AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #41 Del Skrevet 5. juli 2023 Dette er tydeligvis sosiale utskudd: Du er invitert i bryllup og utdrikningslag etter to møter med bruden, svigermor er forlover og eier ikke sosiale antenner (jamf prisen hun ber om). Mulig prisen inkluderer en dyr gave til bruden eller noe sånt, men det er det ikke gjestene som skal betale for. Når folk ikke vil komme, så er det enten fordi svigermoren er helt idiot, eller fordi de som er invitert kjenner bruden like lite som deg. Du kan eventuelt prøve deg på "mener du 200 kr?" Anonymkode: 725ce...ef8 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #42 Del Skrevet 5. juli 2023 Jeg hadde bare takket nei og evt gitt ett hint mtp pris feks skrevet at jeg har tatt på meg ekstravakter for å få råd til bryllupsgave... Anonymkode: d00d8...5e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 5. juli 2023 #43 Del Skrevet 5. juli 2023 Dette hadde jeg også takket nei til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #44 Del Skrevet 5. juli 2023 Helt absurd priser. arrangerte selv utdrikningslag med inngang på hotellbasseng, pluss en drink i bassenget, lunsj etterpå på hotellet, samt middag, samt en god del drikke underveis iløpet av dagen. Samt litt festpynt, stæsj til bruden og felles t skjorte som alle gikk med🤣 til den nette sum av 1500kr pr stykk! Anonymkode: 6cdcc...e1f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mami53 Skrevet 5. juli 2023 #45 Del Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt absurd priser. arrangerte selv utdrikningslag med inngang på hotellbasseng, pluss en drink i bassenget, lunsj etterpå på hotellet, samt middag, samt en god del drikke underveis iløpet av dagen. Samt litt festpynt, stæsj til bruden og felles t skjorte som alle gikk med🤣 til den nette sum av 1500kr pr stykk! Anonymkode: 6cdcc...e1f Her er jo hver kr verdt det å jeg ville ikke ha vært i tvil om prisen ett lite sekund engang! Snakka om det med en kollega i går hun også hadde arrangert for en venninne en natt overnatting på hotell pluss middag og drinker på restaurant for 1500. Jeg har hatt mange middager hjemme der jeg inviterer venner og har aldri brukt så mye som 2000kr per gjest! Eneste ekstra som hun skal kjøpe inn er ansiktsmaske. Tenker det er som andre skriver her at hun har inkludert gaven hun skal gi i prisen. Ble en «kan ikke komme» på meg også🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #46 Del Skrevet 5. juli 2023 Mami53 skrev (1 time siden): Her er jo hver kr verdt det å jeg ville ikke ha vært i tvil om prisen ett lite sekund engang! Snakka om det med en kollega i går hun også hadde arrangert for en venninne en natt overnatting på hotell pluss middag og drinker på restaurant for 1500. Jeg har hatt mange middager hjemme der jeg inviterer venner og har aldri brukt så mye som 2000kr per gjest! Eneste ekstra som hun skal kjøpe inn er ansiktsmaske. Tenker det er som andre skriver her at hun har inkludert gaven hun skal gi i prisen. Ble en «kan ikke komme» på meg også🙂 Synd for bruden men.. Kan ikke skjønne annet enn at de skal se sitt snitt å tjene noen ekstra kroner på dere.. Anonymkode: 6cdcc...e1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #47 Del Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt absurd priser. arrangerte selv utdrikningslag med inngang på hotellbasseng, pluss en drink i bassenget, lunsj etterpå på hotellet, samt middag, samt en god del drikke underveis iløpet av dagen. Samt litt festpynt, stæsj til bruden og felles t skjorte som alle gikk med🤣 til den nette sum av 1500kr pr stykk! Anonymkode: 6cdcc...e1f Jeg har også arrangert utdrikningslag, vi dro på 2 aktiviteter klatring og gocart hvor vi hadde leid banen og kunne kjøre litt om kapp finaler osv, drinker inne, øl på byen, stæsj til leker under lunsjen inne, osv, tror ikke det kom på mer enn 1000-1100 pr person og vi hadde penger til overs vi kjøpte dyrt sprudlevann for Anonymkode: eaecd...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #48 Del Skrevet 6. juli 2023 Da jeg var forlover så skrev jeg en felles melding til de inviterte. "Jeg har kommet frem til et forslag: Champagnefrokost (jeg kjøper inn alkohol til frokost) Altivitet en: pris xxx kr "Pause på bar" med liten matbit for de som ønsker (alle kjøper drikke selv, brud får mat). Meny var alt fra nachoscips, pizza, annen lunsj så man kunne velge etter økonmi. Aktivitet to: pris xxx kr Middag/vors hos x (venn som bodde i byen). Ta med ønsket drikke. Byen/utested (brud får drikke) 1500kr per pers. Prisen inkluderer spleising på brud og taxi mellom aktivitetene også. Gi beskjed dersom noen syns prisen er stiv, da kan jeg gjøre litt om på aktiviteter / opplegg." På den måten kunne de si i fra, men de fikk også info om opplegget for å vurdere om prisen var innafor. Ønsket at alle skulle kjøpe drikke selv da noen ikke drikker, andre drikker lite og noen mye. Anonymkode: ed2a7...98d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #49 Del Skrevet 6. juli 2023 2000 er en ganske vanlig pris. Jeg betaler gjerne også mer om det er aktiviteter som for meg er spennende, eller laget legges til utlandet. Men 2000 for en hjemmefest, da hadde jeg takket nei. Hadde nylig en gjeng venninner på sommerfest hjemme. God grillmat, sjøkreps, dessert, cremant og gode viner. Tror jeg endte opp på ca 400 per person, og rikelig med rester. Anonymkode: 7f045...e2c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #50 Del Skrevet 6. juli 2023 Var i utdrikningslag med 4 aktiviteter og middag for 1600kr i oslo. 2000 for å være på samme plass... Nei! Har de ordnet med underholdning? Anonymkode: 88967...0af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #51 Del Skrevet 6. juli 2023 Veldig dyrt for det du beskriver. Ville sendt en sms til hun som arrangerer og spurt hva de 2000 skal dekke. Samt mest sannsynlig droppet hele greia. Anonymkode: fb7e6...