Gå til innhold

Det å ha mange hunder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe galt i det å ha mange hunder?

Anonymkode: 63eb5...23d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hvis du har plass og tid nok og tar deg godt deg av dem.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva definerer du som mange hunder? 7-8 stykker? Er ikke så lett å få gitt så mange hunder god oppfølging hver dag dersom du er i jobb ved siden av. 

Anonymkode: 2321d...9f1

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at huset ditt må stinke død og elendighet(og før noen sier det; jo, ALLE hunder stinker. Absolutt alle. Til og med din). 
Utenom det er det ikke noe galt i å ha mange hunder. Da trives man vel sikkert med at hus og ting stinker, og liker nok ikke stillhet heller :P Så lenge du kan oppdra de, har tid, plass, økonomi og helse til de så er alt i sin skjønneste orden.

Anonymkode: 130c3...916

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For min del så kan folk ha så mange hunder de vil, så lenge de plukker opp møkka. 

Det kommer til å lukte hund da, ikke bare av huset og møblene dine, men også av deg/klærne dine. Jeg har tidligere hatt hund selv og er veldig glad i hunder, men de lukter. Jo flere hunder, jo mer lukt. 

Anonymkode: 1aa6d...43e

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tenker at huset ditt må stinke død og elendighet(og før noen sier det; jo, ALLE hunder stinker. Absolutt alle. Til og med din). 
Utenom det er det ikke noe galt i å ha mange hunder. Da trives man vel sikkert med at hus og ting stinker, og liker nok ikke stillhet heller :P Så lenge du kan oppdra de, har tid, plass, økonomi og helse til de så er alt i sin skjønneste orden.

Man MÅ ikke ha hunden innendørs, selv ikke i Norge, dersom du velger riktig rase. Og du MÅ heller ikke råkline med bikkja di og la den slikke deg rundt munnen. Jeg blir kvalm av å se sånt.

Selv avstår jeg. Er travel nok med andre ting.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vår hund stinker ikke ♥️

Anonymkode: 95efc...2af

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Forundrer meg over folk som har mange hunder ja. Skjønner ikke at de orker. Og jeg sidestiller de med crazy cat ladies. Har møtt mange merkelige folk med hunder.

Anonymkode: 1d538...4e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

ALLE hunder stinker

Det er på ingen måte tilfellet... 

Jeg tenker at det er fint å ha mer enn et. stk. vovvov om man først skal ha, for de trenger strengtatt selskap ifra "artsfrender" de også..

AnonymBruker
Skrevet
senior skrev (6 timer siden):

Man MÅ ikke ha hunden innendørs, selv ikke i Norge, dersom du velger riktig rase. Og du MÅ heller ikke råkline med bikkja di og la den slikke deg rundt munnen. Jeg blir kvalm av å se sånt.

Selv avstår jeg. Er travel nok med andre ting.

Det er jeg helt enig i! Men min personlige mening er at det er stusselig å ha kjæledyr som ikke er inne, men det er bare meg :) 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vår hund stinker ikke ♥️

Anonymkode: 95efc...2af

jo, du er bare vant til stanken. Alle hunder stinker. Til og med din.

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis man har kapasiteten til det er der jo ikke noe galt i det. Selv syns jeg det er ganske mye jobb å gi en hund alt den trenger av oppdragelse, trening og stimuli så jeg hadde nok ikke orket mer enn en. Da hadde det i så fall blitt dårligere omsorg, og det vil jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

jo, du er bare vant til stanken. Alle hunder stinker. Til og med din.

Rene hunder lukter ikke. Men alle, både mennesker og dyr, begynner å stinke hvis det går lang tid mellom hver vask. Så det du tror er "hundelukt" er faktisk skitt. Min hund begynner å lukte to uker etter et bad, og så ofte er det nok ikke så mange som vasker hunden sin. Og da blir det jo lukt.

Anonymkode: 49845...318

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En kollega har to malamutere som bor ute i hundegård, og ofte kommer hun på jobb med sterk hundelukt. Dersom hun setter seg nærme meg i spisepausen så mister jeg matlysten. Veldig plagsomt. 

Anonymkode: 1ad6c...dde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Rene hunder lukter ikke. Men alle, både mennesker og dyr, begynner å stinke hvis det går lang tid mellom hver vask. Så det du tror er "hundelukt" er faktisk skitt. Min hund begynner å lukte to uker etter et bad, og så ofte er det nok ikke så mange som vasker hunden sin. Og da blir det jo lukt.

Jo, de lukter. Alle hunder stinker. De stinker om det så har gått 2 minutter etter vask eller 2 år. Hjelpes så tungt enkelte har for det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange hunder har du ts? 

Anonymkode: cc27f...e2d

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at de med mange hunder har en eller annen psykisk utfordring. 

Anonymkode: e02ad...7f3

Skrevet

Ja, du kan ha flere hunder bare de får riktig og godt stell av deg. 

Og at du bor litt utenfor byer. Har du en landlig og fint beliggende eiendom, kjør på. Men ikke kjøp flere enn du makter å dressere og håndtere, for hver hund har sin lille personlighet og de må gå sammen med de andre flokkmedlemmene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jo, de lukter. Alle hunder stinker. De stinker om det så har gått 2 minutter etter vask eller 2 år. Hjelpes så tungt enkelte har for det.

Hvor mange rene hunder har du møtt? Dette er jo ikke normalt. Enten har du forvridd luktesans pga. covid, eller så kommer lukta fra deg selv. Prøv å dusj litt oftere så forsvinner nok stanken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har 2 hunder og de er mye ute. Mange har et spann med huskyer f eks. og de bor ofte ute i hundegård. Kommer jo an på str. Og hva en orker selv. 

Anonymkode: c1404...838

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En kollega har to malamutere som bor ute i hundegård, og ofte kommer hun på jobb med sterk hundelukt. Dersom hun setter seg nærme meg i spisepausen så mister jeg matlysten. Veldig plagsomt. 

Anonymkode: 1ad6c...dde

Trekkhundfolk stinker som oftest. Inni huset deres også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...