Gå til innhold

Hvorfor bidra i samfunnet? (Bitter og evig singel mann)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Rosalilje84 skrev (3 timer siden):

Bor du på en mindre plass og ønsker deg en dame fra en snever gruppe? Det er et tapsprosjekt.

Takk for støtten.

Anonymkode: df7af...c39

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for støtten.

Fokuserer du kun på det negative? 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Rosakatt skrev (11 timer siden):

Fokuserer du kun på det negative? 

Det var jo hun som jeg siterte som gjør det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var jo hun som jeg siterte som gjør det.

Men svarer du på andre, mer positive ting da? Eller fokuserer du kun på de kommentarene som du kan reagere med å bli såret av? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosakatt skrev (47 minutter siden):

Men svarer du på andre, mer positive ting da? Eller fokuserer du kun på de kommentarene som du kan reagere med å bli såret av? 

Normalt at det negative tar mer plass.

Får man komplimenter av 5 personer men kritikk av 1, så er det den som setter seg.

Scorer man 2 mål i en fotballkamp, men bommer på åpent mål og mister hattricket så er det den man tenker på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Takk for støtten.

Det var ikke ment som støtte, men som realitetsorientering. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Normalt at det negative tar mer plass.

Får man komplimenter av 5 personer men kritikk av 1, så er det den som setter seg.

Scorer man 2 mål i en fotballkamp, men bommer på åpent mål og mister hattricket så er det den man tenker på.

Det er veldig sannt, det har blitt god engasjement rundt din tråd, det føles sikkert litt overveldende, når det gjelder noe så sårt i livet ditt

Kan jeg spørre, har du hatt kjæreste før? For du nevner aldri opplevd, å er du 39 år? 38? Bare det å nærme seg et nytt 🎉TALL🎉 kan jo være en krise i segselv, nærmer meg 🌪30🌪 som kvinne å det blir ikke omtalt populært 😅 Forstår at du føler 40 er ille, om du har hørt ille ting om det, du nevner 40 feit og ferdig, det har en klang i seg man husker. Men det kommer til å gå bra, å du er ikke ferdig 

Når det kommer til det å få barn, forstår jeg 40 tallet er skummelt, men serriøst, du er ikke fortapt. 

Det er noen kvinner som sikkert ser etter alfa menn, om man kan si at noen er alfa, men veldig mange om ikke de fleste er ikke med alfa menn

AnonymBruker
Skrevet

Tjen penger, betal minimalt med skatt og lev livet ditt slik du måtte ønske. Det er mer her i livet enn å være med kvinnfolk. Tusenvis av bøker, hobbyer og menn du kan bruke tiden din på. Eneste negative er mangelen på sex men det går over etter en stund. Man kan ikke savne noe man ikke har.

Anonymkode: fc356...b9a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
On 7/8/2023 at 6:39 PM, AnonymBruker said:

Ts var du undersøkt muligheten for at du er trans siden du føler deg så anderledes og deprimert og at du ikke finner plassen din i samfunnet? 

Anonymkode: 24b06...462

?

Anonymkode: ae8e8...f17

AnonymBruker
Skrevet
Rosakatt skrev (2 timer siden):

Det er veldig sannt, det har blitt god engasjement rundt din tråd, det føles sikkert litt overveldende, når det gjelder noe så sårt i livet ditt

Kan jeg spørre, har du hatt kjæreste før? For du nevner aldri opplevd, å er du 39 år? 38? Bare det å nærme seg et nytt 🎉TALL🎉 kan jo være en krise i segselv, nærmer meg 🌪30🌪 som kvinne å det blir ikke omtalt populært 😅 Forstår at du føler 40 er ille, om du har hørt ille ting om det, du nevner 40 feit og ferdig, det har en klang i seg man husker. Men det kommer til å gå bra, å du er ikke ferdig 

Når det kommer til det å få barn, forstår jeg 40 tallet er skummelt, men serriøst, du er ikke fortapt. 

Det er noen kvinner som sikkert ser etter alfa menn, om man kan si at noen er alfa, men veldig mange om ikke de fleste er ikke med alfa menn

Hatt en kort forhold tidligere (vi snakker måneder), men 11 år siden. Men det var ikke ekte kjærlighet, akkurat. Har hatt 2 andre sexpartnere, så 3 totalt. Over fem år siden sist. Sex er uansett ikke det viktigste, men nærhet både mentalt og fysisk.

Det er i underkant av tre år til jeg blir 40. Det går latterlig fort.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hatt en kort forhold tidligere (vi snakker måneder), men 11 år siden. Men det var ikke ekte kjærlighet, akkurat. Har hatt 2 andre sexpartnere, så 3 totalt. Over fem år siden sist. Sex er uansett ikke det viktigste, men nærhet både mentalt og fysisk.

Det er i underkant av tre år til jeg blir 40. Det går latterlig fort.

Okei, da har det ikke vært helt tomt. Ikke at jeg dømmer om du hadde vært det, annet enn at jeg forstår det er en sorg om man ønsker annet. Da har du jo erfaring med flørting og slikt 😊 

Er det mangel på damer å flørte med som er problemet? Er det den klassiske tinder? Er det det at du er redd for å ta sjansen? Alvorlige avslag? 

Tiden går fort hoff! Men vi får bare nyte det som er, mens det er. Gripe dagen 😅 Leser en bok hvor hovedpersonen er 27, å jeg tenker fyttikatta, jeg var jo nettop 27! Nå er jeg 29 😬 Ikke noe galt med noen av aldrene våre, det er ikke så stress som det til tider kan føles ut som. Føler med akkurat samme som 27 bare 2 dager verdt mengde med visdom ekstra og litt tydeligere rynke av å disse det jeg leser her inne som den kranglefanten jeg er. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosakatt skrev (18 minutter siden):

Okei, da har det ikke vært helt tomt. Ikke at jeg dømmer om du hadde vært det, annet enn at jeg forstår det er en sorg om man ønsker annet. Da har du jo erfaring med flørting og slikt 😊 

Er det mangel på damer å flørte med som er problemet? Er det den klassiske tinder? Er det det at du er redd for å ta sjansen? Alvorlige avslag? 

Tiden går fort hoff! Men vi får bare nyte det som er, mens det er. Gripe dagen 😅 Leser en bok hvor hovedpersonen er 27, å jeg tenker fyttikatta, jeg var jo nettop 27! Nå er jeg 29 😬 Ikke noe galt med noen av aldrene våre, det er ikke så stress som det til tider kan føles ut som. Føler med akkurat samme som 27 bare 2 dager verdt mengde med visdom ekstra og litt tydeligere rynke av å disse det jeg leser her inne som den kranglefanten jeg er. 

Ikke helt tomt. Men ingen gjensidig forelskelse eller noe. Alltid blitt avvist av de jeg har likt. Så erfaringene mine er fra tre stk som initiativ med meg. Men 5-6 år mellom hver gang jeg treffer noen er uutholdelig. Mens jeg ser alle andre stifter familie.

Jeg er ikke noen flørter av natur. Det er mye som er galt med meg også, i forhold til det å skape en kjemi. Jeg er ikke så sosial. Derfor er håpet hovedsaklig på datingapper, men det er vanskelig.

Du er da i alle fall pur ung. Skulle gjerne vært 29 igjen🙂

Takker deg for at du svarer på en forståelsesfull og fin måte😉 Skjønner at det er mange som blir provosert over måten jeg skriver på her.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke helt tomt. Men ingen gjensidig forelskelse eller noe. Alltid blitt avvist av de jeg har likt. Så erfaringene mine er fra tre stk som initiativ med meg. Men 5-6 år mellom hver gang jeg treffer noen er uutholdelig. Mens jeg ser alle andre stifter familie.

Jeg er ikke noen flørter av natur. Det er mye som er galt med meg også, i forhold til det å skape en kjemi. Jeg er ikke så sosial. Derfor er håpet hovedsaklig på datingapper, men det er vanskelig.

Du er da i alle fall pur ung. Skulle gjerne vært 29 igjen🙂

Takker deg for at du svarer på en forståelsesfull og fin måte😉 Skjønner at det er mange som blir provosert over måten jeg skriver på her.

