Gå til innhold

Er 2000kr ok pris for utdrikningslag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ei bekjent skal gifte seg og de skal holde utdrikningslag, moren skal holde den hos seg og der skal vi være hele dagen.  Blir servert middag og snacks igjennom kvelden har hun skrevet, men en hjemmefest koster da ikke 2000kr per person? Eller er jeg helt på jorde som synes dette er alt for stor sum de etterspør

Anonymkode: 47dc4...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Synes det skal være maks 1000kr per person. 

Anonymkode: 1036c...6a2

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes det skal være maks 1000kr per person. 

Jeg hadde ikke kommet om det kostet mer. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde catering (treretters) hjemme og da kom vel prisen per hode inkl. ca. en flaske vin på ca 1500 kr.

Anonymkode: 0f1f4...364

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør alliere deg med de andre før dere stiller spørsmål ved prisen forresten. Ikke vær den kjipe einstøingen som klager.

Anonymkode: 0f1f4...364

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri vært i utdrikningslag, så jeg vet ikke hvilke summer som er vanlig..
Kanskje det er regnet med noe leie av stedet i den summen. Middag og snacks gjennom hele kvelden kan jo fort koste endel. Pluss drikke i tillegg, da.

Anonymkode: 8816e...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Helt ærlig trodde jeg utdrikningslag gikk på budsjettet for brud og brudgom og ikke noe gjester skulle betale.... men har aldri vært i et 

Anonymkode: e1088...066

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

høres mye ut om man kun skal være hjemme, hva inngår i prisen kan du jo spørre om? om dere er 10 stk er det 20 000kr, det kan faktisk ikke mat og drikke koste??

Anonymkode: 31932...d29

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkluderer det alkohol? Aktiviteter? Hva slags middag? Det kan være urimelig dyrt eller helt akseptabelt, det  kommer jo an på  hva man faktisk får for pengene.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt ærlig trodde jeg utdrikningslag gikk på budsjettet for brud og brudgom og ikke noe gjester skulle betale.... men har aldri vært i et 

Utdrikningslaget arrangeres tradisjonelt av forlover og betales av deltakerne (som i tillegg spleiser på brudens del) - brud (evnt brudgom) er ikke involvert i planlegging, arrangering eller finansiering.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg betaler ikke 2000 kr. (pluss gave) fordi noen andre skal gifte seg. Punktum.

Anonymkode: 5eae6...448

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ei bekjent skal gifte seg og de skal holde utdrikningslag, moren skal holde den hos seg og der skal vi være hele dagen.  Blir servert middag og snacks igjennom kvelden har hun skrevet, men en hjemmefest koster da ikke 2000kr per person? Eller er jeg helt på jorde som synes dette er alt for stor sum de etterspør

Anonymkode: 47dc4...045

Jeg hadde ikke kommet.

Anonymkode: a4629...470

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

høres mye ut om man kun skal være hjemme, hva inngår i prisen kan du jo spørre om? om dere er 10 stk er det 20 000kr, det kan faktisk ikke mat og drikke koste??

Anonymkode: 31932...d29

Er brudgommen som startet gruppen og svigermoren til bruden som tok over, vi skal være hos svigermoren hele dagen svigermoren har basseng så blir bading og underholdning der. Jeg har kun møtt dem 2 ganger kjenner at det sitter langt inne å bruke 2000 kr på en dag hjemme med en hel gjeng mennesker jeg ikke egentlig kjenner. Er kun mødrene deres (bruden og brudgommen) og 3 kusiner som skal delta virker det som, da alle andre har svart at de er opptatte. Som en lenger oppe her nevner så er nok folk redde for å virke griske/gjerrige. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mami53 skrev (4 minutter siden):

Er brudgommen som startet gruppen og svigermoren til bruden som tok over, vi skal være hos svigermoren hele dagen svigermoren har basseng så blir bading og underholdning der. Jeg har kun møtt dem 2 ganger kjenner at det sitter langt inne å bruke 2000 kr på en dag hjemme med en hel gjeng mennesker jeg ikke egentlig kjenner. Er kun mødrene deres (bruden og brudgommen) og 3 kusiner som skal delta virker det som, da alle andre har svart at de er opptatte. Som en lenger oppe her nevner så er nok folk redde for å virke griske/gjerrige. 

Den hadde jeg droppet. Betale 2000 for å kjede meg med fremmede ? Nei takk

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mami53 skrev (4 minutter siden):

om det kun nær familie som gjenstår og du er en bekjent, hadde jeg faktisk takka nei! tviler på at de andre 5 skal betale 2000kr hver? bruden slipper jo unna betalingen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Aldr hørt om.

Deles på inviterte gjester og bruden skal ikke ha utgifter.

Anonymkode: 4cff4...f75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (13 minutter siden):

Inkluderer det alkohol? Aktiviteter? Hva slags middag? Det kan være urimelig dyrt eller helt akseptabelt, det  kommer jo an på  hva man faktisk får for pengene.

Utdrikningslaget arrangeres tradisjonelt av forlover og betales av deltakerne (som i tillegg spleiser på brudens del) - brud (evnt brudgom) er ikke involvert i planlegging, arrangering eller finansiering.

Hadde nettopp en kollega som holdt en for sin venninne denne helgen som var, de hadde spist ute på restaurant og i tillegg tilbrakt natten på hotell og de hadde betalt 1500 per person. Derfor jeg stusser over en kveld hjemme med «ansisktmaske» og «hjemmelaget mat» kommer neppe på 2000kr per person.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg arrangerte nettopp utdrikkingslag, det kom vel på ca 900 per pers inkl. det vi dekket for bruden. Da var det et par aktiviteter alle var med på (med lunch), så avsluttet vi hjemme hos noen og bestilte fodora der alle betalte egen mat, brudens ble dekket av det som var innbetalt. Drikke gjennom dagen dekket vi selv utenom lunchen (bruden ble spandert på).

Om alt skulle vært inkludert i innbetalingen hadde det kanskje havnet på 2000 for de som spiste og drakk mest? Litt usikker. Ingen drakk masse, noen ikke annet enn brus, og maten kostet rundt 2-250 per pers, mulig 1500 hadde holdt. Syntes det var greit at folk kunne styre litt selv hvor dyrt det ble.

2000 for ren hjemmefest hørtes latterlig dyrt ut, da bør de ha leid inn gourmetkokk eller noe. Hadde droppet den settingen TS presenterer.

Anonymkode: 4fea0...978

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessic_a skrev (7 minutter siden):

Den hadde jeg droppet. Betale 2000 for å kjede meg med fremmede ? Nei takk

Etter å ha sett så mange kanslere så gjør det litt vondt i hjertet, men tenker at her må jo moren og svigermoren tenke litt med hjernen når de først skal arrangere noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mami53 skrev (Akkurat nå):

Etter å ha sett så mange kanslere så gjør det litt vondt i hjertet, men tenker at her må jo moren og svigermoren tenke litt med hjernen når de først skal arrangere noe.

er det ikke en forlover for bruden? er jo den sin jobb å arrangere noe slikt. takk nei med god samvittighet, og heller kos deg i bryllupet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 2000,- skulle man tro det var noe ekstraordinært som skjedde. En once-in-a-lifetime-hendelse. Men det er ikke det som skjer. Høres ut som om at det er noen som benytter anledningen til å tjene seg noen kroner på å holde utdrikningslag. 

Jeg tenker at 400-500 kr bør holde når det er så rolige forhold som det HI illustrerer.

Jeg hadde nok ikke dratt i et utdrikningslag der "inngangspengene" var 2000 kr. Uansett hvor fancy og flott det var, eller ikke. 

Endret av Bombasi
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...