Gå til innhold

Hvordan kan kvinner få sixpack?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet at man må ha lav fettprosent men hvor lav? Og når vekten begynner å bli undervektig hva gjør man da for å fortsette å få ned fettprosent men ikke vekt? 

Er det spesielt kosthold eller treningsøvelser man må gjøre? Hvor lang tid tar det å gå fra slank til sixpack?

Anonymkode: 913f9...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fikk det som tenåring av å trene utholdenhet 3-4 ganger i uka, kombinert med 200-300 situps hver dag i ulike bolker 

Anonymkode: f8797...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk det som tenåring av å trene utholdenhet 3-4 ganger i uka, kombinert med 200-300 situps hver dag i ulike bolker 

Anonymkode: f8797...62c

Hvordan utholdenhet, løping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noe å trakte etter da? Ser knapt nok bra ut på menn, og i alle fall ikke på kvinner.

Anonymkode: bc8b0...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet at man må ha lav fettprosent men hvor lav? Og når vekten begynner å bli undervektig hva gjør man da for å fortsette å få ned fettprosent men ikke vekt? 

Er det spesielt kosthold eller treningsøvelser man må gjøre? Hvor lang tid tar det å gå fra slank til sixpack?

Man kan bli født med andre gener, man kan trene veldig mye, ha veldig lav fettprosent, men aller helst en slags kombinasjon av alle tri...  Det er ikke "naturlig" for kvinner å ha six-pÆck...

Som dame er du undervektig når du begynner å få sixpÆck, selv om BMI evt. skulle tilsi at du er "overvektig"...  :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sicpack, uten å være undervektig..

Jeg har bmi på 23. Har mye muskler, da.

Har trent kampsport i mange mange år, og tatt hundrevis av situps og mageøvelser for å bygge opp musklene som et skjold over innvollene.

Trener også mye tunge baseløft, som makløft, knebøy, skulderpress, pullups o.l.

Sixpack er jo ikke annet enn at magemusklene synes. Da må man enten ha veldig lite fett på kroppen, eller nok muskler til at de synes selv med sunn mengde fett over.

Anonymkode: 95159...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

1000 sit-ups HVER dag. Gjerne med variasjoner. Den riktige måten uten juks.  Du kan ha litt glasur. Six pakken vil synes gjennom. Må holde på noen mnd før man ser resultat. 
K57

Anonymkode: 25a58...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

1000 sit-ups HVER dag. Gjerne med variasjoner. Den riktige måten uten juks.  Du kan ha litt glasur. Six pakken vil synes gjennom. Må holde på noen mnd før man ser resultat. 
K57

Man kan ikke punktforbrenne fett.

Anonymkode: 17bac...4b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man kan ikke punktforbrenne fett.

Nei, men man kan punktbygge muskler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, men man kan punktbygge muskler ;)

Hjelper ikke med muskler hvis du har fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hjelper ikke med muskler hvis du har fett.

Jo, om man ikke har alt for mye fett. Store muskler buler ut mer enn små muskler, og synes bedre under litt fett. Man trenger ikke være undervektig eller ha fettprosent på 10 for å ha synlig sixpack..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes ikke noe svar på spørsmålet ditt, fordi det er ekstremt individuelt. Hvis jeg skal ha markert sixpack må jeg ned i så lav fettprosent at jeg mister menstruasjon. Min venninne har synlig sixpack med høyere fettprosent enn det jeg har nå. Jeg har derimot mye mer markerte armer og skuldre enn henne. Genetikk bestemmer hvor og vi lagrer fett. 

Anonymkode: 95730...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har sicpack, uten å være undervektig..

Jeg har bmi på 23. Har mye muskler, da.

Har trent kampsport i mange mange år, og tatt hundrevis av situps og mageøvelser for å bygge opp musklene som et skjold over innvollene.

Trener også mye tunge baseløft, som makløft, knebøy, skulderpress, pullups o.l.

Sixpack er jo ikke annet enn at magemusklene synes. Da må man enten ha veldig lite fett på kroppen, eller nok muskler til at de synes selv med sunn mengde fett over.

Hvilke mageøvelser anbefaler du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var allerede ganske slank, men har aldri hatt sixpack. Så begynte jeg å trene styrke 5-6 ganger i uka og gjøre mageøvelser, og der kom den fram! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du hørt begrepet "macros"? Du må ha en ca riktig balanse av proteiner, fett og karbohydrater. Noen kjører lavkarbo, andre lavfett. Men uansett er det viktig å spise nok protein. Spis nok proten, samtidig som du ligger litt lav på kalorier, da bygger du muskler og forbrenner fett. Kroppen bruker helst ikke proteiner til å lagre fett, så du kan gjerne ligge litt i overkant på proteininntaket uten å legge på deg. Kroppen ønsker å bruke protein på muskler og andre funksjoner i kroppen, og noe overflødig protein blir tisset ut. Du vil altså ikke legge på deg av å drikke proteinshake selv om du tenkisk sett går over kaloribudsjettet ditt

Anonymkode: 51ec7...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.7.2023 den 20.37):

K57

Hvem gidder å ta 1000 sit ups hver dag når det finnes bedre og enklere måter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...