Gå til innhold

Skader av analsex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er kvinner mer utsatt for skader under analsex enn menn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Min erfaring er den samme. Hadde en hemorroide en gang, men den forsvant fort, og har antagelig ingenting med analsex å gjøre.

Det virker som en del på KG har et behov for å fyre opp en gammel myte om at anus blir sprengt av sex.

Anonymkode: cc769...c2e

Mekanismen bak utvikling av anal inkontinens er ikke klarlagt. Som nok er en av forklaringene til at behandling av tilstanden ikke er ærlig god.

Epidemiologiske studier viser en økt risiko for anal inkontinens hos dem som har praktisert analsex (kvinner og menn). Har aldri sett noen sannsynlig samvarierende faktor som skulle gjøre at det blir urimelig å tro at denne samvariasjonen skyldes at analsex faktisk øker risiko for anal inkontinens.

Det eneste som finnes av KG myter om analsex er myten om at det finnes sikre metoder som ikke gir økt risiko for anal inkontinens. Jeg er så sær at jeg har prøvd å søke vitenskaplig støtte for den påstanden og har ikke funnet den. Ser også at det vil være meget komplisert å gjøre studier som skal kunne påvise at det finnes slike sikre metoder.

Så vi vet med høy sikkerhet at analsex øker risiko for anal inkontinens, og vi kjenner ikke til noen sikre metoder som fjerner den risiko.

Slik at hvis man ønsker å ta mot analsex, så bør man akseptere det jeg har skrevet ovenfor, og vurdere om nyten med analsex er så stor at man ønsker å akseptere økt risiko for anal inkontinens. Betyr i mitt hode også at ingen som ikke tar mot, skal ta initiativ til analsex. Det som er litt ugreit er i heteroseksuelle forhold så er det vanlige at det er mannen som "maser", og kvinnen er grei og tar mot (vet at en del kvinner liker analsex og vet at noen av dem foretrekker det fremfor vaginalsex).

PS. Min erfaring med alkohol er at jeg ikke har fått noen skader av det, kun hatt gøy. Så da er det med den logikk som en del av dere har når det gjelder a alsex, fastslått at alkohol er risikofritt. Selvfølgelig er det tull. Jeg vet at jeg med mitt alkoholforbruk tar risiko, men aksepterer den risikoen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

Mekanismen bak utvikling av anal inkontinens er ikke klarlagt. Som nok er en av forklaringene til at behandling av tilstanden ikke er ærlig god.

Epidemiologiske studier viser en økt risiko for anal inkontinens hos dem som har praktisert analsex (kvinner og menn). Har aldri sett noen sannsynlig samvarierende faktor som skulle gjøre at det blir urimelig å tro at denne samvariasjonen skyldes at analsex faktisk øker risiko for anal inkontinens.

Det eneste som finnes av KG myter om analsex er myten om at det finnes sikre metoder som ikke gir økt risiko for anal inkontinens. Jeg er så sær at jeg har prøvd å søke vitenskaplig støtte for den påstanden og har ikke funnet den. Ser også at det vil være meget komplisert å gjøre studier som skal kunne påvise at det finnes slike sikre metoder.

Så vi vet med høy sikkerhet at analsex øker risiko for anal inkontinens, og vi kjenner ikke til noen sikre metoder som fjerner den risiko.

Slik at hvis man ønsker å ta mot analsex, så bør man akseptere det jeg har skrevet ovenfor, og vurdere om nyten med analsex er så stor at man ønsker å akseptere økt risiko for anal inkontinens. Betyr i mitt hode også at ingen som ikke tar mot, skal ta initiativ til analsex. Det som er litt ugreit er i heteroseksuelle forhold så er det vanlige at det er mannen som "maser", og kvinnen er grei og tar mot (vet at en del kvinner liker analsex og vet at noen av dem foretrekker det fremfor vaginalsex).

PS. Min erfaring med alkohol er at jeg ikke har fått noen skader av det, kun hatt gøy. Så da er det med den logikk som en del av dere har når det gjelder a alsex, fastslått at alkohol er risikofritt. Selvfølgelig er det tull. Jeg vet at jeg med mitt alkoholforbruk tar risiko, men aksepterer den risikoen.

Jeg tviler på at dette omfattes av epidemiologiske studier🤭

Anonymkode: 152e9...e75

AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (6 minutter siden):

Er kvinner mer utsatt for skader under analsex enn menn?