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #52 Del Skrevet 6. juli 2023 Jobben hadde for øvrig sommerfest forrige uke. Catering med forrett og diverse. Mye god mat osv. 550 kr pr. pers. Anonymkode: fb7e6...914 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #53 Del Skrevet 6. juli 2023 2000kr trenger ikke å være dyrt. Det kommer an på opplegg, og antallet opplegget deles på. Men det som beskrives her hørtes ikke ut som om det var verd 2000kr pr pers. Det hørtes ut som et billig opplegg som noen har lagt inn veldig mye ekstra til seg selv i. (Eller så forventer de at det blir få som kommer, og tenker at de få skal dekke ALLE utgifter. Jeg var i et utdrikningslag til en nær venninne en gang. De fleste av oss var da i starten av 20-årene, og altså ikke så veldig etablerte. (Og hadde dermed ikke så veldig god råd. ) Det ble avtalt med forlover at opplegget skulle holdes enkelt og billig, så flest mulig hadde råd. Så vi fikk litt sjokk da prisen kom. Det var 1500kr pr person (Og dette er 20 år siden). Det inkluderte da ganske mye opplegg (Limousine og spa m.m.) for bruden, og en del mindre opplegg for alle andre. Men i og for seg gøy det vi var med på. Og litt transport mellom noen av oppleggene. Vi måtte holde all drikke selv, men fikk mat ("hjemmelaget" Toro-gryterett) Det viste seg at: 1. Opplegget for bruden stort sett inkluderte forloveren. (Hun kjørte med i limousinen, mens vi andre måtte betale egen taxi.) 2. Det var kjøpt inn masse alkohol til bruden. Faktisk så mye av både forloveren og et par av forloverens venninner drakk av dette hele kvelden, i tillegg til bruden. Jeg tror det ble en veldig fin dag for bruden, altså. Men de fleste av oss venninner følte oss ganske utnyttet og lurt av forloveren i etterkant. (Og flere takket jo nei fordi det ble for dyrt.) Anonymkode: ce426...121 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #54 Del Skrevet 6. juli 2023 Jeg syns 2000 er alt for mye. Jeg hadde brukt de pengene på noe annet. Anonymkode: 6e46b...e95 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aureka Skrevet 6. juli 2023 #55 Del Skrevet 6. juli 2023 (endret) Mami53 skrev (På 5.7.2023 den 17.47): Er brudgommen som startet gruppen og svigermoren til bruden som tok over, vi skal være hos svigermoren hele dagen svigermoren har basseng så blir bading og underholdning der. Jeg har kun møtt dem 2 ganger kjenner at det sitter langt inne å bruke 2000 kr på en dag hjemme med en hel gjeng mennesker jeg ikke egentlig kjenner. Er kun mødrene deres (bruden og brudgommen) og 3 kusiner som skal delta virker det som, da alle andre har svart at de er opptatte. Som en lenger oppe her nevner så er nok folk redde for å virke griske/gjerrige. Synes det høres litt spesielt ut å inkludere svigermoren i utdrikningslaget. Ikke noe galt med svigermødre, men ikke i et utdrikningslag da. I min vennkrets var det forlovere som tok initiativ, kostnader har variert. Litt trist for bruden at så få kommer, men konseptet som har blitt foreslått passer nok dårlig. Edit: Har nå skjønt at svigermor er forlover... Mulig jeg hadde skrevet noe som "tusen takk for invitasjon og så flott at du arrangerer. Synes imidlertid at det blir for dyrt for min lommebok, er det mulig å kutte kostnadene ved å endre på opplegget og at vi bestiller mat og så tar med drikke selv? Tror flere har mulighet til å være med da. Endret 6. juli 2023 av Aureka 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #56 Del Skrevet 6. juli 2023 Hadde aldri gått på noe slikt om det kostet penger. Ikke hvis det var gratis heller. Anonymkode: c9531...338 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #57 Del Skrevet 2. august 2023 Altfor mye Anonymkode: 7db56...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 2. august 2023 #58 Del Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 17.31): Ei bekjent skal gifte seg og de skal holde utdrikningslag, moren skal holde den hos seg og der skal vi være hele dagen. Blir servert middag og snacks igjennom kvelden har hun skrevet, men en hjemmefest koster da ikke 2000kr per person? Eller er jeg helt på jorde som synes dette er alt for stor sum de etterspør Anonymkode: 47dc4...045 For mye syns jeg. De samme personene skal både betale gave til brudeparet, og de har knakje kostnader i forbindelse med reise. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mami53 Skrevet 5. august 2023 #59 Del Skrevet 5. august 2023 oppdatering, da det kun var mor til brud, svigermor og svigersøster som viste seg å «kunne» delta så kom svigermor med en «generøs» rabatt på deltagelse, vi kunne betale 1500kr i stedet. Fortsatt ingen som meldte seg på. Håper de 4 koste seg sammen 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #60 Del Skrevet 5. august 2023 2000,- hadde vært for mye for meg. 2000,- for urdrikningslag + 500/600 til barnevakt + noen hundrelapper i transport Ny kjole til bryllupet, gave til brudeparet, barnevakt, transport osv. osv. Jeg har ikke råd til å betale flere tusen kroner for at andre skal feire kjærligheten. Det går bare ikke Anonymkode: 36828...8e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå