Gå til innhold

Er 2000kr ok pris for utdrikningslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ei bekjent skal gifte seg og de skal holde utdrikningslag, moren skal holde den hos seg og der skal vi være hele dagen.  Blir servert middag og snacks igjennom kvelden har hun skrevet, men en hjemmefest koster da ikke 2000kr per person? Eller er jeg helt på jorde som synes dette er alt for stor sum de etterspør

Anonymkode: 47dc4...045

Herregud så dyrt, under 1000 bør det være

Anonymkode: 1570b...691

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2000 kroner er helt vanlig for et utdrikkingslag, men det pleier jo og være litt aktiviteter og sånn, og summen godt dokumentert. Hjemme hos moren, er moren forlover? 2000 for mat og snacks var drøyt. Og for et kjedelig opplegg. Synes du skal snakke med de andre inviterte, og evt gå sammen og spørre om og få oversikt over regnskapet. 

Anonymkode: 8610d...1b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du bør alliere deg med de andre før dere stiller spørsmål ved prisen forresten. Ikke vær den kjipe einstøingen som klager.

Anonymkode: 0f1f4...364

Merkelig holdning , noen må være den som tør å si fra

Anonymkode: 1570b...691

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg arrangerte nettopp utdrikkingslag, det kom vel på ca 900 per pers inkl. det vi dekket for bruden. Da var det et par aktiviteter alle var med på (med lunch), så avsluttet vi hjemme hos noen og bestilte fodora der alle betalte egen mat, brudens ble dekket av det som var innbetalt. Drikke gjennom dagen dekket vi selv utenom lunchen (bruden ble spandert på).

Om alt skulle vært inkludert i innbetalingen hadde det kanskje havnet på 2000 for de som spiste og drakk mest? Litt usikker. Ingen drakk masse, noen ikke annet enn brus, og maten kostet rundt 2-250 per pers, mulig 1500 hadde holdt. Syntes det var greit at folk kunne styre litt selv hvor dyrt det ble.

2000 for ren hjemmefest hørtes latterlig dyrt ut, da bør de ha leid inn gourmetkokk eller noe. Hadde droppet den settingen TS presenterer.

Anonymkode: 4fea0...978

Er moren og svigermoren som skal stå for tilberedelse av maten, så ikke noe gourmetkokk dessverre 🥲

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for dyrt. Man kjenner ikke økonomien til alle og da er det dumt å legge seg på ett slikt nivå. Jeg er vant til rundt 500kr for noe felles aktiviteter, transport. Så kommer gjerne middag ute og drikke i tillegg. Ca 1000 totalt. 

Ville sagt maks 500 for ett opplegg hjemme hos noen😅

Anonymkode: a75ba...584

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

2000 kroner er helt vanlig for et utdrikkingslag, men det pleier jo og være litt aktiviteter og sånn, og summen godt dokumentert. Hjemme hos moren, er moren forlover? 2000 for mat og snacks var drøyt. Og for et kjedelig opplegg. Synes du skal snakke med de andre inviterte, og evt gå sammen og spørre om og få oversikt over regnskapet. 

Anonymkode: 8610d...1b4

Nei set er virkelig ikke vanlig pris 

Anonymkode: 1570b...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alt for dyrt. Man kjenner ikke økonomien til alle og da er det dumt å legge seg på ett slikt nivå. Jeg er vant til rundt 500kr for noe felles aktiviteter, transport. Så kommer gjerne middag ute og drikke i tillegg. Ca 1000 totalt. 

Ville sagt maks 500 for ett opplegg hjemme hos noen😅

Anonymkode: a75ba...584

Samme har jeg tenkt. Skal være ut på høsten, så kanskje de innser innen den tid at det er helt absurd pris de har satt.  Men gidder ikke å bruke mer enn 500kr på en hjemmefest med null fast aktivitet planlagt og kun 5 familiemedlemmer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mami53 skrev (4 minutter siden):

Er moren og svigermoren som skal stå for tilberedelse av maten, så ikke noe gourmetkokk dessverre 🥲

Altså noen må bare si fra til dem! Trist for bruden at ingen kommer fordi de to har funnet ut at de er verdt 2000 pr snute

Anonymkode: eaecd...933

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000kr for å sitte hjemme hos mora til noen å drikke og spise? Hva slag utdrikningslag er dette? Høres jo litt kjipt ut til å liksom være utdrikningslag da..

