Gå til innhold

Skader av analsex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har opplevd varige skader av analsex? 

Vi liker godt analsex begge to, men lurer av og til på om dette er så lurt. Å strekke ut en muskel, hvis største oppgave er å holde tett.

Anonymkode: 5ec66...52a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke merket noen problemer. 

Anonymkode: 0e0ac...d96

• Liker 1
Skrevet

Anal inkontinens er den mest relevante varige skaden. Finnes ikke noen god behandling. Så DU må vurdere hvis du er mottaker av analsex, om det er så viktig at du vil akseptere enn økt risiko for anal inkontinens. PS. Finnes ikke noen dokumentert sikker måte å ha analsex.

Hvis DU ikke er mottaker, så må du aldri være den som tar incentiv, og jeg syns du skal vurdere nøye om du vil risikere å påføre en annen anal inkontinens.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Fremmed fugl said:

Anal inkontinens er den mest relevante varige skaden. Finnes ikke noen god behandling. Så DU må vurdere hvis du er mottaker av analsex, om det er så viktig at du vil akseptere enn økt risiko for anal inkontinens. PS. Finnes ikke noen dokumentert sikker måte å ha analsex.

Hvis DU ikke er mottaker, så må du aldri være den som tar incentiv, og jeg syns du skal vurdere nøye om du vil risikere å påføre en annen anal inkontinens.

Nå spurte jeg om det er noen som har opplev slik skader, ikke hvilke skader man kan få. Jeg er fullt klar over alt du skriver, men det var ikke spørsmålet. Ikke teori, men praksis.

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nå spurte jeg om det er noen som har opplev slik skader, ikke hvilke skader man kan få. Jeg er fullt klar over alt du skriver, men det var ikke spørsmålet. Ikke teori, men praksis.

Jeg har skader fra analsex. En rift som aldri går helt vekk og hemorroider.

Anonymkode: eb507...71c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1-2 ganger pr mnd går fint....smøre med glid først. Så glid underveis...

Ikke overdriv med store/lange dildoer. 10cm er nok i lengde.

Anonymkode: 4944b...63b

AnonymBruker
Skrevet

Min mann elsker det så vi har det en del, men han er jo forsiktig så han ikke skader meg eller gjør meg vondt. Har ikke hatt noen problemer med det. 

Anonymkode: a2684...885

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligheten for dette er veldig liten om man bruker sunn fornuft.

Anus er fleksibel, og klarer man å slappe av, kan den fint åpne seg.

Anonymkode: cc769...c2e

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en del analsex og aldri hørt om noen som har hatt problemer. Det eneste er en del anonyme her på kg... Sier ikke at det ikke forekommer, men jeg har en følelse av at det er noen analsexhatere her som ikke er så nøye med fakta bare de får fortalt hvor ille de mener dette er.

Anonymkode: c7650...ac2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har nytt analsex i førti år og har i tillegg til penis brukt tildels veldig grove dildoer og buttpluger samt blitt fistet.

Jeg er flink til å varme opp og bruker glidemidler og/eller olje.

Lukkemuskelen er en muskel, den kan trenes opp.

Jeg har helt normal endetarmsfunksjon og har aldri hatt hverken rifter eller hemorroider.

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (3 minutter siden):

Jeg har nytt analsex i førti år og har i tillegg til penis brukt tildels veldig grove dildoer og buttpluger samt blitt fistet.

Jeg er flink til å varme opp og bruker glidemidler og/eller olje.

Lukkemuskelen er en muskel, den kan trenes opp.

Jeg har helt normal endetarmsfunksjon og har aldri hatt hverken rifter eller hemorroider.

Min erfaring er den samme. Hadde en hemorroide en gang, men den forsvant fort, og har antagelig ingenting med analsex å gjøre.

