Gå til innhold

Gjestenes klær...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kjolen rekker til midten av leggene. Svart silke.  Jeg kjøpte den i Praha i forigår og den er fantastisk.

Den har bare skuldre og er litt utringet. Jeg tenkte jeg kunne kjøpe et sjal å ha over skuldrene i kirken (mørkerødt? feil det også?).

Det er absolutt ingen "sørgekjole", men en pyntet aftenkjole.

Sort er greit med tilbehør i en annen farge synes jeg. Rødt sjal er bra og kjolen høres fin ut (du sier forresten mye som høres fint ut, hehe) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde en enkel hvit kjole som rakk til knea i brylupet til min kusine,

Hun synes det var helt greit.

Hadde et blått/turkis sjal over og en blåaktig veske

men mye kommer kanskje ann på bruden

Skrevet
De var helt fantastisk nydelige, og jeg syntes det var en ære at de var så flotte i vårt bryllup!
Jeg husker også jeg syntes det var så hyggelig med de som hadde pyntet seg litt utover helgekjolen. :)
Skrevet
Altså, i følge det jeg har lært; ikke sort, hvitt eller rødt, ei heller utringet...  Men det er jo du som skal bruke den, og det er ditt valg.

Gamle skikk og brukregler har falt for lenge siden - nå går jo selv bruden i streplesskjole. For få år siden var dette fy.
Gjest Sukkerert
Skrevet (endret)
Gamle skikk og brukregler har falt for lenge siden - nå går jo selv bruden i streplesskjole.  For få år siden var dette fy.

Enig i det med utrigning. Når de fleste brudekjoler har helt bare skuldre og dype utrigninger, kan nok gjestene vise like mye hud.

Endret av Sukkerert
Skrevet

Jeg er super nervøs for mine gjesters antrekk på byllups dagen.... Jeg har erfart at gjestene ikke pynter seg i kirken, en kom faktisk i grillldress for så å ta på finstasen til middag og fest... :forvirret:

Vennene til min kmmende mann er ikke de flinkeste til å pynte seg, to år på rad har de kommet i jeans på fest det er dress kode :sur:

Har også opplevd at en tante kom i ganske så gjennomsiktig drakt, fryktelig :frustrert:

Jeg mener at man burde kunne si i fra i store bokstaver til de man frykter dårlig påkledning fra, det er ikke pent med et fellesbilde fra bryllupet der folk kommer i pysj eller jeans altså:sjenert:

Skrevet
Jeg mener at man burde kunne si i fra i store bokstaver til de man frykter dårlig påkledning fra, det er ikke pent med et fellesbilde fra bryllupet der folk kommer i pysj eller jeans altså:sjenert:

Det er vel flauast for dei gjestene det gjeld, og ikkje brudeparet om folk ikkje greier å kle seg vel? Eg kunne ikkje brydd meg mindre om folk følte for å stille i nattkjole i bryllupet vårt altså! Hehe..

Skrevet

Her er jeg enig med Veslo. Det er jo gjesten(e) som ikke kan å kle seg som driter seg ut og som burde føle seg teite om de ikke har vett nok til å kle seg skikkelig i ett bryllup.

Skrevet
Gamle skikk og brukregler har falt for lenge siden - nå går jo selv bruden i streplesskjole.  For få år siden var dette fy.

Men det betyr ikke at jeg endrer meningen min om det uansett...

Skrevet

Bryllup er en av de få gangene man har anledning til å pynte seg skikkelig. Det synes jeg gjestene skal få lov til å gjøre, samtidig som jeg er enig i at hvit kjole kan mna unngå.

Skrevet

Med sort kommer det kanskje litt an på årstid og stilen på bryllupet generelt? Svigerinna mi syntes det var greit at/om noen kom i deres bryllup med sort kjole fordi det var et vinterbryllup og mange tross alt kler seg i sort når de pynter seg. På sommern bør man kansje tenke seg litt mer om - sorte sommerkjoler blir kanskje litt dystert. Min mening er at tilbehøret har mye å si også.

Gjest lillelou
Skrevet

Så lenge gjestene i vårt bryllup ikke kommer i:

* hvit kjole med et lite slør,og bukett

*høyhalset svart kjole med sørgebånd

*bikini

Så kan de komme i hva de vil,og GJERNE pynte seg skikkelig.Hva tradisjonen sier med hensyn til farger, bryr jeg meg strengt tatt ikke det minste om.

Skrevet (endret)

tuusen takk for mange svar - men jeg tror ikke jeg ble noe klokere altså ;o)

For min egen del satser jeg på bunad - da er jeg tekkelig og ikke utringet, ikke i svart eller hvitt eller rødt - og sikkert ikke pener enn bruden... Så da må jeg vel være sikker?? he he..

:ironi:

Men uansett- takk for svar og lykke til alle vordende brudepar..

..........

Min kjæres besteforeldre hadde 60 lykkelige år sammen før den ene gikk bort - hun var av den blide og alltid glade typen som aldri sa eller gjorde noe som voldte noen sorg eller smerte - han var av den trauste og rake typen som ikke prater om følelser i tide og utide - dere ser det for dere??

Men en ting de var gode på å dele med alle oss andre var hemmeligheten bak et langt og godt samliv - nemlig enven til å høre hva den andre sa, og si det de mente...

De gikk aldri sinte til sengs og etter 60 år trengte de ikke alltid si så mye heller :)

Dette her jeg tatt med videre..

Mine foreldre krangler alltid - ofte har jeg lurtpå hva de holder sammen for ;) så jeg adopterte de gamles syn på ekteskapet...

Man skal respektere sin ektemake, elske dem slik de er og takke for hver dag man har sammen....

Endret av Carrot
Skrevet

Må bare si at på selve bryllupsdagen la jeg ikke så mye merke til hva folk gikk i . Men har jo sett på bilder etterpå. Men nå var jo alle pyntet fint, hadde jo sikkert reagert hvis noen kom i grilldress....

I andres bryllup har man mer tid til å se på andres antrekk. For min del syns jeg det er flott at folk bruker fineste kjolen de har når det er bryllup. Ville ikke reagert på svarte eller røde kjoler, men hvitt bør man styre unna. Og jeg syns kanskje ikke det er dagen man tester ut hvor dyp utrigning/korte skjørt/gjennomsiktig antrekk man kan ha før man før sjokkerte blikk...

Skrevet
Går virkelig folk med slep unntatt når de gifter seg? :klø:

Det har feg desverre sett ja. jeg syntes det ble helt feil...

Jeg er super nervøs for mine gjesters antrekk på byllups dagen....

Jeg synes du bekymrer deg over feil ting. Vær heller glad for at de vil dele dagen med dere, enn å grue deg til å se antrekkene. Hva spiller vel egentlig klær for en rolle da? Føler de seg mest vel i jeans, så hvorfor ikke???

Skrevet

Jeg vet en forlover som stilte i sort langt skjørt og sort genser. Det regerte jeg litt på..........

Og i et annet bryllup så jeg en nydelig jente i en liten minikjole. Lårkort og stroppeløs. Flott jente og antrekk, men personlig ville jeg følt meg veldig naken i en kirke i noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...