AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 Jeg møter ei jente som er veldig hyggelig. Jeg er ganske luktsensitiv, og jeg merker at det lukter en del av henne, og dette er ikke den kroppslige sorten. Jeg fikk en oppbevaringsboks av henne, og når jeg skulle ordne med denne så lukter jeg også denne lukta. Kommer den da fra leiligheten hun bor i? Kan for all del ikke se for meg at dette er en type parfyme/vaskemiddel lukt. Jeg kvier meg for å ta dette opp, men det er ikke noe jeg kan leve med. Noen som har erfaringer å dele her? Anonymkode: 4b61d...62d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #2 Skrevet 6. juli 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg møter ei jente som er veldig hyggelig. Jeg er ganske luktsensitiv, og jeg merker at det lukter en del av henne, og dette er ikke den kroppslige sorten. Jeg fikk en oppbevaringsboks av henne, og når jeg skulle ordne med denne så lukter jeg også denne lukta. Kommer den da fra leiligheten hun bor i? Kan for all del ikke se for meg at dette er en type parfyme/vaskemiddel lukt. Jeg kvier meg for å ta dette opp, men det er ikke noe jeg kan leve med. Noen som har erfaringer å dele her? Anonymkode: 4b61d...62d Erfaring med hva? Anonymkode: 7ae5a...b79
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #3 Skrevet 6. juli 2023 Hva er egentlig lukten? Det er ikke så lett å svare på når du ikke vet hva lukten kommer av. Du merker forskjellen om det er parymfe, eller kroppslig lukt? Er parfymen hennes som lukter vondt eller er det kroppen hennes? Anonymkode: 0b890...985
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Erfaring med hva? Anonymkode: 7ae5a...b79 Møtt noen hvor det har luktet "rart" og kommet fram til hva det kommer av. Anonymkode: 4b61d...62d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #5 Skrevet 6. juli 2023 Er selv ganske luktsensitiv så kjenner til problemet ditt. Jeg prøver mitt beste å bare ignorere det egentlig, pust med munnen. Folk lukter absolutt fra hjemmet sitt. Kjenner til ei som lukter rent kattepiss, absolutt alt fra henne gjør det siden hele huset lukter det. Det lukter i flere dager i bilen hun har sittet i, så ja, det kan være ganske så ille. Anonymkode: 5d0d7...dac 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #6 Skrevet 6. juli 2023 Om du drar hjem dit på finner du jo fort ut av det tenker jeg, men spiller det egentlig noe rolle om du finner ut av det? Lukten forblir jo der. Anonymkode: 5d0d7...dac
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #7 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er egentlig lukten? Det er ikke så lett å svare på når du ikke vet hva lukten kommer av. Du merker forskjellen om det er parymfe, eller kroppslig lukt? Er parfymen hennes som lukter vondt eller er det kroppen hennes? Anonymkode: 0b890...985 Det er så vanskelig å forklare en lukt, så jeg forstår frustrasjonen i at jeg ikke kan forklare. Kan minne om syntetisk lukt. Siden det sitter i gjenstander og i feks, en jakke hun har, så mistenker jeg at det stammer fra leiligheten og ikke av henne. Det har feks ikke luktet av henne på dyne/puter etter hun har vært her. Ikke nødvendigvis en vond lukt, men heller ikke en god en. Anonymkode: 4b61d...62d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #8 Skrevet 6. juli 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Møtt noen hvor det har luktet "rart" og kommet fram til hva det kommer av. Anonymkode: 4b61d...62d Nei Anonymkode: 7ae5a...b79
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #9 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du drar hjem dit på finner du jo fort ut av det tenker jeg, men spiller det egentlig noe rolle om du finner ut av det? Lukten forblir jo der. Anonymkode: 5d0d7...dac Ja, det er en snodig type lukt i hjemmet der, men ikke den samme typen som kommer fra henne. Anonymkode: 4b61d...62d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #10 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er selv ganske luktsensitiv så kjenner til problemet ditt. Jeg prøver mitt beste å bare ignorere det egentlig, pust med munnen. Folk lukter absolutt fra hjemmet sitt. Kjenner til ei som lukter rent kattepiss, absolutt alt fra henne gjør det siden hele huset lukter det. Det lukter i flere dager i bilen hun har sittet i, så ja, det kan