AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #1 Skrevet 3. juli 2023 Vurderer å kjøpe mitt første nettbrett, men usikker på hva jeg skal velge. Vurderer et Android, siden det er det jeg er vant med. Skal man tegne på brettet, bør man ha Apple? Anonymkode: 63d7f...453
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Alt avhenger litt av hva du er mest kjent med, hvilket bruk nettbrettet skal bli brukt til og hvilken type brukeropplevelse du vil ha. Men for å svare konkret, nei du må ikke ha apple om du skal tegne på brettet. Flere andre merker tilbyr både penn, men også spesialtilpasset brett for tegning. Du har alt fra Apple, Microsoft, Samsung, Lenovo, etc etc etc. Om du skal spesifikt kun tegne, så er både Apple og Microsoft gode her. Alternativt kan du finne spesiallaget brett fra andre merker. Om du skal også bruke det som ett vanlig nettbrett; laste ned apper som spill, strømmetjenester, nettleser. Så kan det være greit å se på ett bredt av merker. Og da kan du også tenke på brukervennlighet. Apple på lik linje som Android-brett krever at du oppretter konto hos dem, forholder deg til dems app-bibliotek, etc Anonymkode: 90fc6...6b3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 Vurderer samsung galaaxy tab s6 lite. Ts Anonymkode: 63d7f...453
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vurderer samsung galaaxy tab s6 lite. Ts Anonymkode: 63d7f...453 Det bruker vi på jobb. Misliker det sterkt. Det er så treeegt når man skal skrive noe. Må trykke tydelig og ikke fort fort for at brettet skal få med seg alt. Privat iPad er noe helt annet, der kan jeg skrive så fort jeg vil og den "mister" aldri bokstaver. Anonymkode: 8f41a...4f9
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det bruker vi på jobb. Misliker det sterkt. Det er så treeegt når man skal skrive noe. Må trykke tydelig og ikke fort fort for at brettet skal få med seg alt. Privat iPad er noe helt annet, der kan jeg skrive så fort jeg vil og den "mister" aldri bokstaver. Anonymkode: 8f41a...4f9 Hmm ja det er jo et stort minus.... men vil jo helst ikke ha apple Anonymkode: 63d7f...453
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 Du skriver ikke hva du skal bruke nettbrettet til, da blir det vanskelig å komme med anbefaling Kan du beskrive hvilke aktiviteter du skal bruke nettbrettet til?? Jeg er uenig med AB som sier at Samsung galaxy tab s6 er tregt. Alt er relativt. Hva er installert, hva kjøres samtidig, er det for tunge apper kontra hva nettbrettet sin hardware klarer å kjøre. Anonymkode: 90fc6...6b3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du skriver ikke hva du skal bruke nettbrettet til, da blir det vanskelig å komme med anbefaling Kan du beskrive hvilke aktiviteter du skal bruke nettbrettet til?? Jeg er uenig med AB som sier at Samsung galaxy tab s6 er tregt. Alt er relativt. Hva er installert, hva kjøres samtidig, er det for tunge apper kontra hva nettbrettet sin hardware klarer å kjøre. Anonymkode: 90fc6...6b3 S6 kjenner jeg ikke, jeg snakker om S6 Lite. Har kun en par apper kjørende, og de er neppe veldig tunge. Rene tekstbaserte apper for å lese eller lagre data. For å åpne den ene må jeg trykke en 4-sifret kode, bommer til stadighet da den ikke får med seg ett av tallene. Samme skjer med passord og skrift både i nettleser og andre apper. Mulig jeg bare er for vant med iPad der jeg kan skrive så fort jeg bare ønsker. Om det er operativsystemet eller hardwaren som har skylden vet jeg ikke da jeg ikke bruker andre Android-enheter. Anonymkode: 8f41a...4f9