Tenker dette var litt i overkant dyrt

Anonymkode: fb680...c29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei set er virkelig ikke vanlig pris 

Anonymkode: 1570b...691

2000kr kan jeg se blir vanlig/greit hvis det hadde vært en jævlig nær venninne. Men ikke noe jeg gidder å bruke på en dag med en jeg kun har møtt 2 ganger pluss familien deres hjemme i en sofa. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer til å bli en pinlig lag affære der du betaler mer enn en helaften på byn nærmest for hjemmelaga mat og nada mer.

Anonymkode: 31932...d29

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iNord skrev (12 minutter siden):

er det ikke en forlover for bruden? er jo den sin jobb å arrangere noe slikt. takk nei med god samvittighet, og heller kos deg i bryllupet!

Er svigermoren til bruden som er forloveren. Virker ikke som om paret har så mange nære venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg satt spørsmål ved hva de 2000 inkluderer. Er det bare mat og hjemmefest forsøker de nok å tjene en noen tusen på dette.

Anonymkode: 4e0d5...e72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mami53 skrev (4 minutter siden):

Er svigermoren til bruden som er forloveren. Virker ikke som om paret har så mange nære venner. 

oki, da får de ha en familiesammenkomst da. hadde ikke gått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei set er virkelig ikke vanlig pris 

Anonymkode: 1570b...691

Nei vel. Har aldri vært på et utdrikkingslag som koster mindre, men det har vært bra utdrikkingslag som har vært verdt pengene. Hva er vanlig pris? Sikkert varierende fra miljø til miljø, kan jo lage en poll… men 2000 kr for mat og snacks hos brudens mor er neppe vanlig pris eller vanlig utdrikkingslag, 

Anonymkode: 8610d...1b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Helt ærlig trodde jeg utdrikningslag gikk på budsjettet for brud og brudgom og ikke noe gjester skulle betale.... men har aldri vært i et 

Anonymkode: e1088...066

Aldri vært det selv, da ingen i min vennegjeng er gift enda. Trodde først og fremst det var nære venner som feiret det for deg og ikke at man inviterte 40+ folk alt fra mødre, kusiner, venner og bekjente.  Alle damene som skal være i bryllupet er også invitert i utdrikningslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mami53 skrev (7 minutter siden):

Er svigermoren til bruden som er forloveren. Virker ikke som om paret har så mange nære venner. 

Svigermoren er forlover , og utdrikkingslaget holdes hos brudens mor? Er du nær venn da? Er dere en vennegjeng i tilleg til mor og svigermor, eller blir det dere 4? 

Anonymkode: 8610d...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mami53 skrev (1 minutt siden):

Aldri vært det selv, da ingen i min vennegjeng er gift enda. Trodde først og fremst det var nære venner som feiret det for deg og ikke at man inviterte 40+ folk alt fra mødre, kusiner, venner og bekjente.  Alle damene som skal være i bryllupet er også invitert i utdrikningslaget.

Altså … forloveren og venner « kidnapper» bruden og tar bruden med på ulike festligheter for og gjøre stas på bruden, men også for og få en morsom dag sammen for alle. Det her er jo ikke utdrikkingslag, men en utvidet familiemiddag som mor og svigermor skal tjene penger på? 

Anonymkode: 8610d...1b4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Svigermoren er forlover , og utdrikkingslaget holdes hos brudens mor? Er du nær venn da? Er dere en vennegjeng i tilleg til mor og svigermor, eller blir det dere 4? 

Anonymkode: 8610d...1b4

er svigermoren og moren som står for utdrikningslaget, alle damene som er invitert i bryllupet var invitert på utdrikningslaget også. Svigermoren ga oss pris i går på hva vi skulle vippse og betalingsfristen og planen for dagen, alle har i dag trykker «kan ikke komme» 😅  planen for dagen var som sagt middag og snacks gjennom hele kvelden. Bade i bassenget hennes, og ansiktsmasker skulle hun også kjøpe inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mami53 skrev (5 minutter siden):

er svigermoren og moren som står for utdrikningslaget, alle damene som er invitert i bryllupet var invitert på utdrikningslaget også. Svigermoren ga oss pris i går på hva vi skulle vippse og betalingsfristen og planen for dagen, alle har i dag trykker «kan ikke komme» 😅  planen for dagen var som sagt middag og snacks gjennom hele kvelden. Bade i bassenget hennes, og ansiktsmasker skulle hun også kjøpe inn. 

da må du i lojalitet med de andre gjestene gjør det samme, trykk på at du ikke kommer! så skjønner de kanskje at dette er helt feil

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...