AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Del Skrevet 5. juli 2023 En jeg kjenner røyker hasj så og si hver dag og har gjort det i mange år. Han ble nylig stoppet i kontroll og møtte ta spyttprøve. Det var samme dagen som han hadde røyka, men han sier selv det hadde gått over 8 timer siden han hadde gjort det. Hvilken straff kan han regne med? Anonymkode: 0581a...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #2 Del Skrevet 5. juli 2023 Bot og miste førerkortet. Har han vært tatt før kan han risikere fengsel Anonymkode: 6b247...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #3 Del Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bot og miste førerkortet. Har han vært tatt før kan han risikere fengsel Anonymkode: 6b247...bbb Ok, men hvor lenge mister han evt førerkortet? Vet at det kommer litt a på hva blodprøven viser, men er det sannsynlig at den er høy på grunn av at han røyker fast, eller kan den være lav siden det hadde gått en del timer? Anonymkode: 0581a...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Del Skrevet 6. juli 2023 Håper han mister lappen for alltid. Rusmisbrukere har ingenting bak rattet å gjøre. Anonymkode: b4b32...b4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #5 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Håper han mister lappen for alltid. Rusmisbrukere har ingenting bak rattet å gjøre. Anonymkode: b4b32...b4c Javel 😅 Var igrunnen ikke interessert i din personlige mening. Anonymkode: 0581a...271 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #6 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Javel 😅 Var igrunnen ikke interessert i din personlige mening. Anonymkode: 0581a...271 Krenket fordi jeg kaller deg rusmisbruker? Det er jo det du er (og alle skjønner at det er deg selv tråden handler om, så ikke prøv deg). Anonymkode: b4b32...b4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #7 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Håper han mister lappen for alltid. Rusmisbrukere har ingenting bak rattet å gjøre. Anonymkode: b4b32...b4c Man er for helvete ikke ruset om man kjører bil 8 timer etter man har røyket hasj. Såfremt man har røyket det litt regelmessig, vil man overhodet ikke være ruset. Anonymkode: 19bb6...5c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #8 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man er for helvete ikke ruset om man kjører bil 8 timer etter man har røyket hasj. Såfremt man har røyket det litt regelmessig, vil man overhodet ikke være ruset. Anonymkode: 19bb6...5c0 Hvis man røyker hasj hver dag er man alltid ruset. Anonymkode: b4b32...b4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 6. juli 2023 #9 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man er for helvete ikke ruset om man kjører bil 8 timer etter man har røyket hasj. Såfremt man har røyket det litt regelmessig, vil man overhodet ikke være ruset. Anonymkode: 19bb6...5c0 Har du thc i blodet er du teknisk sett ruset ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #10 Del Skrevet 6. juli 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Håper han mister lappen for alltid. Rusmisbrukere har ingenting bak rattet å gjøre. Anonymkode: b4b32...b4c rusmisbruker faktisk. Det er stor forskjell på rusmisbruker og rusbruker. Skjerpings. Anonymkode: 3caff...e9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #11 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Krenket fordi jeg kaller deg rusmisbruker? Det er jo det du er (og alle skjønner at det er deg selv tråden handler om, så ikke prøv deg). Anonymkode: b4b32...b4c Haha, nei, det er ikke meg det er snakk om. Er bare veldig nysgjerrig. Anonymkode: 0581a...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #12 Del Skrevet 6. juli 2023 Jeg vet bare at de gjør om mengen THC i blodet til promille (?) og at dersom det er under 0,2 så får han ingen straff. Anonymkode: 0581a...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #13 Del Skrevet 6. juli 2023 Topsi skrev (11 minutter siden): Har du thc i blodet er du teknisk sett ruset ja AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis man røyker hasj hver dag er man alltid ruset. Anonymkode: b4b32...b4c Selv om man har det i blodet, betyr ikke det at man er ruset. Derfor greit å måle THC i promille. I Nederland MÅ man vente minst 2 timer etter røyking, eventuelt lengre om man føler det selv. Der er det lov å røyke og ulykkesstatistikken viser at med THC i blodet, kjører man faktisk penere. Alkohol dreper og ødelegger SÅ MYE mer i trafikken (og ellers) enn cannabis. Anonymkode: 19bb6...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #14 Del Skrevet 6. juli 2023 De bruker en formel for å regne det om til alkoholpromille. Vanskelig å si hvor mye det blir med opplysningene i hovedinnlegg. Jeg kjenner flere som har vært igjennom dette, og ut i fra hva de har fortalt meg angående når de sist røkte før de kjørte, så tipper jeg dette er i grenseland. Er de heldige ligger de rett under og slipper straff, eller så blir det 1 år uten førerkort, 1-2 år betinget fengsel, og en bot basert på inntekt. Ved gjennomsnitlig norsk inntekt er boten ca 50-80 tusen. Anonymkode: 9b8e0...7cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #15 Del Skrevet 6. juli 2023 Spytteprøve er bare for å se om du kan ha noe i blodet. Det er blodprøven som blir tatt i etterkant som er beviset. Tok politiet kun en spytteprøve, så har de ingen godkjente beviser og det skjer ingenting i saken. Anonymkode: 9b8e0...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #16 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Spytteprøve er bare for å se om du kan ha noe i blodet. Det er blodprøven som blir tatt i etterkant som er beviset. Tok politiet kun en spytteprøve, så har de ingen godkjente beviser og det skjer ingenting i saken. Anonymkode: 9b8e0...7cc Jo, han ble såklart sendt videre til blodprøve, men han har ikke fått svar på den enda såvidt jeg vet. Anonymkode: 0581a...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå