Gå til innhold

Hvorfor bidra i samfunnet? (Bitter og evig singel mann)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gjennom tidene ble folk med på å bygge opp en samfunnstruktur fordi de fikk noe igjen for det. Det er dette og ingenting annet som gjorde at løse grupper fant sammen og etablerte seg. Og det er når mange nok ikke får noe tilbake at strukturen rakner. Slik som romerriket på slutten hvor folk flest var så tung beskattet at til slutt var det ingen vilje til å holde barbarene tilbake.

Man må alltid spør seg i livet "What's in it for me?". 

Anonymkode: a1e5e...8d8

Joda men selv ikke da Romerriket brøt sammen var det folk som seriøst mente at staten skulle skaffe dem dame.

Anonymkode: d21c7...2b0

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Dette var en veldig ærlig post. Jeg er sikker på at veldig mange, både kvinner og menn kjenner seg igjen og vil signere at det gjelder dem også.
Datingappene har gjort oss overflatiske. Vi har sluttet å bli kjent med folk. Vi avviser folk om de ikke oppfyller overflatiske kriterier som du skriver. Før var datingmarkedet bygda, nærbutikken, jobben eller felles vennekrets. Nå er det hele landet. Før måtte vi bli kjent med de få vi hadde å velge mellom før man kunne avvise. Nå er det så mange å velge mellom at man selvfølgelig lager seg tåpelige liste for høyde, vekt og karriere for hvem man skal gå videre med, og avviser de andre uten å ofre dem en tanke. Da blir mange stående igjen og ikke får vist hvilken personlighet de er.

Jeg tenker det er viktig at du ser denne forskjellen. Det er ikke at DU ikke er bra nok. Det er at du ikke slipper til for å vise din person. Kvinner flokker seg rundt de høye mørke perfect image mennene, som fluer rundt limremsa. Mannfolka gjør akkurat det samme rundt de perfekte ytre kvinnene. Det er derfor akkurat like mange kvinner der ute som ikke har det perfekte profilbildet eller den supre karrieren, som også føler seg forbigått av alle.

Problemet er at dere ikke finner hverandre. Og blir kjent!! Det er da man ser det perfekte, bak det uperfekte. 

Og et spørsmål? Tar du kontakt kun med de vakreste kvinnene, eller ønsker du å se personen bak noen kilo ekstra? Sveiper du profilbilder eller forsøker du å bli ordentlig kjent med noen?

Ønsker deg masse lykke til videre. Jeg tror både du og andre lykkes i å finne sin rette om vi går tilbake til "gammeldags dating". Og det er fortsatt mulig å gjøre. Kast Tinder og henvend deg på gamlemåten.

Anonymkode: 1dfc1...324

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Å herregud så utrolig dumt og naivt sagt

Anonymkode: efaa0...035

Neida. Dette var en kommentar med mye ærlighet og litt humor. Kanskje jakter TS selv det overperfekte. Kanskje har han også en liste med for store krav.

Anonymkode: 1dfc1...324

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Joda men selv ikke da Romerriket brøt sammen var det folk som seriøst mente at staten skulle skaffe dem dame.

Anonymkode: d21c7...2b0

Litt på siden av trådens tema, men tror det hadde ført til særdeles sterke reaksjoner hos romerne dersom keiseren hadde gått inn for å avskaffe slavehandelen ...

Anonymkode: 6df22...857

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må slanke deg og komme i form. Få selvtillit. Slutt å å sitt på ræva og trykk på tastaturet. Damer vil ha en sjarmerende, blid og aktiv handyman! En mann som holder ut i senga lengere enn 1 min. 
ingen vil ha en sur,bitter,fet,lat,ingen kunnskap og gamer hele dagen.

Anonymkode: fa170...378

• Hjerte 1
Gjest Inverto
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ingen vil ha en sur,bitter,fet,lat,ingen kunnskap og gamer hele dagen.

