Gå til innhold

Burde Tyrkia kastes ut av NATO?

Sommer2464

Anbefalte innlegg

GP950mAh skrev (8 minutter siden):

Russland har en lang historie med annektering og undertrykking av naboland. USA har deltatt i internasjonale operasjoner og fredsbevarende styrker under FN-mandat, det kan ikke sammenlignes.

AnonymBruker 42 skrev (1 time siden):

Javisst har de det, men du må jo være litt av en "metal-gymnast" om du mener at det ikke er tilfellet for USA ... 🤣 

Ingen andre NATO land har en slik kapasitet på satelitter eller evne til å samle informasjon til bruk som amerikanerne har. Det er en av årsakene til at europeiske land jobbet for å hindre amerikansk NATO-exit under Trump.

Nei, det har de ikke, men det er ei heller nødvendig for å forsvare seg. At USA skulle forlate NATO var aldri et alternativ ifra et amerikansk ståsted heller. Synd det ikke ble noe av, men... 

Typisk russisk propaganda, som du gladelig gjentar.

Ja, typisk russisk propaganda....  :tommelopp3:

Endret av AnonymBruker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GP950mAh
AnonymBruker 42 skrev (12 minutter siden):

Javisst har de det, men du må jo være litt av en "metal-gymnast" om du mener at det ikke er tilfellet for USA ... 🤣

USA har ikke invadert et eneste land for å annektere og undertrykke det. 

AnonymBruker 42 skrev (13 minutter siden):

Nei, det har de ikke, men det er ei heller nødvendig for å forsvare seg. At USA skulle forlate NATO var aldri et alternativ ifra et amerikansk ståsted heller. Synd det ikke ble noe av, men... 

Militæret i resten av NATO-landene forstår godt at NATO ville mistet mye av kraften sin uten amerikansk militære og uten amerikanske satelitter og etteretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng

USA innlemmet Hawaii på en ulvolig måte 🤷‍♂️

De har også drevet ulovlige angrepskriger basert på løgner. Irak-krigen er en av de mest kjente løgnene.

Det er litt ironisk å kalle andre historieløse uten å ha aning på hvor mye ondskap USA driver med. Jeg klarer ikke ta folk seriøst som hisser seg voldsomt opp over dette Ukrainageiene, samtidig som de blott ignorerer alt det andre drittet NATO land har drevet med. Du kan klage på whataboutism, jeg klager på hykleri. Å snakke om whataboutism er veldig belielig for å unngå tenke på det man ikke vil tenke på. Når man snakker internasjonal politikk og historie MÅ man drive med "whataboutism" for å ha en helhetlig forståelse. Land og hendelser skjer ikke isolert uten at noe annet er relevant. De som kom opp med whataboutism var dyktige i å finne en måte å avfeie legitime argumenter og forståelse på. Whataboutism hindrer grundig forståelse av komplekse temaer. Man kan lukke øynene for informasjon man ikke liker fordi man har en "unnskyldning"

USA spionerer på politikerne våre, for øvrig. Det gir dem mulighet til å finne dritt som de kan utpresse norske poltikere på. Jeg fatter ikke at dere simper så hardt for noen som åpenbart ikke er en moralsk alliert https://nrkbeta.no/2021/05/30/kilder-til-danmarks-radio-usa-har-spionert-pa-norske-politikere-fra-danmark/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (På 9.7.2023 den 7.16):

USA innlemmet Hawaii på en ulvolig måte 🤷‍♂️

Var Sovjets innlemmelse av Kaliningrad i Russland lovlig? Var deres innlemmelse av deler av Tyskland i Polen lovlig? Nei dette var ulovlige annekteringer gjort av kommunister.

Endret av Sommer2464
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Erdogan bruker situasjonen som pressmiddel for berike seg selv og sin posisjon.  Dette burde Nato kunne sette en stopper for. 

På samme tid er det skummelt å kaste ut Tyrkia, hvor vil de gå da?  Mest sannsynlig i en slags støttefunksjon til Russland og Kina.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer2464 skrev (11 timer siden):

Var Sovjets innlemmelse av Kaliningrad i Russland lovlig? Var deres innlemmelse av deler av Tyskland i Polen lovlig? Nei dette var ulovlige annekteringer gjort av kommunister.

Litt usikker på hvem du diskuterer med egentlig, mtp. at du stiller et spørsmålet som ikke later til å ha noen sammenheng med verken det du siterte, eller noe annet i tråden (iaf. tilsynelatende), og samtidig som du svarer deg selv. Misforståelse muligens?

Skal  ikke svare direkte for @Refreng , men du kan nok føle deg ganske så trygg på at det var svar til en relativt "naiv" (om ikke direkte kunnskapsløs) påstand ifra en annen bruker, og ikke et spm. om hvorvidt Sovjet var det snilleste barnet i klassen og/eller om de noen sinne har gjort noe ulovlig...   Virket opplagt for meg, men om det skulle være noen forvirring rundt det - så kan jeg jo alltids prøve å yte litt bistand, eller evt. bidra i det jeg personlig liker å kalle "forvirringsoppklarende oppdrag", eller "krigen imot misforståelser". :nikke:

Endret av AnonymBruker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (1 time siden):

Har Sverige lovet å forby ytringer mot islam nå, kanskje?  Jeg blir ikke overrasket. 

Meget mulig, dessverre. Enda et steg videre ned i avgrunnen for Sverige, i så fall 😑 jaja, da kan vel NATO komme inn og hjelpe hvis tilstandene blir FOR svenske 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Pawn Hearts said:

Erdogan sier ja til svensk medlemskap i NATO. Vi vet ennå ikke til hvilken pris.

https://www.dagbladet.no/nyheter/enighet/79829128

USA og Sverige har startet eller truet med en sak mot Bilal Erdogan, sønnen av R.T. Erdogan to uker siden. Plutselig Tyrkia har vært endret sin mening om Sveriges medlemskap til NATO. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (17 timer siden):

Har Sverige lovet å forby ytringer mot islam nå, kanskje?  Jeg blir ikke overrasket. 

De har nok lovet å utlevere "terrorister" som beskyldes for å ha Twitret noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, bellaost said:

USA og Sverige har startet eller truet med en sak mot Bilal Erdogan, sønnen av R.T. Erdogan to uker siden. Plutselig Tyrkia har vært endret sin mening om Sveriges medlemskap til NATO. :)

Interessant. Jeg trodde brekkstangen var F16. Har du en god kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...