AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #41 Del Skrevet 8. oktober 2024 Verste nå i sommer, var grupper på FB som har som oppgave å informere andre hundeeiere om hvor det er lov å ta med hund. Synes det er bra. Bruker samme grupper til å finne ut hvor jeg IKKE kommer til å spise eller sove. Kaller det "vinn-vinn 😉". Om flere gjør som meg, vil nok disse plassene gå konk. Bare et tips Anonymkode: 570ec...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 9. oktober 2024 #42 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Verste nå i sommer, var grupper på FB som har som oppgave å informere andre hundeeiere om hvor det er lov å ta med hund. Synes det er bra. Bruker samme grupper til å finne ut hvor jeg IKKE kommer til å spise eller sove. Kaller det "vinn-vinn 😉". Om flere gjør som meg, vil nok disse plassene gå konk. Bare et tips Anonymkode: 570ec...a52 De fleste ser vel ikke det som relevant, med mindre de er hyperallergiske og må ta særlige hensyn. Jeg kan ikke huske å ha møtt en hotellhund som ikke tedde seg gjennomsnittlig bedre enn menneskene man møter på slike steder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 9. oktober 2024 #43 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Verste nå i sommer, var grupper på FB som har som oppgave å informere andre hundeeiere om hvor det er lov å ta med hund. Synes det er bra. Bruker samme grupper til å finne ut hvor jeg IKKE kommer til å spise eller sove. Kaller det "vinn-vinn 😉". Om flere gjør som meg, vil nok disse plassene gå konk. Bare et tips Anonymkode: 570ec...a52 Hvorfor vil du at de skal gå konk sånn at folk mister jobben sin? Du sa vel selv at det er en vinn vinn. Du kan jo bare la vær å gå dit så er det vel ikke noe problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #44 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Verste nå i sommer, var grupper på FB som har som oppgave å informere andre hundeeiere om hvor det er lov å ta med hund. Synes det er bra. Bruker samme grupper til å finne ut hvor jeg IKKE kommer til å spise eller sove. Kaller det "vinn-vinn 😉". Om flere gjør som meg, vil nok disse plassene gå konk. Bare et tips Anonymkode: 570ec...a52 Kan avkrefte dette. Jeg har drevet fjellstue, hotell og restaurant de siste 10 årene. Det å være hundevennlig har løftet økonomien begge stedene. Det er nok veldig få som deg. Istedenfor hunderom hadde vi allergirom. Anonymkode: 7a6f9...7fb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #45 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 6.10.2024 den 19.31): Hvis du ikke har lært hunden å være alene bør du kanskje vurdere om du er egnet til å være hundeeier. Anonymkode: c0d6c...271 Det handler ikke om at hunden ikke kan være alene, men at eiere ikke lar hunden være alene i tilfelle brann. Anonymkode: 7e52a...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 9. oktober 2024 #46 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 6.10.2024 den 19.31): Hvis du ikke har lært hunden å være alene bør du kanskje vurdere om du er egnet til å være hundeeier. Anonymkode: c0d6c...271 Separasjonsangst er visstnok ofte arvelig og ikke nødvendigvis resultatet av at eieren ikke har trent på at hunden skal være alene. Dessuten er det i følge en atferdsspesialist jeg kjenner også mange hunder som fint kan være alene på steder de kjenner, men som trenger tid og trening på å bli trygg på nye steder, som for eksempel et hotellrom. Så jeg tror du bommer litt med denne kommentaren. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #47 Del Skrevet 10. oktober 2024 Vulpes skrev (9 timer siden): Separasjonsangst er visstnok ofte arvelig og ikke nødvendigvis resultatet av at eieren ikke har trent på at hunden skal være alene. Dessuten er det i følge en atferdsspesialist jeg kjenner også mange hunder som fint kan være alene på steder de kjenner, men som trenger tid og trening på å bli trygg på nye steder, som for eksempel et hotellrom. Så jeg tror du bommer litt med denne kommentaren. Faktisk tyder all forskning på at separasjonsangst ikke blir forårsaket av eier. Veldig mange eiere tar på seg skylden for at hunden har utviklet separasjonsangst, men ingen forskning tyder altså på det. Så jeg er helt enig med deg. Og synd at slike holdninger fortsatt henger igjen hos mange. Anonymkode: 279e5...39e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #48 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Faktisk tyder all forskning på at separasjonsangst ikke blir forårsaket av eier. Veldig mange eiere tar på seg skylden for at hunden har utviklet separasjonsangst, men ingen forskning tyder altså på det. Så jeg er helt enig med deg. Og synd at slike holdninger fortsatt henger igjen hos mange. Anonymkode: 279e5...39e Enig! Dette gjelder for andre ting også. Jeg har en hund som er veldig selvstendig, kombinert med et høyt jaktinstinkt. Hunden kan følgelig ikke gå løs. Jeg trener med hunden hver eneste dag og er aktiv i flere hundesporter, likevel får jeg nedlatende kommentarer fra gubber som "har hatt hund i 30 år" som skal fortelle meg at "du må da lære hunden å komme på innkalling". Jeg er utdannet hundetrener og har vært instruktør i årevis, men likevel syns de at de har noe å lære meg.. Hunden KAN komme på innkalling, men jeg vet at jaktinstinktet hans er så sterkt at han er ikke til å stole på når det tar over. Veldig irriterende med sånne kommentarer. Anonymkode: 988ef...4df 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå