kaamillekomille Skrevet 6. juli 2023 #1 Skrevet 6. juli 2023 Heisann! Jeg er en UNG kvinne (tenkte det var viktig å presisere det før noen angriper meg, hehe) - som har fått min første faktura. YAY :’) Uansett. Forfallsdatoen på denne fakturaen er i morgen, 07.07.23. Mitt spørsmål er da; betyr det at jeg er nødt til å betale SENEST kl. 00:00 i dag, eller blir forfallsdatoen da kl. 00:00 natt til lørdag (altså senest dagen i morgen er omme) ? Mvh, forvirret UNG kvinne 😂
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Skrevet 6. juli 2023 Vill bare satt forfallsdato som står på fakturaen i nettbanken, så ordner resten av seg selv. ent. betalt den før kl 14 på forfallsdagen Som regel skjer det ikke mye før 4-7 dager etter forfall, da begynner purringner osv. å komme. Ville ikke strekt den ut med kreditorer du har et mer personlig forhold til, feks husleie, huslån, vaskehjelp etc. var en dag over forfall på boliglånet engang og bankrådgiveren ringte meg personlig for å si at det ikke var dekning på regningskontoen, og spurte surt om de kunne trekke fra brukskontoen istedet, ja det var snålt Anonymkode: c0f51...b28 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #5 Skrevet 6. juli 2023 Du legger den in på nettbanken din at sen skal trekkes den 07.07. Betaler du den i morgen ettermiddag så kommer ikke pengene inn før på mandagen. Så lurt å legge inn sunne verdier med en gang tenker jeg. All regning som kommer legger jeg inn på nettbanken med en gang til den forfallsdato det står. Så er den it av verden for min del. Anonymkode: fff88...3f8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #6 Skrevet 6. juli 2023 Kl 23.59.59 i morgen for å være helt presis. Anonymkode: 62b4b...028
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #7 Skrevet 6. juli 2023 Så kan man drøye å betale regninger med mange dager før det egentlig blir et problem. Så ikke stress med forfallsdato. Anonymkode: 2554a...cdd
Mezzosoprena Skrevet 6. juli 2023 #8 Skrevet 6. juli 2023 kaamillekomille skrev (22 minutter siden): Heisann! Jeg er en UNG kvinne (tenkte det var viktig å presisere det før noen angriper meg, hehe) - som har fått min første faktura. YAY :’) Uansett. Forfallsdatoen på denne fakturaen er i morgen, 07.07.23. Mitt spørsmål er da; betyr det at jeg er nødt til å betale SENEST kl. 00:00 i dag, eller blir forfallsdatoen da kl. 00:00 natt til lørdag (altså senest dagen i morgen er omme) ? Mvh, forvirret UNG kvinne 😂 Senest midnatt i morgen - men hvorfor ikke bare legge inn fakturaen i nettbanken og sette den forfallsdatoen som står? (eller venter du inn penger i morgen?) Uansett, om du så skulle få betalt den på mandag, så er det så nærme forfallsdato at ingenting vil skje da heller 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #9 Skrevet 6. juli 2023 Det beste er å legge den til forfall på forfallsdato i forkant, da går den på første kjøring i morgentidlig, kl 06 eller noe sånt, og mottaker har det rundt lunsjtider. Legger du det til forfall etter ca kl 13 vil ikke mottaker ha det på konto før mandag og du er i teorien for seint ute, selv om det i praksis ikke vil ha noe å si. Det er 5-6 kjøringer mellom bankene ila. dagen. Anonymkode: 2a989...41d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #10 Skrevet 6. juli 2023 kaamillekomille skrev (46 minutter siden): Heisann! Jeg er en UNG kvinne (tenkte det var viktig å presisere det før noen angriper meg, hehe) - som har fått min første faktura. YAY :’) Uansett. Forfallsdatoen på denne fakturaen er i morgen, 07.07.23. Mitt spørsmål er da; betyr det at jeg er nødt til å betale SENEST kl. 00:00 i dag, eller blir forfallsdatoen da kl. 00:00 natt til lørdag (altså senest dagen i morgen er omme) ? Mvh, forvirret UNG kvinne 😂 Det er mye å spare på åvente med å betale regninger til forfalldag. Mange betaler regninger med det samme de havner i postkassen, og det er dårleg økonomisk planlegging for kundene. Meg bekjent har ein også minst 1 mnd. etter forfall å betale regninger på, og mange utnytter dette maksimalt. I løpet av eit år så handler det om mange kroner spart i renter. Anonymkode: 98226...437
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #11 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er mye å spare på åvente med å betale regninger til forfalldag. Mange betaler regninger med det samme de havner i postkassen, og det er dårleg økonomisk planlegging for kundene. Meg bekjent har ein også minst 1 mnd. etter forfall å betale regninger på, og mange utnytter dette maksimalt. I løpet av eit år så handler det om mange kroner spart i renter. Anonymkode: 98226...437 Som ei som driver butikk så blir jeg sur når noen driver å vente med å betale regningen. Jeg har utgifter å betale jeg å. Og er avhengig av å få inn pengene. Anonymkode: fff88...3f8 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #12 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er mye å spare på åvente med å betale regninger til forfalldag. Mange betaler regninger med det samme de havner i postkassen, og det er dårleg økonomisk planlegging for kundene. Meg bekjent har ein også minst 1 mnd. etter forfall å betale regninger på, og mange utnytter dette maksimalt. I løpet av eit år så handler det om mange kroner spart i renter. Anonymkode: 98226...437 Jeg sender purregebyr hvis kundene mine betaler senere enn 14 dager etter forfall. Det gjør også MANGE andre. Så nei, det blir et rent tapsprosjekt om man gjør som du påstår. Anonymkode: 58b12...838 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #13 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Som ei som driver butikk så blir jeg sur når noen driver å vente med å betale regningen. Jeg har utgifter å betale jeg å. Og er avhengig av å få inn pengene. Anonymkode: fff88...3f8 Enig, nordmenn har generelt god betalingsmoral og syns det skal fortsette slik Varene blir bare dyrere hvis bedrifter skal benytte kassakreditt til sine leverandører fordi kundene kronisk betaler for sent Anonymkode: c0f51...b28 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #14 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er mye å spare på åvente med å betale regninger til forfalldag. Mange betaler regninger med det samme de havner i postkassen, og det er dårleg økonomisk planlegging for kundene. Meg bekjent har ein også minst 1 mnd. etter forfall å betale regninger på, og mange utnytter dette maksimalt. I løpet av eit år så handler det om mange kroner spart i renter. Anonymkode: 98226...437 Hvor mange kroner sparer du i året via renter på og betale regninger 1 måned for sent? Nei, ofte kommer det purregebyr etter 14 dager, men antar du skiller ut de, og betaler de etter 14 dager. Har du oversikt over hvor mye du har spart i år? Anonymkode: a7f0e...e5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå