 7. juli 2023 #10 Skrevet 7. juli 2023 Jeg satte penger over til sønnen min sitt kort. Opplevde det samme som deg. Fikk dessverre ikke kortet mitt tidsnok til ferien, så måtte bruke sønnen min sitt.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #11 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Betyr ingenting. Kan være "phishing" (hvis jeg skriver det riktig). Ring banken! Anonymkode: b615f...86c Jeg har ringt banken, så det er reellt. Anonymkode: acbe1...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #12 Skrevet 7. juli 2023 Takk, alle. Neida, ikke noe problem å bruke Mastercard egentlig, men jeg har opplevd at feks matbutikker ikke godtar det som betaling. Men da må man jo selvfølgelig bare ta ut kontanter. Anonymkode: acbe1...2fc
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #13 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk, alle. Neida, ikke noe problem å bruke Mastercard egentlig, men jeg har opplevd at feks matbutikker ikke godtar det som betaling. Men da må man jo selvfølgelig bare ta ut kontanter. Anonymkode: acbe1...2fc Matbutikker som ikke godtar MasterCard? Anonymkode: b615f...86c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #14 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Matbutikker som ikke godtar MasterCard? Anonymkode: b615f...86c Utenlands. Anonymkode: 43187...be3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #15 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Matbutikker som ikke godtar MasterCard? Anonymkode: b615f...86c Mange bensinstasjoner tar ikke kredittkort heller. Anonymkode: 0e3cc...053
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #16 Skrevet 8. juli 2023 Hvis kortet blir sperret, er det da alikevel mulighet til å logge inn i banken og overføre penger til en annen konto som en sikkerhet. Eller blir alt sperret? Anonymkode: 84b4d...b90
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #17 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis kortet blir sperret, er det da alikevel mulighet til å logge inn i banken og overføre penger til en annen konto som en sikkerhet. Eller blir alt sperret? Anonymkode: 84b4d...b90 Bare kortet som blir sperret i slike tilfeller, ikke kontoen. Den kan man flytte penger til og fra som man vil. Det er ved arveoppgjør når noen har dødd at kontoene også blir sperret midlertidig. Anonymkode: 5adf0...544
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #18 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 7.7.2023 den 10.03): Fikk nettopp sms fra banken min (DNB) om at de har sperret kortet mitt pga mistanke om svindel. Ikke misforstå meg, jeg er utrolig glad for at ting evt fanges opp! Jeg ser ikke noe unormale bevegelser på kontoen min, og det er jo bra. MEN: da har jeg jo ikke mitt vanlige bankkort når vi reiser på ferie sannsynligvis. Vi reiser på torsdag, og damen sa det tar en uke å få nytt kort.... Noen som har vært borti at DNB tilfeldigvis har vært lynraske til å sende ut nytt? Trenger litt håp her så jeg slipper å leve på MasterCard.... Anonymkode: acbe1...2fc Jeg fikk sånn beskjed fra santander en gang jeg hadde bestilt masse forskjellige overnattinger i Frankrike. Syns det er greit at de følger med. Men for min del så var det jo jeg selv som hadde brukt kortet 😅 Anonymkode: e0df0...cb4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå