Gå til innhold

Har alle en vaskedame i Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Støtt og stadig hører jeg at venner og kolleger bruker vaskedame for å gjøre det rent hos seg. Personlig har jeg alltid vasket  mitt eget hjem. Men er det blitt mer vanlig å ha en vaskedame? Hvor ofte har man en og hva koster det å ha en ? Bruker dere vaskedame? 

Anonymkode: 3479a...363

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Støtt og stadig hører jeg at venner og kolleger bruker vaskedame for å gjøre det rent hos seg. Personlig har jeg alltid vasket  mitt eget hjem. Men er det blitt mer vanlig å ha en vaskedame? Hvor ofte har man en og hva koster det å ha en ? Bruker dere vaskedame? 

Anonymkode: 3479a...363

*Vaskeperson

Anonymkode: 28409...1b0

AnonymBruker
Skrevet

Vaskehjelp... Det er ikke uvanlig nei, men alle har det selvsagt ikke. 

Anonymkode: 7121d...02d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vaskehjelp... Det er ikke uvanlig nei, men alle har det selvsagt ikke. 

Anonymkode: 7121d...02d

Vaskemenneske kan det også hete

AnonymBruker
Skrevet

Vaskebyrå. Det er dyrt. Det er ganske vanlig, men flere uten enn med tror jeg. Vi har hatt det i perioder.

Anonymkode: f71f6...71e

AnonymBruker
Skrevet

Upraktisk å ha en vaskedame i Oslo hvis man bor i Bergen.

Ellers: Nei. Bor i Oslo og kjenner vel én familie som har vaskehjelp. Men sikkert flere som har uten at jeg akkurat vet om det. Nærmeste venner bor stort sett i leiligheter, der det ville være mer jobb å rydde før vaskehjelpa kom enn bare å vaske selv.

Anonymkode: 7fa2e...fa5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste jeg kjenner har det, ofte annenhver uke.

Anonymkode: 1d882...e83

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke alle vaskehjelper som er damer, så kall det heller vaskehjelp.

En venninne av meg som bor rett utenfor Oslo har vaskehjelp. Det er en mann og en dame som kommer og rengjør en gang annenhver uke. De er visst veldig effektive og flinke.

PS! Jeg bor i Oslo, men nei, jeg har ikke vaskehjelp! Jeg vasker min egen skitt.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt vaskehjelp i perioder, og de fleste jeg kjenner har også det. I Oslo og andre steder. Synes det er veldig praktisk i travle perioder, men det blir hver 14 dag eller en gang i måneden, altså jeg støvsuger og tar ut av oppvaskmaskinen selv. 

Anonymkode: 847a5...358

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd, men liker det ikke.

Stress å ha noen i huset.

Stress å måtte gjøre alt klart til dem.

Synes de slurver på enkelte områder.

Selv om vi tjener godt og er privilegert (eller mulig nettopp derfor) synes jeg vi har veldig godt av å skrubbe vår egen do en gang i uka. 

Anonymkode: 02400...4da

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gull verdt å kunne kjøpe seg mer fritid. Her kommer vaskehjelpen 2 ganger i uken. Vi gjør absolutt ingenting i hjemmet lenger. Deilig.

Anonymkode: d900f...6cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vaskemenneske kan det også hete

Hva med renholder?

Anonymkode: a13e5...17c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt tragisk at friske mennesker kjøper vaskehjelp i sitt eget hjem. Har man ikke tid til å vedlikeholde hjemmet sitt, da har man for mye å gjøre. Men det handler nok først og fremst om at vasking er kjedelig, og dermed blir det som kjøpes bort. 

Det verste av alt synes jeg er hvilke holdninger de overfører til barna sine. Husvask er "under vår verdighet," så det kjøper vi folk til å gjøre for oss. Håpløst.

Anonymkode: adbd7...e11

• Liker 3
Skrevet

Jeg skulle hatt Vaskedame hjemme  :D 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med renholder?

Hygienearbeider

Anonymkode: c480e...262

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hygienearbeider

Anonymkode: c480e...262

Høres ut som noe helt annet😕

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er obligatorisk å ha det når en bor i Oslo.

Anonymkode: ee4b2...422

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er helt tragisk at friske mennesker kjøper vaskehjelp i sitt eget hjem. Har man ikke tid til å vedlikeholde hjemmet sitt, da har man for mye å gjøre. Men det handler nok først og fremst om at vasking er kjedelig, og dermed blir det som kjøpes bort. 

Det verste av alt synes jeg er hvilke holdninger de overfører til barna sine. Husvask er "under vår verdighet," så det kjøper vi folk til å gjøre for oss. Håpløst.

Anonymkode: adbd7...e11

Syntes det er mye mer håpløst alle disse kvinnene (for det er alltid det) som jobber 80% for å selv kunne bruke fredagen til å vaske huset. Holdningene disse familiene overfører til barna sine, mammas jobb er ikke så viktig, så hun kan slutte i deler av den for å vaske i steden. 

Anonymkode: 1d882...e83

• Nyttig 4
Skrevet

Til og med uteliggere har det, så ja:)

Skrevet

Jeg har også lest at alle har vaskehjelp i Oslo.

Siden jeg er en trendnisse skaffet også jeg meg vaskehjelp i Oslo.

Dessverre er det veldig dyrt og kronglete da jeg selv bor på Gjøvik. Hva er ditt tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...