Gå til innhold

Menn og strikking

Squidgirl

Anbefalte innlegg

Har en god venn som ønsker å begynne med strikking, han spør meg ofte om jeg kan lære ham dette, dette blir alltid tatt opp når vi er på fest og drikker litt. Hva hadde du tenkt visst du så en mann strikke på bussen eller toget, offentlig plass.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde tenkt, for en kreativ type 😊

Anonymkode: 0d571...fae

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva jeg hadde tenkt? «Så koselig! Fint at folk tar vare på tradisjonelt håndverk og kunnskap.» 

Anonymkode: d8a0e...2e1

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Squidgirl skrev (9 minutter siden):

Har en god venn som ønsker å begynne med strikking, han spør meg ofte om jeg kan lære ham dette, dette blir alltid tatt opp når vi er på fest og drikker litt. Hva hadde du tenkt visst du så en mann strikke på bussen eller toget, offentlig plass.

At han prøver å slutte å røyke, kanskje :vetikke:

Synes jo det er litt sært å drive med på offentlig transport enten man er mann eller dame, men det er jo ganske så konstruktiv hobby/tidsfordriv om man sammenligner det med å surfe på "some", eller evt. KG - så kan jo ikke akkurat "kaste skygge" heller 😅

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det var helt normalt at menn strikket og sydde før.

Anonymkode: 987b3...8d3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva jeg hadde tenkt? «Så koselig! Fint at folk tar vare på tradisjonelt håndverk og kunnskap.» 

Anonymkode: d8a0e...2e1

Samme her! Og at det var kult med en mann! 

Anonymkode: 3eb70...34f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Russell Crowe,  Ryan Gosling , David Arquette er bare noen kjente kjekkaser som strikker 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som så Farmen i fjor fikk med seg Benjamin som både kunne strikke,  sy, hekle ,brodere osv. Han redda alle ukesoppdragene og smeltet utallige seerhjerter 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pappaen min strikket masse når jeg var liten, og jeg har aldri sett på det som noe rart at menn strikker. Jeg synes derimot det er rart med mannemenn som begrenser hva de tør å holde på med pga kjønnstereotyper. Og ikke minst damer som sier sånt som "turnoff" til det, herregud 😂

Anonymkode: 23786...3b2

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utrolig kult! 

Er det noen grunn til at menn IKKE skal strikke eller drive med håndarbeid?

Anonymkode: 0b4d0...a10

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Menn som strikker er kult! Det er jo flere menn som har aktive strikkeprofiler på Instagram (@johnsenknits @strikkegutt1) og flere menn har gitt ut strikkebøker/er designere - Hardbarka strikk, Birger Berge og for ikke å snakke om den kanskje mest suksessfulle designeren på Ravelry - Stephen West. 

Anonymkode: 3c5a3...ef3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde tenkt jeg var misunnelig for jeg har virkelig lyst å strikke men hverken kroppen (fingre, armer, skuldre, nakke) eller hodet (forstå mønster osv) er enig 😆 og det er jo en super (o, enn litt dyr) hobby å ha... 

Anonymkode: b2195...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det skilte seg ut på offentlig sted, helt ærlig, men hadde selvfølgelig ikke vist det. Det er bare uvanlig, men selvfølgelig innenfor for ham å bestemme. Noen vil nok reagere mer tydelig uten at det trenger å hemme din venn. Jeg ville ikke stusset på å vise ham. Strikketeknikker vises også med videoer på f.eks garnstudio.no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker helt merkelig, men hver sin lyst. Er i et miljø med en mann på 50+ som strikker, og som har med strikketøyet på fester 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde kun vært 100% positivt, kreativt, "gå sin egen vei" og overhodet ikke noe galt med det. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Menn som strikker er kult! Det er jo flere menn som har aktive strikkeprofiler på Instagram (@johnsenknits @strikkegutt1) og flere menn har gitt ut strikkebøker/er designere - Hardbarka strikk, Birger Berge og for ikke å snakke om den kanskje mest suksessfulle designeren på Ravelry - Stephen West. 

Anonymkode: 3c5a3...ef3

Og Jared Flood og Kaffe Fassett. Samt Arne og Carlos her hjemme.

Anonymkode: 98c75...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...