Gå til innhold

Atomkraftverk


Sofakona

Anbefalte innlegg

Nå er det mye i nyhetene om at det er "plasert" sprengstoff på atomverket. Og at Russland vil si det er Ukraina..og Ukraina at det er Russland.

Men..jeg leser om dette på norske nettsider..og alt de tar opp er om det skulle sprenges vil ikke dette være så farlig for Norge etc. 

Men..på flere tik tok sier de at om vinden skulle ta med seg atom nedfall over til Nato land vil artikkelen 5 settes i gang og 3 verdens krig vil begynne...

Så hvorfor skrives ikke dette om her i Norge? Sant? Usant? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofakona skrev (4 minutter siden):

Nå er det mye i nyhetene om at det er "plasert" sprengstoff på atomverket. Og at Russland vil si det er Ukraina..og Ukraina at det er Russland.

Men..jeg leser om dette på norske nettsider..og alt de tar opp er om det skulle sprenges vil ikke dette være så farlig for Norge etc. 

Men..på flere tik tok sier de at om vinden skulle ta med seg atom nedfall over til Nato land vil artikkelen 5 settes i gang og 3 verdens krig vil begynne...

Så hvorfor skrives ikke dette om her i Norge? Sant? Usant? 

Atomavfall i nato-land er ikke en militær krenkelse av våre grenser,  i verste fall kan det utløse en atomkrig, så tror ikke det er særlig sannsynlig. Det kunne også inspirert ukrainske til å gjøre det og skylde på Russland,i verste fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (11 minutter siden):

Nå er det mye i nyhetene om at det er "plasert" sprengstoff på atomverket. Og at Russland vil si det er Ukraina..og Ukraina at det er Russland.

Men..jeg leser om dette på norske nettsider..og alt de tar opp er om det skulle sprenges vil ikke dette være så farlig for Norge etc. 

Men..på flere tik tok sier de at om vinden skulle ta med seg atom nedfall over til Nato land vil artikkelen 5 settes i gang og 3 verdens krig vil begynne...

Så hvorfor skrives ikke dette om her i Norge? Sant? Usant? 

Du lurer ikke på om du skal stole mest på seriøse nyhetskanaler, eller tin "de" sier på TikTok?!??!?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (1 minutt siden):

Du lurer ikke på om du skal stole mest på seriøse nyhetskanaler, eller tin "de" sier på TikTok?!??!?

Helt sant. De er ikke tik tok som har sakt det..men mer folk i kommentarfeltet...og siden så mange som tok det opp ble jeg litt nervøs. 

Derfor jeg lurte på hvorfor dette ikkje ble tatt opp her i Norge.

Så hva er det som kan skje,om noe blir sprengt? Trenger litt info fra dere som faktisk er flinke i dette og vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt atom nedfall før uten at det har utløst hverken krig eller andre vansker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofakona skrev (3 minutter siden):

Helt sant. De er ikke tik tok som har sakt det..men mer folk i kommentarfeltet...og siden så mange som tok det opp ble jeg litt nervøs. 

Derfor jeg lurte på hvorfor dette ikkje ble tatt opp her i Norge.

Så hva er det som kan skje,om noe blir sprengt? Trenger litt info fra dere som faktisk er flinke i dette og vet. 

Kommentarfeltet er fortsatt "de" på TikTok

Du kjenner til Tsjernobyl-ulykken, eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...