Ja. Det kommer av at kvinners underliv er dumt laget. Mye mer sårbart og utsatt for skade enn menns på grunn av at det er flere åpninger i bekkebunnsmuskulaturen.

Anonymkode: f67f9...ff6

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Å lese disse trådene minner meg om de MOT-kampanjene vi hadde på skolen, som fremstilte det å prøve å røyke hasj som en vei som ledet rett til helvete, der du surret rundt som junkie-zombie på Plata. Samt ditto havarert liv om du startet å drikke eller røyke.

Det må være rom for litt nyanser?

Mange mennesker tenner på analsex. Kan det gi problemer i baken? Ja. Men det er snakk om mange typer analsex her, og mange mulige helsemessige virkninger.

Litt svekkelse av lukkemuskulaturen er naturlig med alderen, og varierer mye avhengig av genetikk, kosthold og helsetilstand generelt.

Folk kan ha svært hyppig analsex i mange tiår uten merkbare konsekvenser utover helt normal slitasje. Og de som får problemer, har ofte vært utsatt for ufølsomme og uempatiske menn som bare har skviset penisen inn. Slike handlinger er selvfølgelig skadelige.

Som analerotisk person kunne jeg aldri tenkt meg ett liv uten å ta imot i rumpa.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du har ikke "hørt om" eller kjenner noen som har problemer med rumpehullet sitt... og derfor forekommer det ikke? Jeg  tviler på at de du kjenner, fjerne og nære venner og bekjente, ville kommet til deg og fortalt deg sannheten om at de lekker bæsj. Tror du seriøst folk går rundt og forteller sånt? Det er en hemmelighet de aller, aller fleste ikke deler med noen. DERFOR vet så få om konkrete tilfeller!

Så at du ikke kjenner noen med det, betyr ikke at det ikke eksiterer. Jeg kjenner ingen personlig som har dødd av lungekreft pga røyking heller, men det forandrer ikke på fakta; at det er en stor risiko forbundet med det, det kan gi helseskader. 

Slik er det med analsex også. Mange som har hatt analsex opplever at analmuskelen (sfinkter) ødelegges for livet.

Nå er ikke anal inkontinens dødelig, men det er så flaut, ubehagelig og sosialt eksluderende at man nok i blant kunne ønske man var død.

Anonymkode: 05e81...910

Å lekke bæsj på grunn av mye analsex er vel ikke annerledes enn andre helseutfordringer folk har.

Det å stigmatisere anal-elskere på den måten KG ofte gjør, bidrar ikke til noe positivt for helse og seksualitet. Det skaper bare mer skam.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har skader fra analsex. En rift som aldri går helt vekk og hemorroider.

Anonymkode: eb507...71c

Hemoroider kommer vel ikke pga. analsex, men andre årsaker (hormonelle, at man trykker mye på do etc.).

Anonymkode: b65ab...666

AnonymBruker
Skrevet

Å bruke beie er i alle fall en dealbreaker for min del.

Anonymkode: 5f100...792

• Liker 1
Skrevet

Kvinner får lettere skader enn menn

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for avsporinger og brukerdebatt. 

Christina82, mod

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Å lekke bæsj på grunn av mye analsex er vel ikke annerledes enn andre helseutfordringer folk har.

Det å stigmatisere anal-elskere på den måten KG ofte gjør, bidrar ikke til noe positivt for helse og seksualitet. Det skaper bare mer skam.

Ok, så hvorfor skal man da gjøre annorledes enn ved andre typer av helseutfordringer som påvirkes av adferd?

Det normale er å saklig opplyse om helserisiko.

Det som jeg syns er spesielt på KG, er dem som på død og liv skal benekte at det er helserisiko, og i tillegg sprer myter om sikre metoder.

Så er det to sider i mange forhold som har analsex. En som eksponeres for risiko, og en som ikke gjør det. Syns det er meget spesielt at noen syns at dem skal kunne utsette andre for helserisiko fordi dem selv ønsker seksuell nytelse. Hvis dem i tillegg prøver å få den som skal ta risiko å tro at det ikke er risiko.... da er vi over i det som i min bok er umoralsk.

Har null problemer med at folk tar mot analsex, så lenge dem gjør det for egen nytelse og er bevist om økt risikonfor å utvikle anal inkontinens. 