være ganske så ille. Anonymkode: 5d0d7...dac Takk for forståelsen. Hun har en katt så kan det kanskje være noe ala dette det lukter. Er usikker på hva kattepiss rett og slett lukter da jeg aldri har vært borti katter før. Anonymkode: 4b61d...62d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #11 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for forståelsen. Hun har en katt så kan det kanskje være noe ala dette det lukter. Er usikker på hva kattepiss rett og slett lukter da jeg aldri har vært borti katter før. Anonymkode: 4b61d...62d Er det kattepiss så hadde du forstått at lukta kom fra det. Anonymkode: f6c5f...325 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #12 Skrevet 6. juli 2023 Kan være at klærne er litt dårlig oppbevart. Mange klær i et lite skap feks. Da kan det raskt bli litt kjedelig og rar lukt. Vasker håret sjelden? Hår lukter ikke svette og vondt på samme måte som resten av kroppen (som oftest) Anonymkode: 82b1d...1f2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #13 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan være at klærne er litt dårlig oppbevart. Mange klær i et lite skap feks. Da kan det raskt bli litt kjedelig og rar lukt. Vasker håret sjelden? Hår lukter ikke svette og vondt på samme måte som resten av kroppen (som oftest) Anonymkode: 82b1d...1f2 Håret lukter veldig godt, og ikke i nærheten av den typen lukt jeg reagerer på. Anonymkode: 4b61d...62d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #14 Skrevet 6. juli 2023 Går hun på noen medisiner? Jeg har en venninne som lukter "død" av medisinene hennes. Det lukter ikke godt. Lukt setter seg på ting, og hvis lukten kommer fra henne, så går den ut i leiligheten og så på ting. Anonymkode: 13805...45e
Kvittering Skrevet 6. juli 2023 #15 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Går hun på noen medisiner? Jeg har en venninne som lukter "død" av medisinene hennes. Det lukter ikke godt. Lukt setter seg på ting, og hvis lukten kommer fra henne, så går den ut i leiligheten og så på ting. Anonymkode: 13805...45e Kan ikke bekrefte/avkrefte noe her, men det er en god teori. Jeg bare forstår ikke hvordan denne lukten kan være med på så mye når det både vaskes og ordnes jevnlig. 🤔
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #16 Skrevet 6. juli 2023 1 minutt siden, Kvittering said: Kan ikke bekrefte/avkrefte noe her, men det er en god teori. Jeg bare forstår ikke hvordan denne lukten kan være med på så mye når det både vaskes og ordnes jevnlig. 🤔 Fordi, hvis det er medisiner, så skapes jo lukten på ny hele tiden.. Anonymkode: 13805...45e
Duff Skrevet 6. juli 2023 #17 Skrevet 6. juli 2023 Medisinlukt er litt kvalmende syntetisk blandet med kroppslukt, det er den beste måten jeg kan forklare det på. Har hun sagt noe om sykdom og medisiner? Kan det være sopp i leiligheten? Se etter sorte flekker bak møbler ol. Se og etter om det ofte ligger hauger med klær, det kan gi sur lukt. Eller så har vi nettopp kastet en Jack and Jones bukse som luktet surt og det smittet over på alle klærne i skapet (å kjære vi har lett etter årsaken til den lukta). @det kan og være vaskemaskin som har lukt i deg.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #18 Skrevet 6. juli 2023 Noen lukter det kjeller av. Fuktig vegger...? Anonymkode: a26d5...417
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #19 Skrevet 6. juli 2023 Er det kanskje krydderlukt som du ofte kjenner av utenlanske? For det blir svettet ut av kroppen deres. Anonymkode: de2d5...759
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #20 Skrevet 6. juli 2023 Duff skrev (20 minutter siden): Medisinlukt er litt kvalmende syntetisk blandet med kroppslukt, det er den beste måten jeg kan forklare det på. Har hun sagt noe om sykdom og medisiner? Kan det være sopp i leiligheten? Se etter sorte flekker bak møbler ol. Se og etter om det ofte ligger hauger med klær, det kan gi sur lukt. Eller så har vi nettopp kastet en Jack and Jones bukse som luktet surt og det smittet over på alle klærne i skapet (å kjære vi har lett etter årsaken til den lukta). @det kan og være vaskemaskin som har lukt i deg. Skal ha dette i bakhodet neste gang, takk for forslagene Vaskemaskin kan det selvfølgelig være også! Anonymkode: 4b61d...62d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå