Gå til innhold

Hvorfor bidra i samfunnet? (Bitter og evig singel mann)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke positivt at hvem som helst kunne få barn før i tiden. Det var utrolig mange elendige foreldre som aldri burde ha fått barn.

Anonymkode: d9bba...367

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer tjener lite og er overvektig. Men han er ikke en bitter sutrebaby som mener å ha en kjæreste er en menneskerett, eller skylder på alle andre for sine egne miserable valg.

Tror du må jobbe med deg selv.

Anonymkode: ec579...9c4

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg bor i en blokk, i en by. Halve huset er single mennesker av begge kjønn i alderen 30-45 år. De fleste av dem er kvinner, så det er lite som vitner om at kvinner har det så lett på datingfronten. Ingen av de single har barn.

Anonymkode: f92a1...979

Dette er helt sikkert kvinner som ønsker/velger å være single, ikke fortell meg at kvinner ikke kan skaffe seg en mann eller kvinne hvis de går inn for det.

Anonymkode: c8d0e...11a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er helt sikkert kvinner som ønsker/velger å være single, ikke fortell meg at kvinner ikke kan skaffe seg en mann eller kvinne hvis de går inn for det.

Anonymkode: c8d0e...11a

Samme med menn

Anonymkode: 8be6c...94f

• Liker 9
Skrevet

Hvilken dame kunne du tenke deg, da?

Tror du overvektige damer med korte, tykke bein og potetnese har en kø av menn som står rede til å tilby henne gullring på fingeren, hus og to barn?

Du må se etter en partner som er like stygg som deg eller litt styggere, og gå inn for å gjøre henne glad. Se etter en med positive egenskaper.

Er ene puppen hennes litt større enn den andre? Elsk henne uansett, begge puppene er gode å ta på. Så elsker hun skalletheten din, og sier skallete menn er sexy.

Går du derimot etter miss Fitness med botox og akrylnegler, så vil hun selvsagt avvise deg.

• Liker 11
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Du er nødt til å klare å finne glede i livet ditt. Det er svært mange kvinner som velger å være single, fremfor å leve i dårlige forhold.  Statistikk viser også at enslige kvinner er mye mer lykkelige og lever mye lengre enn enslige menn. Kvinner er spesielt gode på sosiale nettverk, og på å dyrke egne hobbyer. 

Anonymkode: 59d3e...d06

• Liker 2
  • Nyttig 10
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud gå ut døra å prat med folk. Slutt med ekstremist tullet. Du av alle er en føkkings voksen mann på snart 50 som bare vil ha noen under 25, kan ikke akkurat sitte å peke fingeren 😂 

Snakke med folk? Lytte og være enig med deg, mener du kanskje? Jeg har snakket med mange mennesker. Kvinner og menn. Folk i business og akademia. Og her er jeg altså.  Men seriøst: dykk litt ned i temaet. Ikke behov for "rett eller galt". Ikke noe offerrolle. Bare være litt nysgjerrig på hvorfor det er så mye frustrasjon blant mange menn i dag. Kikk også på psykiske problemer. Sjekk gjerne også noe så kjipt som selvmordsstatistikk. Det er simpelthen ikke konstruktivt å innta dette "skjerp deg" perspektivet. 

Hva meg angår: jeg har gjort et poeng av å spørre hvorfor jeg skal velge en dame på 40 (som vil ha barn) dersom jeg kan velge en på 25 (som vil ha barn). Konvensjonene som vi er sosialisert inn i de siste tiårene, peker på at jeg må velge hun på 40. Og disse konvensjonene driter jeg i, fordi de kun er konstruksjoner av en politisk og filosofisk retning jeg ikke identifiserer meg med. Og da er jeg umiddelbart pedofil og en som utnytter damer. Dette skal jeg altså lytte til? Og til syvende og sist: det er jo ikke jeg som velger dama. Det er hun som velger meg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gjennom tidene ble folk med på å bygge opp en samfunnstruktur fordi de fikk noe igjen for det. Det er dette og ingenting annet som gjorde at løse grupper fant sammen og etablerte seg. Og det er når mange nok ikke får noe tilbake at strukturen rakner. Slik som romerriket på slutten hvor folk flest var så tung beskattet at til slutt var det ingen vilje til å holde barbarene tilbake.

Man må alltid spør seg i livet "What's in it for me?". 

Anonymkode: a1e5e...8d8

De aller fleste k Norge får da mer tilbake i velferdsgoder enn de bidrar, rakket være oljepengene.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Agaton skrev (18 minutter siden):

Snakke med folk? Lytte og være enig med deg, mener du kanskje? Jeg har snakket med mange mennesker. Kvinner og menn. Folk i business og akademia. Og her er jeg altså.  Men seriøst: dykk litt ned i temaet. Ikke behov for "rett eller galt". Ikke noe offerrolle. Bare være litt nysgjerrig på hvorfor det er så mye frustrasjon blant mange menn i dag. Kikk også på psykiske problemer. Sjekk gjerne også noe så kjipt som selvmordsstatistikk. Det er simpelthen ikke konstruktivt å innta dette "skjerp deg" perspektivet. 

Hva meg angår: jeg har gjort et poeng av å spørre hvorfor jeg skal velge en dame på 40 (som vil ha barn) dersom jeg kan velge en på 25 (som vil ha barn). Konvensjonene som vi er sosialisert inn i de siste tiårene, peker på at jeg må velge hun på 40. Og disse konvensjonene driter jeg i, fordi de kun er konstruksjoner av en politisk og filosofisk retning jeg ikke identifiserer meg med. Og da er jeg umiddelbart pedofil og en som utnytter damer. Dette skal jeg altså lytte til? Og til syvende og sist: det er jo ikke jeg som velger dama. Det er hun som velger meg.

Nei med et større spekter av folk mener jeg, ser motbevisninger på ting du og andre her påstår hver eneste gang jeg snur meg for å studere dem rundt meg. Noen ganger har du rett, men skal du ignorere resten av verden? Å om så, det at du har valgt å se ting fra et dystert og magert ståsted skal ikke gå utover noen andre, putte folk i ensomhet i frykt for å ikke være god nok. Du isolerer dem med å mentalt bryte dem ned over ting som ikke en  gang stemmer. Å det syns jeg du burde skamme deg over, flere her å. 

Jeg bryr meg ikke hvem du vil ha, så lenge den du vil ha vil ha deg såklart. Men jeg bryr meg om at du overdriver sånn inni granskauen og gjør andre menn ekstreme og ulevelige å være med. Jeg påpeker dine preferanser for å vekke sinnet dit fra hvor dobbeltmoralsk du er idet du prøver å få kvinner, en mega stor gruppe fylt av individer, til å bli noe mange mange av oss ikke er. 

Det overrasker meg at du er i akademia, det gjør det, beklager. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser alle mulige typer menn og kvinner som har kjærester. Høye, lave, tynne, tykke, unge, gamle. Pene, mindre pene, alminnelige, hele fjøla. Nå vet jo ikke jeg noe som helst om den økonomiske situasjonen til de jeg ser på gata osv, men alle er selvfølgelig ikke rike eller har et eksepsjonelt talent. Man må finne noen i sin liga. Hva nå enn det betyr.

Jeg tror det gjelder å komme seg litt mer ut, delta på en hobby, ta et kurs osv. Og klisjeen om å jobbe med selvtilliten din da, men det hjelper. Om man viser med hele seg at man har gitt opp osv, så kommer ikke damene løpende etter deg.

Anonymkode: ae2e3...8f5

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle menn kan få dame men når alle menn bare vil ha perfekte modeller på max 25 år så er det selvfølgelig sånn at de fleste ikke får det, for stor konkurranse rett og slett. Senk kravene og du vil få deg dame på dagen😊

Anonymkode: 23372...994

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

jeg føler på nå er at jeg ikke vil bidra i et samfunn hvor skattepengene mine går til barna til alfa-mennene og damene som aldri ville ha meg.