• Liker 3
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (På 8.7.2023 den 5.42):

Ok, så hvorfor skal man da gjøre annorledes enn ved andre typer av helseutfordringer som påvirkes av adferd?

Det normale er å saklig opplyse om helserisiko.

Det som jeg syns er spesielt på KG, er dem som på død og liv skal benekte at det er helserisiko, og i tillegg sprer myter om sikre metoder.

Så er det to sider i mange forhold som har analsex. En som eksponeres for risiko, og en som ikke gjør det. Syns det er meget spesielt at noen syns at dem skal kunne utsette andre for helserisiko fordi dem selv ønsker seksuell nytelse. Hvis dem i tillegg prøver å få den som skal ta risiko å tro at det ikke er risiko.... da er vi over i det som i min bok er umoralsk.

Har null problemer med at folk tar mot analsex, så lenge dem gjør det for egen nytelse og er bevist om økt risikonfor å utvikle anal inkontinens. 

Det er ingen i denne tråden som tar til ordet for at noen skal presses til noenting. Voksne mennesker skal bestemme selv og ta informerte valg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ingen i denne tråden som tar til ordet for at noen skal presses til noenting. Voksne mennesker skal bestemme selv og ta informerte valg.

Hva legger du i "presses" og "informerte valg"?

Det å spre falske påstander som at det finnes sikre metoder (med henblikk på anal inkontinens) er i min bok manipulasjon, som hindrer folk å ta informerte valg... og da fint kan passe inn i begrepet presses. Hvis det kombineres med at den som sprer disse falske påstandene er en person som selv ikke blir utsatt for risiko, og den personen lar den som skal ta risiko for hans nytelse forstå at han hadde satt pris på analsex... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

He he det kan være deilig der og da men jeg fikk kjempeproblemer med hemoroidene mine etter en tur bak... blødde mye i dagene i etterkant. 

Dette selv om jeg varmet godt opp på forhånd med egnet glidemiddel og leketøy, og vi tok det rolig under penetrering.. var ikke vondt i det hele tatt under akten. 

Kanskje ikke egnet for alle.

Anonymkode: 21162...a7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (6 minutter siden):

Hva legger du i "presses" og "informerte valg"?

Det å spre falske påstander som at det finnes sikre metoder (med henblikk på anal inkontinens) er i min bok manipulasjon, som hindrer folk å ta informerte valg... og da fint kan passe inn i begrepet presses. Hvis det kombineres med at den som sprer disse falske påstandene er en person som selv ikke blir utsatt for risiko, og den personen lar den som skal ta risiko for hans nytelse forstå at han hadde satt pris på analsex... 

Hvem driver å sprer disse falske påstandene da? Dette høres veldig konspiratorisk ut.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

He he det kan være deilig der og da men jeg fikk kjempeproblemer med hemoroidene mine etter en tur bak... blødde mye i dagene i etterkant. 

Dette selv om jeg varmet godt opp på forhånd med egnet glidemiddel og leketøy, og vi tok det rolig under penetrering.. var ikke vondt i det hele tatt under akten. 

Kanskje ikke egnet for alle.

Hemorroider kan skape ubehag, men de varer ofte ikke så lenge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2023 den 11.19):

Jeg tviler på at dette omfattes av epidemiologiske studier🤭

Anonymkode: 152e9...e75

Min tanke også.

@Fremmed fugl søker i epidemiologiske  studier etter studier etter forskning som fastslår at analsex ikke gir anal inkontinens. Finner ingen slik forskning og fastslår at analsex gir anal inkontinens.

Erasmus Montanus for det 21. århundre, altså.

Når det kommer til alkoholligningen:

Jeg vet av erfaring at jeg ikke tar skade av mitt svært moderate alkoholforbruk, og vurderer det som forsvarlig.

Jeg vet samtidig at for mange er alkohol svært farlig og at de derfor bør avstå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hemorroider kan skape ubehag, men de varer ofte ikke så lenge.

Altså dassen var sprutrød. Har ikke hatt slike blødninger verken før eller senere 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Altså dassen var sprutrød. Har ikke hatt slike blødninger verken før eller senere 😅

Joda, men det går over. Det finnes krem mot dette.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Joda, men det går over. Det finnes krem mot dette.

Eller unngå å gjøre ting som utløser dette

Anonymkode: ddda8...ef5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...