Anonymkode: fa170...378

Jeg skjønner poenget ditt.....men tro meg, slike damer finnes xD

AnonymBruker
Skrevet

Vi blir hyperfokusert på det vi ønsker og ikke har. Typisk menneskelig natur. 
Du er hyperfokusert på å få dame og høste goder som en mann. Enkelte kvinner er hyperfokusert på å ikke ville ha mann eller barn, kun reise f.eks. Du har skapt din egen boks og tror at sånn er det for det er sånn du opplever det, men du er EN mann på denne jorda. Vi er alle hyperfokusert på vårt. Vi er ikke garantert noe her i livet, vi har ingen menneskerett til det du ønsker. Er så lei av denne mentaliteten "men hva med meg", du graver deg selv et høl. Er en grunn til at vi får beskjed om å jobbe med oss selv. Har måtte jobbe med meg selv siden jeg var 4år og ville ta selvmord, hele livet har handlet om å skape min egen lykke og ikke fokusere på ting rundt meg, ta en dag av gangen for neste er ikke garantert at jeg makter engang. 
Jeg hatet livet og ville dø fra tidlig alder, likevel fikk jeg alltid mange venner og gutter ville alltid ha meg som kjæreste for jeg "var så pen", hørte alltid det... Jeg var alltid så pen jeg, kan du tenke deg hvor drit lei jeg ble av å høre det? Så bare fordi jeg var pen så skulle jeg være fornøyd i livet. Jeg er så jævlig lei av hvor utseendefokusert vi er her i verden! Jeg har bare en alvorlig psykisk lidelse jeg må leve med resten av livet. Jeg må hvert minutt minne meg selv på hvor heldig jeg faktisk er, at jeg er heldig som lever, jeg må minne meg på hvem som er glad i meg, for jeg havner fort i mitt eget selvlagd høl hvor jeg virkelig hater verden, jeg hater mennesker. Jeg har vært i x år i terapi, kunne endelig slutte noen år tilbake, for jeg sitter med alle verktøyene og hver dag er en dag jeg må både jobbe med meg selv og jobbe hardt i mot meg selv. 
Jeg forstår frustrasjonen din, jeg forstår du føler det er umulig... Vi er alle mennesker på denne jorda med sitt, alle føler på noe, alle har sine kamper. Fuck samfunnet da, drit nå i det, hvorfor fokusere på det? Fokuser på deg selv. Det er ingen sin jobb å fikse deg og dine problemer. Du tror kanskje at så lenge du får dame og barn så blir alt bra, du er jo ikke garantert et bra liv for det. Så dør kona di da, eller barna dine, eller får sykdommer som blir din byrde for resten av livet. Alt kan skje, ingen er skjermet her i livet. "stygge" og "feite" gifter seg jo og får barn hele tida, skjønner ikke hvor du har det fra at det ikke skjer. Eneste som kan gjøre noe med din situasjon er deg. Tinder??? Skal være jævlig heldig å finne noen der uansett om du er pen eller stygg. Kjenner 1 som har funnet sin kjærlighet der og de begge går under "stygge" etter samfunnet standard på "beauty". Har ei venninne som er super pen og hun har seriøst verdens dårligste flaks når det kommer til kjærlighet (Nei, hun velger absolutt ikke badboys, han ene var til og med jomfru og "nerd", endte fortsatt med å være et rasshøl..).

Om en ting ikke funker, nei vel, skrap det, gå videre. Er lov å sutre litt til tider, bare ikke la det bli hele personligheten din for det er hvert fall turn off for alle. Utstråling har sykt mye å si. Kjenner noen menn som syter mye og de er de siste som tiltrekker seg noen som helst. De som får noe er de som faktisk gjør noe. Du kan ikke bare sitte passiv på telefonen og tro at den rette dukker opp der hele tiden heller. Noen ganger er det bare ikke den rette tiden heller. Du kan heller ikke sitte der og ikke ta vare på deg selv og fortjente noen i retur som gjør det for de to livstilene passer ikke sammen uansett. Ser en haug av "feite" menn som har altfor høy standard til damer (de skal være trente, store pupper, smal midje, stor rumpe, perfekt hud, perfekt langt hår, blablabla), alle bortsett fra de vet at det ikke skjer. 

kom deg ut av bobla di, fokuser på det positive i livet ditt når du havner i det kjipe hølet ditt. Du har spart opp penger? Det er jo dritbra! Tenk på alle som sliter med å få deg til å gå rundt i disse dager! Føler du deg feit? Så legg om kostholdet og begynn og tren da vel, du vil føle deg 1000x bedre bare av det. Hadde du blitt tiltrukket av en kvinne som hadde samme tankegangen som deg? Da jobber du med tankegangen din! Finn løsninger, ikke bare legg på problemer og sitt i dritten.
Trenger du å syte mer, få deg en terapeut/psykolog o.l, ikke noe skam i det. Faktisk jævlig sexy med menn i terapi, det viser at de tar dritten sin på alvor og ikke bare kommer til å bruke deg som en emosjonell dørmatte. 

Anonymkode: f3ee6...fb2

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2023 den 2.00):

Ja, jeg vet dette høres bittert ut og det er det.

Stiller meg dette spørsmålet ofte. Hvorfor bidrar jeg egentlig til et samfunn hvor jeg aldri får oppleve noen av pluss-sidene ved det?

La oss være ærlige; et menneske som aldri opplever kjærlighet, anerkjennelse og intimitet fra et annet menneske vil slite med å finne mening med noe som helst. Det er de mest naturlige behovene vi har. Hvis man ikke trenger noe slikt er man unormal og sær, da de aller fleste har disse behovene.

Kvinner kan få dette i form av en partner og barn. De kan bestemme helt selv om de vil ha disse tingene. Mulighetene er så mange. Menn må gjøre seg fortjent til dette ved å ha høy status, være kjekk eller ha flere egenskaper. De må kunne vise til noe for å få oppleve disse naturlige behovene.

For oss menn som er helt vanlige, eller under middels, er det nesten ikke mulig å oppnå. Vi blir oversett om vi tjener under en viss grense, er skallet eller overvektig, eller ikke har noe spesielt å bidra med. Det er ALDRI nok å være seg selv.

Mange unge menn i dag sliter med å ikke strekke til, og mange tar selvmord. Og det syns vi som samfunn er helt ok? Det er rett og slett logisk at man ikke klarer å leve om man ikke får dekket naturlige behov. Faktisk veldig forståelig.

Det er typisk at man får rådet om å jobbe med seg selv, men det er vanskelig å gro ut håret når man har mistet det, eller vokse og bli 1.85 som voksen. Det er heller ikke lett å ta høyere utdannelse som voksen, eller å plutselig skulle tjene flere hundretusener mer i året.

Jeg hater ikke kvinner på noen måte, jeg bare misliker sterkt hvordan samfunnet vårt er blitt. Internett var starten på elendigheten, med smarttelefonen og sosiale medier som etterfølgere. Datingapper som Tinder var dødsstøtet.

I min foreldregenerasjon ble hvem som helst fedre og var i forhold. Det er ikke tilfellet lengre. Vi skaper et samfunn med stadig flere frustrerte menn som ikke strekker til.

I årevis har jeg spinket og spart til et potensielt familieliv i fremtiden, men så innser jeg at det tikker mot 40 og at løpet er kjørt for lengst. 40, feit og ferdig osv.. Det jeg føler på nå er at jeg ikke vil bidra i et samfunn hvor skattepengene mine går til barna til alfa-mennene og damene som aldri ville ha meg.

Anonymkode: df7af...c39

Dette høres ut som det man kaller et negativt tankemønster og negative leveregler, som har kjørt seg helt fast hos deg.

Kun én person kan endre det, og det er deg. Det finnes ikke en magisk pille som fikser det. Du må ville endre det, og gjøre jobben.

Det finnes en kvinne for alle. Det finnes en mann for alle. Evolusjonen har bestemt at kun de genene og trekkene som er verdt å samle på skal føres videre. Uavhengig av art. Noe slags paringsrituale må man inngå i. Man må rett og slett bruse med de fjærene man har.

Jeg er (snart) 40, feit og ferdig. Har til og med fått en sykdom etter covid vaksinen som gjør at jeg legger på meg og kan ikke gå ned i vekt. Har vært singel i 10 år. Ingen har villet ha meg. 

Ved en ren tilfeldighet møter jeg HAN. Han står der plutselig, og for en eller annen grunn så vet kroppen min at han hører jeg til. Det er som magneter. Denne mannen hadde sin peak for 20 år siden. Trent, nyutdannet, fotballspiller i eliteserien, hår på hodet, selvtillit, verden for sine føtter. 

Livet skjer oss alle. Han er nå skilt, barn, slapp, tynn i håret, lite nettverk, kjedelig jobb, alene.

Men så står vi der. Ser på hverandre med det største smilet. Og bare føler oss hjemme, rett og slett. Han står der, tett inntil meg, jeg lener meg inntil han. Og vi velger å bli kjent på nytt, sånn som vi er i dag.  Ingen av oss vet hvor dette vil ende, men den sjansen må man ta.

Den som intet våger intet vinner. Husk det.

Anonymkode: 5074a...3ae

• Liker 5
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med alle de single damene som ikke er på øverste hylle, vil du ha noen av dem? 

Eller forventer du å velge akkurat der du vil? 

Anonymkode: 33936...ca2

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2023 den 4.43):

Uff, jeg synes synd på deg, ts. Ikke fordi du er evig singel, men fordi du har hengt deg opp i en falsk «sannhet» som gjør deg deprimert og motløs. Bruk en del av pengene du har spart på å skaffe deg hjelp til å bli kvitt disse tvangstankene! 

Og se deg rundt. Tenk først gjennom alle du kjenner eller vet om. Alle menn i din generasjon (slutten av 30-åra). Hvor mange har eller har hatt en partner? Er det sånn at alle er enten veldig kjekke og/eller veldig rike, som du skriver? Ingen av de vanlige mennene har/har hatt partner? Skriv en liste! 

Når du er ferdig med det, ta deg en tur til dit det ferdes mye folk. Hovedgate, kjøpesenter, matbutikk. Nå skal du se på alle parene i din generasjon du ser. Se godt på mennene. Er de alle sammen over 185, slanke og kjekke? Hvis nei, tror du alle er rike? 

Bevisenr for at du tar feil, er rett for øynene dine.

Du må ikke tro på alt du leser på nett. Mye av dette incel-våset er fra USA. Det er et HELT annerledes samfunn enn vårt, det bl a personlig økonomi betyr mye mer enn her fordi samfunnet har så dårlig sikkerhetsnett. Kvinner som vil ha barn må gjerne være hjemmeværende noen år pga dyre barnehager og lange arbeidsdager og korte ferier, samt kort foreldreperm. Samt at de trenger gode jobber for å ha helseforsikring. Dermed blir mannens inntekt svært viktig på en helt annen måte enn her i landet.  

Du kan også tenke på at utseende har en helt annen starus i USA også. Sammenlign f eks amerikanske  tv-serier og filmer med britiske og andre europeiske…se hvor mye mer vekt de amerikanske har på overfladisk skjønnhet.

Så mye av det du tror på, stemmer ikke her.

Det med ar det er så lett for kvinner… Jeg foreslår at du åpner øyne og ører. Kjenner du noen single kvinner? Kjenner du noen kvinner godt? Spør dem.

Anonymkode: e1285...9c4

Veldig flott svar!

Vil legge til, TS, har du vurdert SoMe detox? Ikke fordi jeg tror du er avhengig, men man blir gærn i hodet av å scrolle. 

Hvis du bruker en del apper/store plattformer, (eller subreddits), ta en pause. Bruk internett slik du gjorde før SoMe/Reddit/Youtube. 

Jeg for eks blir helt matt og rett og slett fiendtlig av å se hvor dumme og kranglete folk er på for eks Twitter, Reddit og Facebook, og har kuttet det ut. Nekter å bruke TikTok, og innimellom går det mange måneder mellom KG bruken fordi jeg blir sprø av folk. 

Anonymkode: 393a6...6d3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Du bør lete etter rimelig skakkjørte individer for å finne en 25-åring som vil være kjæreste med en 50-åring, gitt. Og med litt ekstra drass (søplete kvinnesyn og dysleksi) blir det ikke akkurat lettere...

Men deg om det.

Anonymkode: 22ff7...aac

Typisk. Meg: oppfordring til å grave litt i et aktuelt tema. Svar: uriktige, usaklige og personlige angrep. Og DERFOR kan ikke menn lytte til kvinner hva relasjonsråd angår. 

• Nyttig 1
Skrevet
9 hours ago, viren said:

Hvordan det er å være mann? Cry me a river. En av fem norske kvinner har blitt voldtatt. En av fire norske kvinner har blitt utsatt for partnervold. Kvinner tjener fremdeles mindre enn menn. Kvinners helse nedprioriteres både i forskning og i møte med helsevesenet. Kvinner kan ikke gå trygt på gata om kvelden. Jeg kaster seriøst opp i munnen når det kommer til menn som sutrer over hvor hardt det er å være mann. Det er faen så enkelt å være mann. Du behøver bare være høvelig oppegående, oppføre deg rimelig greit og klare å plukke opp dine egne sokker. That's it. 

Den dagen slike menn slutter med de kvinnefiendtlige holdningene sine og heller oppfører seg som normale folk vil det plutselig gå mye enklere for dem også på dating-markedet. Men som jeg skrev tidligere - det krever jo bittelitt mer enn å sitte hjemme og skrive sutrende innlegg om hvor fælt det er å være mann og hvor dumme kvinner er som ikke vil være sammen med en. 

Jeg kjenner faktisk ikke en eneste oppegående mann som har vært singel mesteparten av livet sitt. Kvinner er så lite kravstore at greier ikke en mann å få seg en dame så er det MYE å jobbe med.

Enig. Dette med voldtekt og partnervold er ille. Og jeg har også fått med meg det du sier angående medisinsk forskning: typiske kvinnerelaterte plager blir ikke prioritert. Dette er selvsagt helt uakseptabelt!

Jeg personlig er også litt overrasket over folk som ikke klarer å finne seg en partner. Men i og med at det er såpass utbredt, er det verdt å grave litt dypere i det. Og ikke hoppe på alt for enkle forklaringer. Vi, som medlemmer av samme samfunn, er tjent med å løse disse problemene. Det kan jo ikke være slik at fordi vi har "problem A" kan vi ikke snakke om "problem B"

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Nei med et større spekter av folk mener jeg, ser motbevisninger på ting du og andre her påstår hver eneste gang jeg snur meg for å studere dem rundt meg. Noen ganger har du rett, men skal du ignorere resten av verden? Å om så, det at du har valgt å se ting fra et dystert og magert ståsted skal ikke gå utover noen andre, putte folk i ensomhet i frykt for å ikke være god nok. Du isolerer dem med å mentalt bryte dem ned over ting som ikke en  gang stemmer. Å det syns jeg du burde skamme deg over, flere her å. 

Jeg bryr meg ikke hvem du vil ha, så lenge den du vil ha vil ha deg såklart. Men jeg bryr meg om at du overdriver sånn inni granskauen og gjør andre menn ekstreme og ulevelige å være med. Jeg påpeker dine preferanser for å vekke sinnet dit fra hvor dobbeltmoralsk du er idet du prøver å få kvinner, en mega stor gruppe fylt av individer, til å bli noe mange mange av oss ikke er. 

Det overrasker meg at du er i akademia, det gjør det, beklager. 

Anonymkode: 8be6c...94f

Jeg forstår ikke hva du mener. Dystert og magert? Putte folk i ensomhet? Jeg isolerer folk ved på bryte dem ned? Dette er jo klassisk og typisk hersketeknikk. Jeg deler mitt perspektiv og jeg er genuint kritisk til denne konfliktorienterte, fjerde feministiske bølgen vi er vitne til (som sikkert er et resultat av de jævla asshole-mennene som er årsak til metoo). 

Det å være ekstrem og ulevelig å være med, er jo slett ikke noe jeg ønsker. Respekt for andre ligger alltid til grunn for meg. Men jeg kan jo ikke være enig om jeg ikke er enig, skjønner du? 

AnonymBruker
Skrevet

Her er løsningen for deg; Thailand! Kone og unger på et blunk. 

Anonymkode: c1903...6f5

Skrevet

Du er som du er 

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, er i slutten av 30-åra. Og er slank fordi jeg trener og tar vare på kroppen min. Alle forblir slanke hvis de gjør det- handler bare om trening og kosthold. At man bikker 40 er ikke noen unnskyldning for å "ese" ut. Brukte det bare som et begrep for å illustrere at løpet var kjørt.

Anonymkode: df7af...c39

Ja, der har vi det. Du synes selv at du er så fin at du skal ha miss Bikini Fitness.

Her er tingen: Du er ikke i kategorien menn som miss Bikini Fitness vil ha. Hvis du legger "slank og veltrent" som en ting du bare MÅ ha i ei dame, så har du allerede valgt bort store deler av den kvinnelige befolkningen.

Du sitter igjen med utvalget "slank og veltrent" og du vil vel heller ikke ha noen eldre enn deg, så du går for maks 35 år.

Og så vil du vel heller ikke ha en med kronisk sykdom, som diabetes, eller en som er handicapped?

Og så er du sikkert opptatt av et pent ansikt også?

Hva med barn fra tidligere forhold, er du villig til å ta en dame med to-tre barn?

Og denne dama som oppfyller alle dine krav skal være ledig på markedet, og du skal klare å treffe henne, og hun skal tenne på deg...

Så sitter du og er bitter fordi "ingen vil ha meg, kvinner stiller urimelige krav". Nei, se deg selv i speilet, og innse at den med urimelige krav er deg.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Alle menn kan få dame men når alle menn bare vil ha perfekte modeller på max 25 år så er det selvfølgelig sånn at de fleste ikke får det, for stor konkurranse rett og slett. Senk kravene og du vil få deg dame på dagen😊

Anonymkode: 23372...994

Tror du ikke disse damene har krav?

Skrevet
viren skrev (11 timer siden):

Hvordan det er å være mann? Cry me a river. En av fem norske kvinner har blitt voldtatt. En av fire norske kvinner har blitt utsatt for partnervold. Kvinner tjener fremdeles mindre enn menn. Kvinners helse nedprioriteres både i forskning og i møte med helsevesenet. Kvinner kan ikke gå trygt på gata om kvelden. Jeg kaster seriøst opp i munnen når det kommer til menn som sutrer over hvor hardt det er å være mann. Det er faen så enkelt å være mann. Du behøver bare være høvelig oppegående, oppføre deg rimelig greit og klare å plukke opp dine egne sokker. That's it. 

Den dagen slike menn slutter med de kvinnefiendtlige holdningene sine og heller oppfører seg som normale folk vil det plutselig gå mye enklere for dem også på dating-markedet. Men som jeg skrev tidligere - det krever jo bittelitt mer enn å sitte hjemme og skrive sutrende innlegg om hvor fælt det er å være mann og hvor dumme kvinner er som ikke vil være sammen med en. 

Jeg kjenner faktisk ikke en eneste oppegående mann som har vært singel mesteparten av livet sitt. Kvinner er så lite kravstore at greier ikke en mann å få seg en dame så er det MYE å jobbe med.

Spørs hva du regner som oppegående?

Skrevet
Agaton skrev (På 6.7.2023 den 8.41):

Og for guds skyld: ikke lytt på råd fra kvinner. 

For guds og alles skyld: dont procreate. 

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, Kaudervelsk said:

For guds og alles skyld: dont procreate. 

Hvorfor ikke? Fordi da må du håndtere mennesker som ikke er enige med deg? Fordi da får vi flere mennesker som ikke ønsker at andre skal definere hvordan de skal leve livene sine, og som ikke gidder å leve det middelmådige livet du lever?  Bare fortsett, du. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...