Anonymkode: df7af...c39

Endelig har du skjønt det!

Slutt å bidra, umiddelbart. Rollen du har i  Samfunnsmodellen vi har i dag er som et skattekveg. Du eksisterer for å finansiere uføretrygden, sykepengene og lønnen til hundretusener av kvinner i offentlig sektor, hvor de gjør lite annet enn å drikke kaffe. På en travel dag tar de et par telefoner og skriver en rapport. Dersom du jobber i industri, slutt umiddelbart. La kvinnene brekke ryggen og puste inn giftig støv og avgasser. La mannen med barn og familie bo i brakkeleir, du skylder dem ingenting. Søk deg en jobb i et eller annet offentlig direktorat eller etat hvor du kan sitte i en kontorstol hele dagen, om du i det hele tatt vil jobbe, kan sikkert bli trygda du og, si du har migrene.

Penger betyr ingenting, slutt å drepe deg selv slik at de kan få kake i lunsjen. 

Slapp av, ta det med ro, drikk, bruk narkotika, dra til folk som ser stygt på deg, kjøp deg en hore, flytt til Costa Rica,  gjør hva faen du vil, det er ditt liv, nyt det, du kommer aldri til å få noe igjen for å være en anstendig menneske alikevel, det er sånn det har blitt, gi faen i hva folk tenker om deg, spesielt kvinner. 

Ingenting kommer til å bli bedre før kvinnen igjen er avhengig av mannen for sin overlevelse. De er det i dag og, naturligvis, men vi har dette vidunderlige statsapparatet som muliggjør å anskaffe mannens ressurser helt uten å en gang snakke med ham. Slutt å finansiere det.

Anonymkode: cd77f...fd0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Endelig har du skjønt det!

Slutt å bidra, umiddelbart. Rollen du har i  Samfunnsmodellen vi har i dag er som et skattekveg. Du eksisterer for å finansiere uføretrygden, sykepengene og lønnen til hundretusener av kvinner i offentlig sektor, hvor de gjør lite annet enn å drikke kaffe. På en travel dag tar de et par telefoner og skriver en rapport. Dersom du jobber i industri, slutt umiddelbart. La kvinnene brekke ryggen og puste inn giftig støv og avgasser. La mannen med barn og familie bo i brakkeleir, du skylder dem ingenting. Søk deg en jobb i et eller annet offentlig direktorat eller etat hvor du kan sitte i en kontorstol hele dagen, om du i det hele tatt vil jobbe, kan sikkert bli trygda du og, si du har migrene.

Penger betyr ingenting, slutt å drepe deg selv slik at de kan få kake i lunsjen. 

Slapp av, ta det med ro, drikk, bruk narkotika, dra til folk som ser stygt på deg, kjøp deg en hore, flytt til Costa Rica,  gjør hva faen du vil, det er ditt liv, nyt det, du kommer aldri til å få noe igjen for å være en anstendig menneske alikevel, det er sånn det har blitt, gi faen i hva folk tenker om deg, spesielt kvinner. 

Ingenting kommer til å bli bedre før kvinnen igjen er avhengig av mannen for sin overlevelse. De er det i dag og, naturligvis, men vi har dette vidunderlige statsapparatet som muliggjør å anskaffe mannens ressurser helt uten å en gang snakke med ham. Slutt å finansiere det.

... Så du mener at løsningen er å presse kvinnene ut av arbeidslivet slik at de igjen må holde ut med drittsekker som er utro, som er alkoholikere som gjerne voldtar dem og som gir faen i ungene?

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

... Så du mener at løsningen er å presse kvinnene ut av arbeidslivet slik at de igjen må holde ut med drittsekker som er utro, som er alkoholikere som gjerne voldtar dem og som gir faen i ungene?

Ja.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om ts hadde kommet seg ut av datarommet sitt, ville han ha sett utrolig mange feite, stygge og blakke mannfolk som har både partner og opptil flere barn. Det er verken vekta, lommeboka eller utseende som er avgjørende for om en mann kommer seg i forhold eller ikke.

Anonymkode: 5443f...8c2

• Liker 5
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

I årevis har jeg spinket og spart til et potensielt familieliv i fremtiden, men så innser jeg at det tikker mot 40 og at løpet er kjørt for lengst. 40, feit og ferdig osv.. Det jeg føler på nå er at jeg ikke vil bidra i et samfunn hvor skattepengene mine går til barna til alfa-mennene og damene som aldri ville ha meg.

Anonymkode: df7af...c39

Bare at du bruker uttrykk som alpha-mann tyder på at du har vært altfor lenge innendørs i et ekkokammer.

Anonymkode: 5443f...8c2

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet

Mangel på hår trenger ikke å være noe problem, om du har stil. Om du ikke gjør en innsats, og i tillegg er overvektig, har du i grunn deg selv å takke, om det ikke skyldes sykdom og det er tilnærmet umulig å gå nevneverdig ned i vekt. Man kan ikke bare spise usunt, la være å trene, ese ut og mene at man skal være bra nok som man er.

Trenger ikke å koste mye penger dette. Det er gjerne innsatsviljen og fremtoningen det står på.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
1 hour ago, Agaton said:

WHAT? Menn mer overflatiske enn kvinner? Det er rett og slett en vrangforestilling. Det er mulig at kvinner sier de er opptatt av det mer dypereliggende, slik som empati, godhet osv. Men det er et utrolig gap mellom hva de sier og hvordan de handler. Det er på grensen til absurd hvor lite du har satt deg inn i hvordan det er å være en "vanlig" mann anno 2023. Les litt, tenk litt og dropp dette konfliktorienterte feministiske babbelet. PLEASE. Eller la være. Vi menn som mestrer dette som TS ikke mestrer, vinner uansett. 

Hvordan det er å være mann? Cry me a river. En av fem norske kvinner har blitt voldtatt. En av fire norske kvinner har blitt utsatt for partnervold. Kvinner tjener fremdeles mindre enn menn. Kvinners helse nedprioriteres både i forskning og i møte med helsevesenet. Kvinner kan ikke gå trygt på gata om kvelden. Jeg kaster seriøst opp i munnen når det kommer til menn som sutrer over hvor hardt det er å være mann. Det er faen så enkelt å være mann. Du behøver bare være høvelig oppegående, oppføre deg rimelig greit og klare å plukke opp dine egne sokker. That's it. 

Den dagen slike menn slutter med de kvinnefiendtlige holdningene sine og heller oppfører seg som normale folk vil det plutselig gå mye enklere for dem også på dating-markedet. Men som jeg skrev tidligere - det krever jo bittelitt mer enn å sitte hjemme og skrive sutrende innlegg om hvor fælt det er å være mann og hvor dumme kvinner er som ikke vil være sammen med en. 

Jeg kjenner faktisk ikke en eneste oppegående mann som har vært singel mesteparten av livet sitt. Kvinner er så lite kravstore at greier ikke en mann å få seg en dame så er det MYE å jobbe med.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva skal man eventuelt gjøre da, lage seg et eget land? 

Føler man bare naturlig bidrar men å leve, spise, bo et sted. 

Neida. Det gjelder da å leve mest mulig off the grid. Lære seg å leve på minst mulig. 
Jobbe minst mulig. Glem hamsterhjulet og rotteracet. Eventuelt se på gradert eller 100% uføretrygd. Slutte å stå opp tidlig om morgenen for å hjelpe å holde hjulene i gang for andre. Aldri gjør noe uten at du får noe ut av det selv. Finnes nok av folk som har tatt den veien og enten flytter til lavkostland eller bor i camping vogner og styrer dagene og livet sitt som de vil. 

Anonymkode: a1e5e...8d8

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke finne en kvinne fra Thailand eller Filippinene? 

Anonymkode: 0f730...d07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...