Gå til innhold

For lavt kalorinivå og trening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For mange år siden var jeg medlem av Vektklubb på VG som kunne fortelle meg at jeg måtte ligge på 1300 kalorier per dag for å kunne gå ned mellom 0.5 - 1 kg. 
Jeg trener først styrke i rundt 30-45 min og deretter går jeg i raskt tempo på tredemølla med 9.5 % stigning og 6km/t. PROBLEMET er at jeg har vendt meg til å spise lite mat. For eksempel i dag har jeg ikke vært noe særlig sulten, bare spist 2 knekkebrød. 
Hva skjer med kroppen min når jeg trener slik men samtidig ikke spiser 1300 kalorier?

Anonymkode: a98fe...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Topsi skrev (1 minutt siden):

Kroppen din bryter ned muskler for å skaffe energi

Så istedet for å være slank med muskler så blir jeg bare tynn?

Anonymkode: a98fe...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så istedet for å være slank med muskler så blir jeg bare tynn?

Anonymkode: a98fe...fe1

Vel. Du får ho lavere hvileforbrrnning fordi musklene forsvinner, så du legger lettere på deg igjen

Når du trener så bryter kroppen ned muskler, og maten du spiser etter trening skal bygge dem opp igjen og gjøre dem sterkere. Dvs at måltidet du spiser etter trening er viktig at inneholder nok sukker til blodet, og nok protein til muskelbygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (46 minutter siden):

Vel. Du får ho lavere hvileforbrrnning fordi musklene forsvinner, så du legger lettere på deg igjen

Når du trener så bryter kroppen ned muskler, og maten du spiser etter trening skal bygge dem opp igjen og gjøre dem sterkere. Dvs at måltidet du spiser etter trening er viktig at inneholder nok sukker til blodet, og nok protein til muskelbygging

Hvor kan jeg få noen til å fortelle meg hva jeg skal spise hver dag og hvor mye? Sånn matplan

Anonymkode: a98fe...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor kan jeg få noen til å fortelle meg hva jeg skal spise hver dag og hvor mye? Sånn matplan

Anonymkode: a98fe...fe1

Jeg får tips fra min PT,.ellers så er det jo det å øke kaloriinntaket de dagene du trener, særlig før og etter trening, med fokus på protein og karbo. 

Men éen time hos PT,.ernæringsfysiolog, men da må du ofte ha henvisning...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...