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 Som app-utvikler, som egentlig ikke har noen sterk preferanse for verken Android eller Apple når det gjelder telefoner, ville jeg aldri kjøpt noe annet enn iPad for nettbrett. 90% av Android-nettbrettene som selges er for leketøy å regne, og de Android-brettene som er egnet for andre ting enn YouTube og Netflix er gjerne såpass dyre at du kommer rimeligere ut av det ved å kjøpe en iPad. Jeg har eid en del Android-nettbrett for å teste appene mine på og generelt kan jeg si at konsumentproduktene med Android: Har svak hardware og er trege, også sett i forhold til prisen. Dårlige skjermer med dårlig/ukorrekt fargegjengivelse. De fleste har skjermer i 16:9-format, noe som er glimrende til å se film, men ubrukerlig til alt annet, som for eksempel å tegne. Alle iPad har 4:3 skjerm. Appene for Android har generelt dårligere kvalitet enn de samme appene for iPad. Dette skyldes ikke Android i seg selv, men rett og slett fordi det er mye mer krevende å lage apper for Android, siden det finnes utallige kombinasjoner av hardware og OS-versjoner der ute. Kjøpte meg akkurat en fire år gammel brukt iPad Air, som jeg er langt mer fornøyd med enn min ett år gamle Samsung Galaxy. I bruk er Android og iOs/iPadOs såpass likt at det neppe kommer til å oppleves som et problem. Skal du tegne seriøst og spesielt om du skal tegne på skjermen med penn, ville jeg vurdert iPad Pro eller Microsoft Surface. Anonymkode: 26d21...5de 1 1
Squirtle Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 Jeg tenker, spill, film og tv, tegning, kanskje noe bildebehandling. Ts
norw Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som app-utvikler, som egentlig ikke har noen sterk preferanse for verken Android eller Apple når det gjelder telefoner, ville jeg aldri kjøpt noe annet enn iPad for nettbrett. 90% av Android-nettbrettene som selges er for leketøy å regne, og de Android-brettene som er egnet for andre ting enn YouTube og Netflix er gjerne såpass dyre at du kommer rimeligere ut av det ved å kjøpe en iPad. Jeg har eid en del Android-nettbrett for å teste appene mine på og generelt kan jeg si at konsumentproduktene med Android: Har svak hardware og er trege, også sett i forhold til prisen. Dårlige skjermer med dårlig/ukorrekt fargegjengivelse. De fleste har skjermer i 16:9-format, noe som er glimrende til å se film, men ubrukerlig til alt annet, som for eksempel å tegne. Alle iPad har 4:3 skjerm. Appene for Android har generelt dårligere kvalitet enn de samme appene for iPad. Dette skyldes ikke Android i seg selv, men rett og slett fordi det er mye mer krevende å lage apper for Android, siden det finnes utallige kombinasjoner av hardware og OS-versjoner der ute. Kjøpte meg akkurat en fire år gammel brukt iPad Air, som jeg er langt mer fornøyd med enn min ett år gamle Samsung Galaxy. I bruk er Android og iOs/iPadOs såpass likt at det neppe kommer til å oppleves som et problem. Skal du tegne seriøst og spesielt om du skal tegne på skjermen med penn, ville jeg vurdert iPad Pro eller Microsoft Surface. Anonymkode: 26d21...5de Dette er direkte feil. 1
Fountaine Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 Jeg vil også anbefale iPad. Jeg har også eid Android-nettbrett og det er veldig dårlig sammenlignet med apple. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #12 Skrevet 4. juli 2023 Hva slags ipad er det som anbefales da? Helst ikke for kostbar... Anonymkode: 63d7f...453
-jk- Skrevet 4. juli 2023 #13 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva slags ipad er det som anbefales da? Helst ikke for kostbar... Anonymkode: 63d7f...453 Hvis du ikke skal fylle den opp med alt mulig rart holder sikkert en helt vanlig iPad 64Gb bra. Forutsatt at du heller ikke trenger 4G/5G. Den koster 4690,-. https://www.apple.com/no/ipad-10.2/ 1
norw Skrevet 5. juli 2023 #14 Skrevet 5. juli 2023 4690 kr for et nettbrett virker stivt, men man må kanskje oppe i slike summer om man skal tegne. Jeg har hatt et Huawei-nettbrett i et par år nå, betalte ca 1500.
Fountaine Skrevet 5. juli 2023 #15 Skrevet 5. juli 2023 4690 er ikke mye for et nettbrett. Tror ikke man kan tegne på det til den prisen? For å tegne må man ha ipad air eller ipad pro. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå