Gå til innhold

Er 2000kr ok pris for utdrikningslag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

2000kr er greit, avhengig av hva vi skal. Å være hjemme, uaktuelt!

Anonymkode: 49ead...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Mami53 skrev (På 5.7.2023 den 17.47):

Er brudgommen som startet gruppen og svigermoren til bruden som tok over, vi skal være hos svigermoren hele dagen svigermoren har basseng så blir bading og underholdning der. Jeg har kun møtt dem 2 ganger kjenner at det sitter langt inne å bruke 2000 kr på en dag hjemme med en hel gjeng mennesker jeg ikke egentlig kjenner. Er kun mødrene deres (bruden og brudgommen) og 3 kusiner som skal delta virker det som, da alle andre har svart at de er opptatte. Som en lenger oppe her nevner så er nok folk redde for å virke griske/gjerrige. 

Her er det noen som er for griske. Har vært med på at det koster en slik sum for utdrikningslag men da er det snakk om alkohol, gokart, fangene på fortet, inngangsbilletter, restauranter etc. Dvs flere ting ute. 

2000 for å sitte hjemme hos svigermors med henne og noen kusiner. Det høres temmelig spesielt ut. En bruds mor lager såklart maten og spanderer den. Så hva annet kan koste her? Kommer det strippere? Er en av dem Brad Pitt? 

Anonymkode: ed80e...591

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Normalt med et budsjett per p. På 1 000kr for ti år siden hvertfall. Mulig det har økt till opp mot 1 500 nå 

Anonymkode: ddfa5...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjemmemiddag med 6stk tror jeg som svigermor hadde finansiert selv. Og bedt de ta med medbrakt hvis de skal drikke utover er par glass vin til matem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hatt hjemmelaget festmiddag med dessert og mineralvann til rundt 20 venner, egenandelen ble ca200kr. Sikkert snakk om det dobbelte hvis det er snakk om catering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke betalt 2000 kr for et utdrikningslag som bare var en hjemmefest med middag og snacks nei. 

Skulle jeg betalt 2000 kr måtte det ha vært for morsomme og litt spesielle aktiviteter og slikt. 

Anonymkode: 6fe97...e57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alt for mye for bare mat og hjemmefest. Det burde være hotell eller en helt spesiell aktivitet for å ta såpass. Samt at man blir ganske sikker på å ekskludere noen med sånne priser. Det er jo gjerne ikke bare det ene utdrikningslaget det året. 

Anonymkode: 5075b...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørs jo litt på økonomien til dem som skal være med, er man en gjenge med veldig god råd og god økonomi er vel ikke 2000 så mye. Men her har vi holdt oss til 400 kr, fordi vi ikke har så mye og rutte med

Anonymkode: 56290...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mami53 skrev (På 5.8.2023 den 10.14):

oppdatering, da det kun var mor til brud, svigermor og svigersøster som viste seg å «kunne» delta så kom svigermor med en «generøs» rabatt på deltagelse, vi kunne betale 1500kr i stedet. Fortsatt ingen som meldte seg på. Håper de 4 koste seg sammen  😂

Hvis dette mot for modning er sant så stakkars bruden er det ingen av de inviterte som faktisk var venner av bruden? Hun må jo være så skuffet fordi ingen kom? Hvorfor ikke heller bare spørre hva pengene skulle dekke slik at en kunne se om det var verd det? Det kunne jo hende det var noen heidundranes planer som ikke var blitt videreformidlet…

Anonymkode: 37475...6e1

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mami53 skrev (På 5.7.2023 den 17.47):

Er brudgommen som startet gruppen og svigermoren til bruden som tok over, vi skal være hos svigermoren hele dagen svigermoren har basseng så blir bading og underholdning der. Jeg har kun møtt dem 2 ganger kjenner at det sitter langt inne å bruke 2000 kr på en dag hjemme med en hel gjeng mennesker jeg ikke egentlig kjenner. Er kun mødrene deres (bruden og brudgommen) og 3 kusiner som skal delta virker det som, da alle andre har svart at de er opptatte. Som en lenger oppe her nevner så er nok folk redde for å virke griske/gjerrige. 

Hva koster underholdningen? 

Anonymkode: 35c5a...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen priser skal aldri mer være forlover eller gå i utdrikningslag.

Anonymkode: 4cff4...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om da svogeren min var bedt i sitt første utdrikningslag, og prisen var uanstendig høy, spesielt med tanke på at mange av deltakerne fremdeles var studenter. Svoger satte seg ned og laget et nytt budsjett der han hentet inn prisene på aktivitetene de skulle ha og maten de skulle spise. Han sendte det over til forloverne og prisen ble halvert 😂 Så er nok flere som forsøker å tjene på å arrangere utdrikningslag, ja… 😏

Anonymkode: b4d95...b02

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars brud. Tenk å sitte der å ingen kommer, bare 3 familiemedlemmer. Uff.

Anonymkode: 3ef2d...19f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres svært mye ut. Sist jeg var i utdrikkingslag betalte vi 2000 hver, men dette inkluderte frokost, alkohol gjennom dagen, transport mellom ulike aktiviteter, aktivitetene i seg selv og middag hjemme hos bruden selv. Det var flere aktiviteter som koster penger (leie av lokale, utstyr og personell var inkludert i alle aktivitetene) og det var aktiviteter som vi gjorde sammen, altså ikke bare for bruden. Transporten var en partybuss full av drikke og med god musikk. 

Jeg husker at jeg i mitt stille sinn selv da tenkte at dette var dyrt, siden selve brullupet også kostet meg noen tusen i transport og gave, men i det minste så fikk vi en veldig minneverdig dag med opplevelser for alle og ikke bare bruden, i tillegg til god mat og drikke. Forloverne hadde tenkt på "alt" så vi manglet ikke noe, og det ble ingen ekstra utgifter underveis. 

Anonymkode: a1858...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...