Ingen gjensidig forelskelse 😔 Den er vond! Den uskyldige, og skyldige..spenningen. Du har vært uheldig så langt, men selv om motet ditt har fallt av åpenbare grunner så er det håp enda. Men selvsagt har du lyst til å oppleve det mange andre gjør, å du har behov for 🥺 *Digital klem*

Forstår den å være mindre sosial, apper er tryggere. Synd de er så vanskelige å ha med å gjøre for mange. Men håper du får napp. Har du sett på slike sider hvor noen bedømmer hva som kan være anderledes med noens profil? Som reddit foreksempel. Sier ikke at du skal eksponere deg, men kanskje det å se hva som går igjen der og eventuelt gjøre endringer på bilder, bio osv kan hjelpe? Kan jo være du har en direkte utsøkt profil også, men at algoritmer eller noe er din faktiske fiende her i livet. Vet du tenker det er kvinnene som er kravstore 🤭

Du er da en ung hingst du også 😁 

Åh, null problem, men kunne ønske jeg kunne gjøre mer for deg. Håper du byr litt på degselv framover, tar noen valg du kanskje har lengtet etter å ta men ikke turt? Du er en flottere mann enn du tror, om du noen gang tviler på det. Påstår jeg uten å kjenne deg, men mener det fortsatt 🤠 

Beklager for alt maset men er problemet ditt at du bare er for mye for degselv? Vet kvinner rundt deg at du er tilgjengelig? Det er jo et typisk problem du kan vurdere om stemmer 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Har lidd meg gjennom hele tråden, og gud bedre så fjollete… 11 sider hittil, nesten utelukkende innlegg fra folk som ikke forstår det åpenbare:

TS har et poeng.

Det blir stadig flere menn som "velges bort" i samfunnet. Dette er ikke et "synspunkt", det er ikke en "mening", det er ikke en "måte å se det på".

Dette er fakta underbygget av statistikk og forskning.

Og hvilket incentiv har disse mennene for å bidra?

Hvorfor skal de betale skatt for å finansiere ungene til alenemødre som ikke ville ha dem?

Hvorfor skal menn som velges bort bry seg filla om hva sure kjerringer synes om dem?

Og dersom Norge skulle havne i en situasjon der militært forsvar blir nødvendig, hvorfor skulle de risikerer å bli sprengt i filler i en grøft for en kultur der de opplever å være uønsket?

Selvoppofrelse…? 😂

Dette er helt reelle spørsmål, som den stadig økende andelen av menn som "velges bort" i stadig økende grad stiller seg.

Dette er spørsmål vi kommer til å se mer av i fremtiden.

Mye mer.

Og etterhvert kommer konsekvensene.

Bare å glede seg.

… sånn, da kan Britt-Wenche og dere andre fortsette å fokusere på hvordan dere ikke synes det er attraktivt at menn dere ikke synes er attraktive ikke gidder å oppføre seg som om dere synes de er attraktive – og andre spennende innfallsvinkler rettet mot egen navle.

Endret av ClausSaus
  • Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2023 den 2.00):

Ja, jeg vet dette høres bittert ut og det er det.

Stiller meg dette spørsmålet ofte. Hvorfor bidrar jeg egentlig til et samfunn hvor jeg aldri får oppleve noen av pluss-sidene ved det?

La oss være ærlige; et menneske som aldri opplever kjærlighet, anerkjennelse og intimitet fra et annet menneske vil slite med å finne mening med noe som helst. Det er de mest naturlige behovene vi har. Hvis man ikke trenger noe slikt er man unormal og sær, da de aller fleste har disse behovene.

Kvinner kan få dette i form av en partner og barn. De kan bestemme helt selv om de vil ha disse tingene. Mulighetene er så mange. Menn må gjøre seg fortjent til dette ved å ha høy status, være kjekk eller ha flere egenskaper. De må kunne vise til noe for å få oppleve disse naturlige behovene.

For oss menn som er helt vanlige, eller under middels, er det nesten ikke mulig å oppnå. Vi blir oversett om vi tjener under en viss grense, er skallet eller overvektig, eller ikke har noe spesielt å bidra med. Det er ALDRI nok å være seg selv.

Mange unge menn i dag sliter med å ikke strekke til, og mange tar selvmord. Og det syns vi som samfunn er helt ok? Det er rett og slett logisk at man ikke klarer å leve om man ikke får dekket naturlige behov. Faktisk veldig forståelig.

Det er typisk at man får rådet om å jobbe med seg selv, men det er vanskelig å gro ut håret når man har mistet det, eller vokse og bli 1.85 som voksen. Det er heller ikke lett å ta høyere utdannelse som voksen, eller å plutselig skulle tjene flere hundretusener mer i året.

Jeg hater ikke kvinner på noen måte, jeg bare misliker sterkt hvordan samfunnet vårt er blitt. Internett var starten på elendigheten, med smarttelefonen og sosiale medier som etterfølgere. Datingapper som Tinder var dødsstøtet.

I min foreldregenerasjon ble hvem som helst fedre og var i forhold. Det er ikke tilfellet lengre. Vi skaper et samfunn med stadig flere frustrerte menn som ikke strekker til.

I årevis har jeg spinket og spart til et potensielt familieliv i fremtiden, men så innser jeg at det tikker mot 40 og at løpet er kjørt for lengst. 40, feit og ferdig osv.. Det jeg føler på nå er at jeg ikke vil bidra i et samfunn hvor skattepengene mine går til barna til alfa-mennene og damene som aldri ville ha meg.

Uff slitsomt med sånn sutring. Du legger ansvaret over på samfunnet og bort fra deg selv. Å jobbe med seg selv betyr ikke å gro hår på hodet. Se rundt deg, masse feite Skalla menn som har familie. Det er virkelig ikke disse ytre tingene som teller mest. Såklart hjelper det å se ut som en filmstjerne å tiltrekke seg en partner, men se rundt deg de første kvinner og menn ser helt vanlige ut. Les om external vs internal locus of control. Du er din egen lykkes smed. Ikke tenk at du skal sitte passiv og FÅ. Du må jobbe for det som alle andre. Og det var masse single menn og kvinner før også.

Anonymkode: 17b96...19d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosakatt skrev (22 minutter siden):

Ingen gjensidig forelskelse 😔 Den er vond! Den uskyldige, og skyldige..spenningen. Du har vært uheldig så langt, men selv om motet ditt har fallt av åpenbare grunner så er det håp enda. Men selvsagt har du lyst til å oppleve det mange andre gjør, å du har behov for 🥺 *Digital klem*

Forstår den å være mindre sosial, apper er tryggere. Synd de er så vanskelige å ha med å gjøre for mange. Men håper du får napp. Har du sett på slike sider hvor noen bedømmer hva som kan være anderledes med noens profil? Som reddit foreksempel. Sier ikke at du skal eksponere deg, men kanskje det å se hva som går igjen der og eventuelt gjøre endringer på bilder, bio osv kan hjelpe? Kan jo være du har en direkte utsøkt profil også, men at algoritmer eller noe er din faktiske fiende her i livet. Vet du tenker det er kvinnene som er kravstore 🤭

Du er da en ung hingst du også 😁 

Åh, null problem, men kunne ønske jeg kunne gjøre mer for deg. Håper du byr litt på degselv framover, tar noen valg du kanskje har lengtet etter å ta men ikke turt? Du er en flottere mann enn du tror, om du noen gang tviler på det. Påstår jeg uten å kjenne deg, men mener det fortsatt 🤠 

Beklager for alt maset men er problemet ditt at du bare er for mye for degselv? Vet kvinner rundt deg at du er tilgjengelig? Det er jo et typisk problem du kan vurdere om stemmer 

Ja, kjipt å ikke oppleve det.

Det er sikkert ting jeg kan gjøre med profilen, men tenker bare at bildene er det som avgjør om det blir sveipet til høyre eller venstre.

Takk for det! Ung hingst vet jeg ikke, men😅 

Tilgjengelighet er sikkert noe jeg kan bli bedre på, men vansker med å være sosial og ikke ha noen venner kompliserer ting. Jeg hadde ikke klart å gå på byen alene eller meldt meg på noe frivillig. Tror jeg.

Du skal ikke beklage noe, for du kommer med gode råd og bryr deg!🙂

• Hjerte 1
Skrevet
ClausSaus skrev (5 minutter siden):

Har lidd meg gjennom hele tråden, og gud bedre så fjollete… 11 sider hittil, nesten utelukkende innlegg fra folk som ikke forstår det åpenbare:

TS har et poeng.

Det blir stadig flere menn som "velges bort" i samfunnet. Dette er ikke et "synspunkt", det er ikke en "mening", det er ikke en "måte å se det på".

Dette er fakta underbygget av statistikk og forskning.

Og hvilket incentiv har disse mennene for å bidra?

Hvorfor skal de betale skatt for å finansiere ungene til alenemødre som ikke ville ha dem?

Hvorfor skal menn som velges bort bry seg filla om hva sure kjerringer synes om dem?

Og dersom Norge skulle havne i en situasjon der militært forsvar blir nødvendig, hvorfor skulle de risikerer å bli sprengt i filler i en grøft for en kultur der de opplever å være uønsket?

Selvoppofrelse…? 😂

Dette er helt reelle spørsmål, som den stadig økende andelen av menn som "velges bort" i stadig økende grad stiller seg.

Dette er spørsmål vi kommer til å se mer av i fremtiden.

Mye mer.

Og etterhvert kommer konsekvensene.

Bare å glede seg.

… sånn, da kan Britt-Wenche og dere andre fortsette å fokusere på hvordan dere ikke synes det er attraktivt at menn dere ikke synes er attraktive ikke gidder å oppføre seg som om dere synes de er attraktive – og andre spennende innfallsvinkler rettet mot egen navle.

Om man vil ha en plass å bo med tak over hodet, mat i magen, et sykehus som kan lappe deg sammen ved behov, vel hva annet kan man gjøre? Jeg vet ikke om det egentlig er samfunnet sin jobb å ordne oss et kjærlighetsliv, vi er jo frie folk å må prøve å finne hverandre selv. Det er ikke bare kvinner og barn som har nytte av samfunnsstrukturen for å overleve.

Håper ts finner kjærlighet. Mener det når jeg sier det er ingen vendetta mot vanlige menn. Folk har somregel lyst til å finne noen, men vi kan ikke bestemme hvem det skal være, det må komme av egen vilje. Å selv om ts har vært uheldig betyr ikke det at han er en som ikke kan bli elsket, han kan møte noen. 

Det er ikke bare kvinner som velger, alle velger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Rosakatt said:

Om man vil ha en plass å bo med tak over hodet, mat i magen, et sykehus som kan lappe deg sammen ved behov, vel hva annet kan man gjøre? Jeg vet ikke om det egentlig er samfunnet sin jobb å ordne oss et kjærlighetsliv, vi er jo frie folk å må prøve å finne hverandre selv. Det er ikke bare kvinner og barn som har nytte av samfunnsstrukturen for å overleve.

Håper ts finner kjærlighet. Mener det når jeg sier det er ingen vendetta mot vanlige menn. Folk har somregel lyst til å finne noen, men vi kan ikke bestemme hvem det skal være, det må komme av egen vilje. Å selv om ts har vært uheldig betyr ikke det at han er en som ikke kan bli elsket, han kan møte noen. 

Det er ikke bare kvinner som velger, alle velger. 

Menn tar det meste. Bare ikke vær feit og ikke lukt for ille så er mye gjort som kvinne. Det er utelukket kvinner som er flaskehalsen her og det vil bare bli verre med årene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, kjipt å ikke oppleve det.

Det er sikkert ting jeg kan gjøre med profilen, men tenker bare at bildene er det som avgjør om det blir sveipet til høyre eller venstre.

Takk for det! Ung hingst vet jeg ikke, men😅 

Tilgjengelighet er sikkert noe jeg kan bli bedre på, men vansker med å være sosial og ikke ha noen venner kompliserer ting. Jeg hadde ikke klart å gå på byen alene eller meldt meg på noe frivillig. Tror jeg.

Du skal ikke beklage noe, for du kommer med gode råd og bryr deg!🙂

Jeg tror jeg skrev noe om det fjorten mil lenger opp i tråden, men altså: VENNER! Start der. Trenger ikke være bestevenner i morgen, men øv på sosial omgang med bekjente, med andre menn. Og damer. Gamle, unge, alle mulige sammenhenger. Prat med folk. Det er den treninga du trenger for å finne tonen også med potensielle kjærester, 

Og får du venner, eller i det minste bekjente du kan omgås, blir verden straks litt lysere. Etter hvert finner du kanskje ekte vennskap, det er også en form for kjærlighet: Eller du finner folk som kan anbefale deg, som tilfeldigvis har besøk av den litt sjenerte søstra si når du er innom og så vips…..

Anonymkode: e1285...9c4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Menn tar det meste. Bare ikke vær feit og ikke lukt for ille så er mye gjort som kvinne. Det er utelukket kvinner som er flaskehalsen her og det vil bare bli verre med årene.

Ikke vær feit, hvorfor ikke? Det er jo flere feite menn enn kvinner. 

Anonymkode: e1285...9c4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...