Det virker som en del på KG har et behov for å fyre opp en gammel myte om at anus blir sprengt av sex.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har hatt en del analsex og aldri hørt om noen som har hatt problemer. Det eneste er en del anonyme her på kg... Sier ikke at det ikke forekommer, men jeg har en følelse av at det er noen analsexhatere her som ikke er så nøye med fakta bare de får fortalt hvor ille de mener dette er.

Tvertimot. Disse analsexkampanjene her inne drives nok ofte av skruppelløse menn som ubesværet utsetter sine partnere for helserisiko.

Anonymkode: d9851...daf

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en del analsex og ikke hatt problemer med det selvom kuken jeg hatt i meg er langt over snittet.  MEN, det var en gang han var ganske brutal med meg og knullet meg hardt lenge mens jeg kanskje ikke var så kåt som jeg burde være. Etter det hadde jeg en ganske rar følelse i endetarmen i en uke eller to i etterkant. Ble ganske engstelig for at tarmen var skadet eller kunne bli det, så etter det har jeg ikke hatt analsex. Følelsen av rarhet har gått over nå, ingen plager og tarmen har helt normal funksjon. Ringmuskelen har jeg aldri hatt noen rarhet eller svekkelse i. 

Anonymkode: f9c61...5ae

• Hjerte 1
Skrevet

Når NHI publiserer en artikkel om mulige skader av analsex, så synes jeg i alle fall vi skal være åpne for at en del får skader. Og velge om vi ønsker å ta den risikoen eller ei. Selvsagt er det mye som kan gjøres for å redusere risikoen, men det er aldri risikofritt.

https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/unge-kvinner-og-analsex/

PS: Artikkelen har en del lenker som viser til forskning og undersøkelser på området.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Rart at ræven tåler daglig driting men ikke litt penis.

Anonymkode: 152e9...e75

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Haha. Tror du oppriktig at dette er noe man snakker åpent om i så fall? Det er tabu nok å snakke om underlivsskader etter fødsel (herunder analskade), skader som kommer av seksuell aktivitet er nok enda mer tabu og skambelagt.

Anonymkode: f67f9...ff6

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du må jo konkretisere hva slags skader, og hva slags aktivitet, om det skal ha noe læringsutbytte for andre på KG.

Om de har vært sammen med hensynsløse menn som bare har presset «den» inn uten videre oppvarming eller empati, kan jeg jo bedre forstå at det har gått galt.

Men dette er jo helt forkastelig å gjøre.

Hvis du genuint er opptatt av kunnskap, bør du oppsøke den der den finnes, Den er lett tilgjengelig og over alt.

https://www.theguardian.com/society/2022/aug/11/rise-in-popularity-of-anal-sex-has-led-to-health-problems-for-women

Anonymkode: d9851...daf

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Venninne måtte få stomi.

Anonymkode: b93b9...023

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Analsex er 100% skadefritt. Hilsen KG. 🤡

Anonymkode: 481fc...9a7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du har ikke "hørt om" eller kjenner noen som har problemer med rumpehullet sitt... og derfor forekommer det ikke? Jeg  tviler på at de du kjenner, fjerne og nære venner og bekjente, ville kommet til deg og fortalt deg sannheten om at de lekker bæsj. Tror du seriøst folk går rundt og forteller sånt? Det er en hemmelighet de aller, aller fleste ikke deler med noen. DERFOR vet så få om konkrete tilfeller!

Så at du ikke kjenner noen med det, betyr ikke at det ikke eksiterer. Jeg kjenner ingen personlig som har dødd av lungekreft pga røyking heller, men det forandrer ikke på fakta; at det er en stor risiko forbundet med det, det kan gi helseskader. 

Slik er det med analsex også. Mange som har hatt analsex opplever at analmuskelen (sfinkter) ødelegges for livet.

Nå er ikke anal inkontinens dødelig, men det er så flaut, ubehagelig og sosialt eksluderende at man nok i blant kunne ønske man var død.

Anonymkode: 05e81...910

• Liker 7
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...